2018-06-08, 20:14
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
I SD’s bil som bärgas från Arlanda hittar man alltså blodiga kläder, fynd av samma karaktär görs i SD’s bostad. Dock väntar man ännu på svar om vems blod det är. Har jag förstått rätt?

Man hittar blod och om nu detta är BO’s så kan man anta att blodet härrör hennes död. Hittar man blod på kläder om någon stryps?
Det behöver ju fortfarande inte vara SD som gjort så blodet hamnat där, men det måste ju vara nån som har tillgång till både hans hem och bil. I så fall utesluter det ju en random mördare. Sannolikheten att en sådan person lyckats plantera ”bevis” på två skilda ställen som båda tillhör SD är väl ändå helt osannolikt.

Och om blodet är SD’s eget så borde han väl ha skador av nåt slag?

Jag utesluter helt en random gm i min tes.

Ja det känns sjukt konstigt att de hittat blodiga kläder i både hemmet och bilen?
Hur många åker runt med det i bilen eller har liggandes hemma.
Så mycket frågetecken..
Citera
2018-06-08, 20:14
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Nej. Vi borde låta åtminstone barnen få vara ifred. Det är osmakligt.
Det var också väldigt osmakligt när trippelmördare Ragnar slog ihjäl sina styvsyskon och styvfar med yxa. Tyvärr så händer det att ungdomar ger sig på andra i familjen. Ragnar var 21, den äldste sonen snart 17 och alltså fysiskt kapabel.

Var rätt säker på att kroppen skulle bli väldigt svårfunnen och troligen hittas långt ute i vildmarken kring Örebro, eventuellt aldrig återfinnas. Att den hamnade bakom planket gjorde att man fick tänka ett varv till gällande typ av GM.

Det verkar alltså inte finnas så mycket på SD och då ska vi spekulera även kring det osmakliga.
Citera
2018-06-08, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Någon som är insatt i det juridiska och vill ge sig på någon form av förklaring?
Åklagaren vill ha honom häktad på sannolika skäl, alltså måste något nytt framkommit.
Men TR släpper honom då de inte håller med att det räcker för sannolika skäl.
Om åklagaren inte haft något att komma med idag hade hon väl inte fört fram sannolika skäl? Hon är ju ingen nybörjare utan kan sitt jobb.
Samtidigt är SD fortfarande misstänkt..
Vad händer?
Ett bakslag för åklagaren helt klart.
Citera
2018-06-08, 20:17
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
I SD’s bil som bärgas från Arlanda hittar man alltså blodiga kläder, fynd av samma karaktär görs i SD’s bostad. Dock väntar man ännu på svar om vems blod det är. Har jag förstått rätt?

Man hittar blod och om nu detta är BO’s så kan man anta att blodet härrör hennes död. Hittar man blod på kläder om någon stryps?
Det behöver ju fortfarande inte vara SD som gjort så blodet hamnat där, men det måste ju vara nån som har tillgång till både hans hem och bil. I så fall utesluter det ju en random mördare. Sannolikheten att en sådan person lyckats plantera ”bevis” på två skilda ställen som båda tillhör SD är väl ändå helt osannolikt.

Och om blodet är SD’s eget så borde han väl ha skador av nåt slag?

Jag utesluter helt en random gm i min tes.

Jag tänker att det kanske är kläder som han blodat själv ner under något geocaching event. Kanske bara små droppar?
Citera
2018-06-08, 20:21
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vad som hände var väl en dödskyss förr den här åklagaren, två gånger försökte hon få MGM häktad på sannolika skäl och fick pisk av tingsrätten i båda fallen, det visar att det är djävligt tunt med bevisning mot den misstänkte.

Något nytt och starkare hade inte åklagaren att komma med och det ska man veta det är djävligt sällsynt att tingsrätter trilskas och inte går med på vad åklagaren äskar så jag tror att fallet är tillbaka på ruta ett men med en djävla förlust i tid, det här kan bli problematiskt att lösa.
Rätten kanske har vänskapsband till SD
Citera
2018-06-08, 20:21
Medlem
Kan jag citera ett inlägg från geocach-sidan utan att bli bannad?
Citera
2018-06-08, 20:22
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Kan jag citera ett inlägg från geocach-sidan utan att bli bannad?

Självklart
Citera
2018-06-08, 20:24
Medlem
Såhär skriver Systerhax den 26 maj:
”När de tänka semesterplanerna ändrades var det bara att anpassa sig till situationen. Sent på fredagen bestämde vi oss för att ta en tur till Filipstad dagen efter då det skulle släppas nya burkar. I den röda bilen som for i väg på morgonkvisten satt BaSoa51, Herrteamdavidsson och jag. Under dagen loggades några FTFer samt ett antal GeoTourburkar. Väl hemma igen blev det en mysig grillkväll med resten av släkten.”
Citera
2018-06-08, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
En otäck lynchmobb har kategoriskt vägrat se något som talar till SDs fördel. Du kan väl inte på fullt allvar mena att det är tvärt om??
Förmodar det ligger i (o)mänsklig natur att hetsa upp varandra. Tack och lov har vi rättsvårdande myndigheter enkom skapade för att hålla sånt rättsvidrigt beteende i schack.

Jag vet inte om det är en lynchmobb, mer vanliga FB-diskuterandet kring en person som polis och åklagare menar troligtvis är skyldig. Ett flertal personer i tråden som känner SD har ju uttryckt stora tvivel till att det skulle vara han utifrån hans generella personlighet, det stora rättspatos han uppfattas ha och omsorgen han visat om sin familj. Alla de inläggen - har jag uppfattat det som - har emottagits i tråden med största intresse och där folk har velat veta mer. Folk har då även börjat fundera kring orsaker till att SD ev skulle ha gjort dådet ändå, trots att det skulle ha varit emot hans personlighet.

Däremot bemöttes insändaren som beskrev skriken hen påstod sig ha hört under mordnatten av ett i mitt tycke ganska solklart fall av en typisk FB-lynchmobb.

Ja, jag håller med om att det är viktigt att polis och åklagares arbete bedöms objektivt av rättsvårdande instanser.
Citera
2018-06-08, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej, men det finner jag troligt om det enligt polisen är en trolig mördare på fri fot. Det är snarast deras skyldighet för att skydda andra medborgare.

Förklara mer om hur polisen har koll på honom? Har han reseförbud, har han en polis hängande i hälarna. är hans bostad under uppsikt? Berätta gärna vad du vet som polisen behöver göra förr att skydda andra medborgare, och varför?
Citera
2018-06-08, 20:28
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Det var också väldigt osmakligt när trippelmördare Ragnar slog ihjäl sina styvsyskon och styvfar med yxa. Tyvärr så händer det att ungdomar ger sig på andra i familjen. Ragnar var 21, den äldste sonen snart 17 och alltså fysiskt kapabel.

Var rätt säker på att kroppen skulle bli väldigt svårfunnen och troligen hittas långt ute i vildmarken kring Örebro, eventuellt aldrig återfinnas. Att den hamnade bakom planket gjorde att man fick tänka ett varv till gällande typ av GM.

Det verkar alltså inte finnas så mycket på SD och då ska vi spekulera även kring det osmakliga.
Menar du att "ollonet inte faller långt ifrån eken"?
Citera
2018-06-08, 20:30
Medlem
Citat:
Såhär skriver Systerhax den 26 maj:
”När de tänka semesterplanerna ändrades var det bara att anpassa sig till situationen. Sent på fredagen bestämde vi oss för att ta en tur till Filipstad dagen efter då det skulle släppas nya burkar. I den röda bilen som for i väg på morgonkvisten satt BaSoa51, Herrteamdavidsson och jag. Under dagen loggades några FTFer samt ett antal GeoTourburkar. Väl hemma igen blev det en mysig grillkväll med resten av släkten.”

Får inte ihop det. Herrteamdavidsson har jag trott varit SD? Vem är mer med där? Barnen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in