Citat:
Ursprungligen postat av
DreamTwister
Så de menar f. d. maken och/eller äldste sonen?
Jisses... finns det öht några belägg för sådana anklagelser?
Belägg vet jag inte om de har men några här har sådana misstankar, se bara några sidor tillbaka. Det dök även upp sådana antydningar i tråden ganska omgående. Hittar inte det tidigaste nu som skrev kort och gott att sonen borde kollas om jag minns rätt. Dessa inlägg har du väl sett?
Här är ett:
Citat:
Ursprungligen postat av
Schazz
Jag har inte läst ikapp allt nu så förlåt om jag upprepar något. Jag har däremot ätit lunch med en bekant till de inblandade. Detta är i mina ögon en mjuk, varm och from person. Hen säger inte mer än nödvändigt och jag kan inte minnas att denne någonsin snaskat i människors tragedier. Hur som helst nämndes, återigen, sonen. Jag ville inte fråga för mycket men har hört tidigare att det varit större konflikter mellan BO och sonen. Inte tonårstjafs utan av en annan dignitet. Det är sonen själv som ska ha berättat detta för vissa vänner som sedan berättat för vuxna bland annat.
Anledningen till att det tog några dagar innan försvinnandet nådde allmänheten kan bero på att UW jobbar inom försvaret. Även detta ska sonen ha pratat öppet om, pappans arbete alltså. Vad eller var han jobbar frågade jag inte om. Men kopplingen till honom borde väl varit det första som kollades och eventuellt avskrevs? Vilka kollar sådant? Säkerhetspolisen? Hur lång tid tar sådant?
Jag har svårt att tro att de omtalade skriken kommit från BO. Vittnet ska ha hört dessa mellan 23.30 och 23.35. Enligt media ska den sista kontakten med BO ha skett vid 23.30. Om det skett per telefon eller dator är höljt i dunkel men om BO sedan har gått ut så får man lägga till tid för att kolla av barnen som sover och ta på sig ytterkläder. Hur jag än räknar så kan BO inte ha befunnit sig vid planket kl 23.30 när vittne hör skrik.
Det är alltför mycket som känns konstigt. Preliminär identifiering. Varför går polisen ut med det? Det hade väl varit enklare att säga att identifieringen inte var klar? Någonstans skrevs det, i samband med att identiteten var klar, att obduktion och dödsorsak skulle dröja någon dag till. Nu är den inte klar. Om spåren leder mot SD och HD så borde vi ha hört mer tror jag. Just nu är det bara tyst om allt. Brukar det vara så?
Vad händer om det är en minderårig som är ansvarig för dådet? Läggs locket på då? Blir det ingen rättegång? Skyddas GM på grund av sin ålder? Hur brukar det vara i sådana fall?
Och några till från idag:
Citat:
Ursprungligen postat av
Cloudedcrystalbeam
Nu unnar jag mig att fundera över alternativa GM fullt ut. Vilka är den/de man minst misstänker? GM hittas inte helt ovanligt i BO:s allra närmaste krets. Inom familjen kan de tragiskt nog även gömma sig ibland... LW:s GM skyddas av någon med ”pondus” och erfarenhet kring brott. Därför ifrågasätts de knappt. Allt är en outhärdlig tragedi. Detta är mina tankar och spekulationer. De behöver inte vara ens i närheten av sanningen. Tack för ordet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cloudedcrystalbeam
Ja, det kan vara någon av de du nämner. Men jag tror att detta aldrig klaras upp då sanningen är enormt ”obekväm” för samhället i övrigt. GM, som ingen önskar att det är, vilar tryggt under den beskyddarens vingar som ingen ifrågasätter hur som helst. Mina spekulationer förstås.
Citat:
Ursprungligen postat av
Schazz
Jag är benägen att hålla med dig och har pekat mot det hållet från början.
(Du driver med mig va, det här måste du också ha sett?)
Lär ska vara så att äldste sonen pratar lite mer än han kanske borde enligt inlägg.
Här är ett exempel på det:
Citat:
Ursprungligen postat av
Schazz
Jag förutsätter att polis kontrollera alla i BOs omgivning. Inte enbart männen.
Mycket av informationen kommer faktiskt från BOs son som pratat med allt för många. Kompisar som pratat med föräldrar som nu pratar med bekanta. Med "flera förhållanden" så är min tolkning av situationen att hon utåt benämnt männen som "vän" eller "kompis" på sociala medier men dessa har sovit kvar i moderns säng. Med "löper parallellt" så handlar det om att dessa män funnits med i bilden när annan skribent säger att BO haft en relation med SD.
Jag har bara träffat BO flyktigt men däremot pratat mycket med personer i hennes närhet. Jag gör nog inget väsen av mig och lyssnar och iakttar mest. Min tolkning är att BO hade ett stort kontaktnät men att hon höll olika grupperingar åtskilda. Då jag finns med i ytterkant i alla dessa sammanslutningar så har jag länge tyckt att bilden inte stämmer.
Sonens konflikter med modern har han själv pratat om. Det ska ha varit polis inblandat en gång kanske flera. Det ska ha varit sonen som ringde polisen. Anmälan till socialförvaltning ska också ha gjorts vid flera tillfällen. Av vem vet jag inte men kan absolut kolla upp om det är viktigt.
Vet inte helt vad UW jobbar med men folk pratar om försvaret. Man är övertygad om att hans arbete fördröjde informationen till allmänheten.
Själv har jag inte minsta aning hur det ligger till med det. Däremot är det inget som kan bortses ifrån, självklart måste alla synas i hennes närhet och det har man säkert gjort också. Hur bra är svårt att veta.