2018-05-23, 10:37
Medlem
ShitsOnFireYos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kooda
Skämmer ut hela poliskåren gör poliserna mycket bra skälva. Sen är det en väldigt dålig trådstart utan vare sig citat eller förklaring vad klippet handlar om. Är hon för eller emot en legalisering? Jag är på jobbet och tänker inte klicka på någon YouTube länk där dom snackar om droger.
Exakt. Mycket suger i den här tråden. Särskilt knarkarkommentarerna.
Citera
2018-05-23, 11:08
Medlem
Jo för en liberalisering av droger innebär ju självklart också att det är lagligt och okej att vara drogpåverkad när man opererar på folk
Att hon dessutom påstår sig använda just det här argumentet med alla som verkar liberala och som hon tillfångatagit är ju ännu värre, då är det inte bara någon sak hon kom på under press framför kameran.

Kan se framför mig hur någon lite lätt nyrökt individ hoppar in i poliskärran och så vänder hon sig om från förarsätet och drar det argumentet.
"Han gap skrattar åt mig för att han är droghög och en knarkare"
Citera
2018-05-23, 11:32
Medlem
Xanaxgirl420s avatar
wtf hon verkar ju lite slut i huvudet
Citera
2018-05-23, 17:15
Medlem
NotBads avatar
Behöver inte ens argumentera då jag vet att nästan alla förutom sossar tycker hon har så fel i vad hon säger. Att en polis som är så oerhört obildad kan jobba med droger skrämmer mig.

Edit:
https://www.svt.se/kultur/musik/20-personer-gripna-efter-rapduons-rattegangsfest
Citat:
– Vi kommer dit och påträffar påverkade personer och väldigt mycket narkotika. Man snortar kokain öppet, man känner cannabisdoft inne i lokalen och utanför, säger Annika Ljung till Kulturnyheterna.

– Vi tog en hel del tunga droger i beslag: marijuana, ketamin, kokain, ecstasy, amfetamin och hasch. Som narkotikapolis blir man djupt oroad över utvecklingen, fortsätter hon.
Vill gärna veta varför hon anser att cannabis är en "tung" drog. Vilken drog är "lätt" isf? Hon kan verkligen inte verka mer dramatisk. Och om 5 droger befinner sig på ett och samma ställe är det väl ändå en ganska lyckad fest? #partypooper
Senast redigerad av NotBad 2018-05-23 kl. 17:18.
Citera
2018-05-23, 17:31
Medlem
Jan Eliasson 2.0
Nej hon framstår verkligen inte som en intelligent person. Att hon därtill tillåts att göra mediala framträdanden är väl egentligen bara ytterligare ett bevis på hur "hett" polisyrket är just nu.
Citera
2018-05-24, 12:36
Medlem
cattivos avatar
Är hennes låga IQ positivt för cannabisbrukare? Eller kommet klippet tas bort och aldrig nämnas i media?
Citera
2018-05-24, 20:29
Medlem
sherms avatar
Skämmer ut polisyrket? Du menar det som handlar om att samla in kiss från folk? Låter väl snarast då som att hon är hemma där.
Citera
2018-06-07, 10:33
Medlem
Rufoss avatar
Idag blir cannabis legalt i ett av världens största I-länder. Det är självaste Kanada som hissar den gröna flaggan och släpper gräset fritt.

Detta ska vi självklart fira, men hur kommer medierna och proffstyckarna i extremistiska Sverige att reagera? Har inte sett några artiklar ännu, men det lär väl dyka upp under dagen.

Samtidigt kommer vi att få en färsk rapport med statistik från EMCDDA. Kommer Sverige fortsätta att toppa listan över länder med högst narkotikadödlighet?
Citera
2018-06-07, 11:54
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Idag blir cannabis legalt i ett av världens största I-länder. Det är självaste Kanada som hissar den gröna flaggan och släpper gräset fritt.

Detta ska vi självklart fira, men hur kommer medierna och proffstyckarna i extremistiska Sverige att reagera? Har inte sett några artiklar ännu, men det lär väl dyka upp under dagen.

Samtidigt kommer vi att få en färsk rapport med statistik från EMCDDA. Kommer Sverige fortsätta att toppa listan över länder med högst narkotikadödlighet?

https://www.narcity.com/news/canada-is-set-to-legalize-recreational-marijuana-this-week

Tvivlar på att det blir lagligt denna vecka då politikerna har en tendens att fördröja saker och ting.
En mer realistisk bild är mot tidiga hösten.

Om de lyckas dock så har de verkligen jobbat igenom detta ordentligt.

Surt dock att det är max 30 gram cannabis och höga böter om man kör hög (med tanke på att en alkoholfylla och ett cannabisrus överhuvudtaget ej går att jämföra*).
Citera
2018-06-07, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
https://www.narcity.com/news/canada-is-set-to-legalize-recreational-marijuana-this-week

Tvivlar på att det blir lagligt denna vecka då politikerna har en tendens att fördröja saker och ting.
En mer realistisk bild är mot tidiga hösten.

Om de lyckas dock så har de verkligen jobbat igenom detta ordentligt.

Surt dock att det är max 30 gram cannabis och höga böter om man kör hög (med tanke på att en alkoholfylla och ett cannabisrus överhuvudtaget ej går att jämföra*).

Så länge det handlar om att vara direkt påverkad så tycker jag inte det är fel ändå.
Dom borde nog ha en maxgräns vad det gäller thc-koncentration i blodet så man inte kan åka dit bara för att man rökte kvällen innan.
Citera
2018-06-08, 10:30
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profec
Så länge det handlar om att vara direkt påverkad så tycker jag inte det är fel ändå.
Dom borde nog ha en maxgräns vad det gäller thc-koncentration i blodet så man inte kan åka dit bara för att man rökte kvällen innan.

Samma retorik är den som har möjliggjort att det är så bisarra straff på cannabis i Sverige.

Här är en utmärkt introduktion till varför cannabis överhuvudtaget inte går att jämföra som att köra påverkad av alkohol av.
https://hightimes.com/news/laws/driving-high/
Citera
2018-06-08, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Samma retorik är den som har möjliggjort att det är så bisarra straff på cannabis i Sverige.

Här är en utmärkt introduktion till varför cannabis överhuvudtaget inte går att jämföra som att köra påverkad av alkohol av.
https://hightimes.com/news/laws/driving-high/

Jo jag är helt medveten om att framföra ett fordon berusad på cannabis gentemot alkohol är en avsevärd skillnad.

Är man dagligrökare så påverkas man inte nämnvärt efter man har rökt, men det jag tänker mest på är om t ex en färskis som aldrig rökt innan ska kunna få sätta sig i en bil och köra trots att hon/han är helt jävla sänkt för att personen i fråga inte är tolerant mot thc effekterna.
Man kan som sagt bli rejält sänkt om man är nybörjare eller inte rökt något på ett bra tag.
Men visst, efter ett par timmar är man ju klar i huvudet igen.
Frågan är vart man ska dra gränsen egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in