2018-06-08, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
Jag nämnde ganska tidigt i tråden och undrade om paret som bor på 3:an de förekommer på lexbase och har en inneboende N*s*ou*ti = a. Paret som som bor i huset De*ibes är ca 55 och har en inneboende som är 63år hmm

De bor inte långt ifrån planket. Kan det ha hänt något där? Gick LW över för att låna något? Kanske missförstod mannen något och det urartade? Behöll liket några dagar och drog sedan ut det bakom planket ca 15-30 meter...

Jag skrev om detta tidigt då jag tyckte det var konstigt att ha en inneboende i typ nästan samma ålder.. lite avvikande för mig men kanske helt normalt. LW beskriver att hon fått nya vänner som hon lånar tomater av och som är av utländsk bakgrund så fan vet om min magkänsla hade nån substans eller inte?

Dömda för vad på Lexbase?
Citera
2018-06-08, 22:43
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Fast i det fallet har ju inte kroppen återfunnits. Tänker att det kan ju inte vara så roligt att leva livet som "skäligen misstänkt" om man är oskyldig. Om dom inte hittar mer bevisning eller någon annan GM.
Det är klart att det inte är roligt, det är snarare fruktansvärt om man blir oskyldigt anklagad och aldrig kan bli friad definitivt från misstankar.
Inte särskilt roligt om man faktiskt är skyldig heller, men då är det inte synd om en.
Citera
2018-06-08, 22:48
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Då kan åtminstone SD avskrivas helt från fallet...
Det vore utmärkt om så kunde ske, om han är oskyldig.
Citera
2018-06-08, 22:50
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Vem är B*So*51?

Ledtråden finns nog i nickets inlägg 09/20/2017: https://www.geocaching.com/geocache/GC45T82_100-6?guid=e9241df7-05fc-448e-8934-daad6501b522
Citera
2018-06-08, 22:54
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Men om inte DNA:spåren visar på någon känd person då?

Citat:
Då kan åtminstone SD avskrivas helt från fallet...

Och halva Örebro kommer att kallas in för topsning
Citera
2018-06-08, 22:55
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
Jag nämnde ganska tidigt i tråden och undrade om paret som bor på 3:an de förekommer på lexbase och har en inneboende N*s*ou*ti = a. Paret som som bor i huset De*ibes är ca 55 och har en inneboende som är 63år hmm

De bor inte långt ifrån planket. Kan det ha hänt något där? Gick LW över för att låna något? Kanske missförstod mannen något och det urartade? Behöll liket några dagar och drog sedan ut det bakom planket ca 15-30 meter...

Jag skrev om detta tidigt då jag tyckte det var konstigt att ha en inneboende i typ nästan samma ålder.. lite avvikande för mig men kanske helt normalt. LW beskriver att hon fått nya vänner som hon lånar tomater av och som är av utländsk bakgrund så fan vet om min magkänsla hade nån substans eller inte?
Jo, jag minns att dessa grannar nämndes tidigt i tråden och det har fastnat lite hos mig. Hade glömt att det var du som skrev dock. Det som gör just dessa grannar så intressanta är att det är de som bor närmast fyndplatsen och eventuella brottsplatsen. Märkte de någonting tro? Det lär vi inte få veta. Inte på ett bra tag ännu i alla fall. Stor risk att detta fall aldrig klaras upp som det känns nu. Irriterande.
Citera
2018-06-08, 22:55
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hon har haft sannolika skäl 2 gånger nu och inte lyckats. Tredje gången måste det verkligen vara något med stort bevusvärde för att hon ska våga prova igen tänker jag? Och tyvärr är jag tveksam till att de hittar det nu efter så lång tid eller vad tror ni?
Du överskattar åklagarens prestige.
Endast ett bevisbörda som utfaller till häkning på sannolika skäl.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-08 kl. 23:02.
Citera
2018-06-08, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82

Masstopsning har visat sig många gånger vara effektivt.
Citera
2018-06-08, 22:58
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Ja, någon som vet: Vad hindrar polisen från att topsa alla grannar i området där LW bodde? Tänker på gatorna runt omkring, inklusive området där SD och UW bor.
Citera
2018-06-08, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Dömda för vad på Lexbase?

Vet inte då jag inte köpt rapporten så då kan jag bara se att de förekommer. Han är tydligen tandläkare eller liknande men det jag mer tänker på är den inneboende varför har detta 55 åriga paret en 63 årig man inneboende.

Är han släkt? Eller? Kan han varit hemma då LW kom över och bara ville låna något lite snabbt? Missuppfattade han hennes glädje eller upprymdhet över att träffat på tomatgrannarna som var så trevliga?

Nu är det jag som spånar fritt, men jag har haft konstiga vibbar här sen långt tillbaka
Citera
2018-06-08, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Det tror jag inte stämmer utan yngste sonen vaknade på morgonen och märkte att mamma inte var hemma

Han borde väl ligga kvar i sängen och vänta på att bli firad.
Citera
2018-06-08, 23:00
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Masstopsning har visat sig många gånger vara effektivt.
Ha ha, nu ni örebroare i tråden - bered er på topsning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in