2018-06-08, 05:23
Medlem
carminaburanas avatar
Jag har ett 15 gigs abonnemang med 3, och enligt deras app har jag använt ca 2 gig om dagen senaste 8 dagarna, vilket är helt jävla omöjligt, då det enda jag gjort med den är att streama 2 joe rogan avsnitt om dagen via podcast addict, thats it. jag har inte laddat/streamat ner film eller annat, och inte använt mobile hotspot.

Jag skulle vilja se en app med widget som visar i realtid hur mycekt jag tankar ner, samt varifrån.
Citera
2018-06-08, 07:15
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Jag har ett 15 gigs abonnemang med 3, och enligt deras app har jag använt ca 2 gig om dagen senaste 8 dagarna, vilket är helt jävla omöjligt, då det enda jag gjort med den är att streama 2 joe rogan avsnitt om dagen via podcast addict, thats it. jag har inte laddat/streamat ner film eller annat, och inte använt mobile hotspot.

Jag skulle vilja se en app med widget som visar i realtid hur mycekt jag tankar ner, samt varifrån.

Android eller iOS?
Citera
2018-06-08, 12:01
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Android eller iOS?

det borde jag ju skrivit naturligtvis, my mistake! android
Citera
2018-06-08, 13:48
Medlem
yggdrazils avatar
Osäker på om olika mobiler funkar olika, men om jag går in på inställningar->connections->data usage->mobile data usage så ser jag hur mycket som gått åt och vilka appar som är ansvariga för vad. Hjälper det?
Citera
2018-06-08, 13:51
Medlem
Tre har inte fel kan jag säga, deras uppgifter är helt korrekta.

Ja, det finns div appar som visar förbrukning.
Citera
2018-06-08, 14:27
Medlem
Citat:

Räcker det inte med den inbyggda i Android?
Du kan se vilken app som använt hur mycket. Begränsa till en viss period (T.ex. en vecka bakåt för att se om det stämmer med uppgifterna från din tjänsteleverantör och liknande) samt mycket mer.
Du ska även kunna välja om du vill inkludera data via WiFi vilket du självklart inte vill då leverantören inte kan se och inte heller räkna med detta.

Kolla här:
https://www.howtogeek.com/140261/how-to-minimize-your-android-data-usage-and-avoid-overage-charges/
Citera
2018-06-08, 21:52
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaeeta
Räcker det inte med den inbyggda i Android?
Du kan se vilken app som använt hur mycket. Begränsa till en viss period (T.ex. en vecka bakåt för att se om det stämmer med uppgifterna från din tjänsteleverantör och liknande) samt mycket mer.
Du ska även kunna välja om du vill inkludera data via WiFi vilket du självklart inte vill då leverantören inte kan se och inte heller räkna med detta.

Kolla här:
https://www.howtogeek.com/140261/how-to-minimize-your-android-data-usage-and-avoid-overage-charges/

vänta, hur kan man se vilken app som tagit hur mycket? jag hittar bara dagsöverblick, inga specificerade appar.
Citera
2018-06-09, 17:21
Medlem
Citat:
vänta, hur kan man se vilken app som tagit hur mycket? jag hittar bara dagsöverblick, inga specificerade appar.
Se länken jag postade.
Inne på inställningar kan jag gå till anslutningar -> Dataanvändning -> Användning av mobildata och där se period jag valt samt under grafen se vilken app som dragit hur mycket etc.
Provade precis på min Samsung S8 och där är det iaf fortfarande så
Citera
2018-06-10, 01:20
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Se länken jag postade.
Inne på inställningar kan jag gå till anslutningar -> Dataanvändning -> Användning av mobildata och där se period jag valt samt under grafen se vilken app som dragit hur mycket etc.
Provade precis på min Samsung S8 och där är det iaf fortfarande så

oh nice, tack! men ingen widget som tickar på i realtid? det hade varit det ultimata.
Citera
2018-06-10, 10:23
Medlem
Citat:
oh nice, tack! men ingen widget som tickar på i realtid? det hade varit det ultimata.
Har inte provat den själv men denna ser ut att vara något för dig kanske?
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.roysolberg.android.datacounter&hl=s v
Citera
2018-06-10, 12:05
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Har inte provat den själv men denna ser ut att vara något för dig kanske?
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.roysolberg.android.datacounter&hl=s v

tackar, installerar tout suite!

nu har jag kollar, och podcast addict har alltså laddat ner nästan 6 gb! hur i helvete?! jag har alltså max lyssnat på 2 joe rogan avsnitt om dagen, i 6 dagar. det står foreground 530 mb, jag antar att det är de avsnitten jag lyssnat på, men back ground 5.42 gb?!

det står även att android OS har laddad ner 3.94 gb, hur är det möjligt? Telefonen, en note 4, har inte installerat några uppdateringar öht!
Citera
2018-06-11, 09:07
Medlem
carminaburanas avatar
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.freighter

detta var den perfekta appen! Varje gång man kör nåt dyker det upp en overlay med en liten ikon som visar hur mycket data man använt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in