Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-08, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet

Jag har lyssnat på Åkessons alla större tal (nästan) sedan 2014 och inte i ett enda tal talar han om återvandring.

Det är också min bild. Jag vill påstå att ingen skrivit mer eller bättre än jag om återvandring här på Flashback eller någonstans och jag har aldrig fått något feedback om att jag missat att SD propagerar för det - förutom det självklara att illegala invandrare ska utvisas.

Däremot har jag ofta fått höra hur orealistiskt det är att vända utvecklingen och att detta är RADIKALA förslag som SD måste ligga lågt med.

Sedan tar man upp det, kort innan AfS lanseras.
Citera
2018-06-08, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nej, det betyder ju exakt samma sak. Om man har levt i landet i 18 år utan att ha lärt sig språket, så ska man inte leva där. Och SD's formulering är "aktivt och generöst stöd" och AfS skriver "generös ersättning".

Jag fattar verkligen inte vad den principiella skillnaden är.

Det finns ingenting "om man levt i landet i 18 år..." Återigen så hittar du på egna saker.

Detta är vad SD står för:
"Att av ekonomiska skäl tvingas stanna i ett land där man inte trivs och inte vill leva är destruktivt för såväl landet som för den enskilde individen. Ett aktivt och generöst stöd skall därför ges till de invandrare som önskar återvända till sina hemländer."
Citera
2018-06-08, 23:15
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Vilka som är svenskar och vad som utmärker oss behöver inte definieras, allra minst i listform. Det vet man. Du också. (Du nämner själv, med illa dolt klassförakt, lågutbildade svenska raggare, så uppenbarligen vet du vad en svensk är när du får definiera denne i negativa ordalag.)

Anledningen till att du ber folk definiera svenskheten är att du vill underminera den och att du är fientligt inställd till svenskarna och till Sverige. Du skulle aldrig drömma om att fråga en jude eller en kurd eller en japan om vad som definierar dem, eller på någon enda punkt ifrågasätta deras etniska och kulturella identitet. Inte heller skulle du ens leka med tanken att en utomstående skulle kunna bli en av dem (det är en lika stor absurditet att en utomstående skulle kunna bli svensk). Varför har du dubbla måttstockar? Varför är du fientlig mot svenskarna? Redovisa dina motiv om du tänker skriva i tråden mer.

Buhu! Jag gillar inte folk med andra åsikter skriver i den här tråden. Dumma dig!

Problemet med nötter som dig med flera är att ni inte begriper att alla former av demokratiska rättsstater måste motivera sina lagar. Det räcker inte med att skriva en massa smörja på internetforum. Du måste i lagtext kunna avgöra vem som är etniskt svensk för att dra in medborgarskap.

För min del har jag hellre 100 sekulära iranier i mitt bostadsområde än 100 muslimska konvertiter som i flera släktled är vita svenskar.

Folkförrädare? Ja kanske, men jag ser inte vad outbildade fårskallar som du skulle tillföra det svenska folket. Förmodligen bidrar du bara till en försämring.
Citera
2018-06-08, 23:17
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto

Det är rätt mycket foliehatts-varning på det, eftersom SD rimligtvis inte förhåller sig till ett parti som har 1/20-del av KD's väljarstöd. Senaste månaden har SD växt med ungefär ett AfS per två dagar

Men om man lyssnar på Åkessons tal under hela hans partiledarperiod, så hör man att man ska vilja bo i Sverige och älska vårt Sverige för att bo här.
Citera
2018-06-08, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
Att backa bandet till en hållbar nivå kommer ta årtionden.

Det skulle kunna klaras av på mindre än ett år, om man gav berikarna tillräckligt starka incitament att lämna landet.

Citat:
Landet kommer sldrig rensas etniskt om det är det du är ute efter.

Det vet varken du eller jag. Du vill att Sverige ska vara rasblandat och mångkulturellt och att vita ska bli en minoritet, eftersom du själv har lämnat det vita laget och anslutit dig till det bruna laget.

Citat:
Skadan är redan skedd

Återigen så handlar det om att du vill att det ska vara så, och att ingen ska göra någonting åt det, eftersom du ser till ditt kortsiktiga egenintresse av att behålla din bruna importbrud i Sverige.
Citera
2018-06-08, 23:20
Medlem
Ni som nu hävdar att det är en sådan milsvid skillnad mellan SD's och AfS återvandringspolitik:

Hur ska en ofrivillig återvandring av de som sköter sig i Sverige och bor och verkar här sedan många år se ut? Vänligen beskriv i praktiken hur det ska ske?

Mig veterligen har något liknande endast prövats några få gånger i historien, med förskräckliga resultat.
Citera
2018-06-08, 23:21
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
"Samtliga uppehållstillstånd som delats ut sedan år 2000 ska omprövas. Personer som saknar medborgarskap kommer att utvisas om Återvandringsverket finner att de ljugit eller mutat sig till uppehållstillstånd, levt på bidrag en ansenlig del av sin vistelse, inte lärt sig svenska eller varit kriminella."

Jag vet inte om du är efterbliven eller något men tycker du detta låter som en frivillig återvandring.

Det är alltså krävs att man 'saknar medborgarskap' för att utvisas även om man ljugit. Hur många personer som 'saknar medborgarskap' tror du finns? De som fick permanent uppehållstillstånd år 2014 ska ha fått svenskt medborgarskap senast 2019...
Det är ett tandlöst förslag.

https://sd.se/wp-content/uploads/2017/10/Migrationspolitiska-inriktningsprogram-.pdf
Citat:
Eftersom ett medborgarskap bygger på ömsesidig respekt och lojalitet finns utöver en frivillig avsägelse också omständigheter som enligt vår mening ska kunna leda till dess ogiltigförklaring. Medborgarskap som beviljats på falska grunder ska själva anses vara falska, och därmed ogiltiga. Vidare ska anslutning till en främmande, fientlig makt – såsom internationella terrornätverk – kunna betraktas som en attack på Sverige och jämställas med en avsägelse av det svenska medborgarskapet.
SD är alltså mer "extrem" och vill utvisa även dem med medborgarskapet (som först ska ogiltigförklaras)

AfS är alltså SD-light!
Citera
2018-06-08, 23:24
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Det är också min bild. Jag vill påstå att ingen skrivit mer eller bättre än jag om återvandring här på Flashback eller någonstans och jag har aldrig fått något feedback om att jag missat att SD propagerar för det - förutom det självklara att illegala invandrare ska utvisas.

Däremot har jag ofta fått höra hur orealistiskt det är att vända utvecklingen och att detta är RADIKALA förslag som SD måste ligga lågt med.

Ja, exakt. Det AfS nu föreslår är en mild bris mot det SD Richard Jomshof valde att gå med i.
Det finns en sådan okunskap och grundhet att det är lätt att bli uppgiven. Inte ens SD-svansen vet det minsta om sitt eget partis historia.

Nu måste vi samlas. Det är Återvandringsverket som gäller. AfS blir den tyngd som, på marginalen, påverkar mycket, ungefär som MP, V eller L. Det räcker med 6% och om en regering ska blidas då kommer AfS få en enorm hävstång i relation till antalet röster. SD kommer vara tvungna att göra AfS till lags.

Demokrati är ett bristfälligt system men AfS kan faktiskt snart spela samma roll som MP. Då kan vi backa tio år av politiska motgångar och få ett inflytande som påverkar.

Därför måste AfS in i RD redan 2018.
Senast redigerad av StillaHavet 2018-06-08 kl. 23:26.
Citera
2018-06-08, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
AfS är alltså SD-light!

Bra! Ingen tvekan om att AfS är mjukare än SD i och med denna skrivelse:

AfS: Personer som saknar medborgarskap kommer att utvisas om Återvandringsverket finner att de ljugit eller mutat sig till uppehållstillstånd, levt på bidrag en ansenlig del av sin vistelse, inte lärt sig svenska eller varit kriminella.
SD: Medborgarskap som beviljats på falska grunder ska själva anses vara falska, och därmed ogiltiga.

SD utvisar alltså personer med medborgarskap om de har beviljats på falska grunder, medan AfS enbart utvisar personer som saknar medborgarskap.
Citera
2018-06-08, 23:30
Medlem
Citat:
Det är rätt mycket foliehatts-varning på det, eftersom SD rimligtvis inte förhåller sig till ett parti som har 1/20-del av KD's väljarstöd. Senaste månaden har SD växt med ungefär ett AfS per två dagar

Men om man lyssnar på Åkessons tal under hela hans partiledarperiod, så hör man att man ska vilja bo i Sverige och älska vårt Sverige för att bo här.

Jag gratulerade Paula Bieler till den diaboliska timingen, oavsett anledningen. Tvärtom hade det ju indikerat en politisk handlingskraft och kvickt fotarbete att norpa det som skulle varit ett våldsamt populärt förslag bland SD:s kärnväljare och AfS målgrupp.

Är det ändå inte en besynnerlig tidpunkt att uppdatera sina talkingpoints, såhär nära valet?

Och vad menar man egentligen med ordet? Är det en polisiär fråga eller ett Nytt Miljonprogram, som Ottokar har kallat det? Alltså att en hel återvandringsindustri ska sättas på fötter med minst biståndsbudgeten för att skapa incitament för hundratusentals människor i utanförskap?
Citera
2018-06-08, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Buhu! Jag gillar inte folk med andra åsikter skriver i den här tråden. Dumma dig!

Problemet med nötter som dig med flera är att ni inte begriper att alla former av demokratiska rättsstater måste motivera sina lagar. Det räcker inte med att skriva en massa smörja på internetforum. Du måste i lagtext kunna avgöra vem som är etniskt svensk för att dra in medborgarskap.

För min del har jag hellre 100 sekulära iranier i mitt bostadsområde än 100 muslimska konvertiter som i flera släktled är vita svenskar.

Folkförrädare? Ja kanske, men jag ser inte vad outbildade fårskallar som du skulle tillföra det svenska folket. Förmodligen bidrar du bara till en försämring.

Man behöver inte motivera ett skit, det räcker med majoritet i riksdagen. Se bara på afghanamnestin. Ett helt bisarrt projekt som t.o.m. MSM och många inom etablissemanget är emot men som det nu ändå stiftades en lag för att genomdriva.

Jag tycker inte det räcker men vi kan börja med SD:s ursprungliga förslag som var att slänga ut alla etniskt främmande invandrare som kommit efter 1970. Det är som sagt bara att ändra grundlagen, ändra vanlig lag och frånträda ett par konventioner, sen kan vi låta tågen och bussarna börja rulla söderut.
Citera
2018-06-08, 23:38
Medlem
Citat:
Bra! Ingen tvekan om att AfS är mjukare än SD i och med denna skrivelse:

AfS: Personer som saknar medborgarskap kommer att utvisas om Återvandringsverket finner att de ljugit eller mutat sig till uppehållstillstånd, levt på bidrag en ansenlig del av sin vistelse, inte lärt sig svenska eller varit kriminella.
SD: Medborgarskap som beviljats på falska grunder ska själva anses vara falska, och därmed ogiltiga.

SD utvisar alltså personer med medborgarskap om de har beviljats på falska grunder, medan AfS enbart utvisar personer som saknar medborgarskap.

Vad hjälper det när SD ändå inte kommer att utvisa personerna eftersom SD endast förespråkar en frivillig återvandring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in