Citat:
Ursprungligen postat av
Snor-Johan
En otäck lynchmobb har kategoriskt vägrat se något som talar till SDs fördel. Du kan väl inte på fullt allvar mena att det är tvärt om??
Förmodar det ligger i (o)mänsklig natur att hetsa upp varandra. Tack och lov har vi rättsvårdande myndigheter enkom skapade för att hålla sånt rättsvidrigt beteende i schack.
Jag vet inte om det är en lynchmobb, mer vanliga FB-diskuterandet kring en person som polis och åklagare menar troligtvis är skyldig. Ett flertal personer i tråden som känner SD har ju uttryckt stora tvivel till att det skulle vara han utifrån hans generella personlighet, det stora rättspatos han uppfattas ha och omsorgen han visat om sin familj. Alla de inläggen - har jag uppfattat det som - har emottagits i tråden med största intresse och där folk har velat veta mer. Folk har då även börjat fundera kring orsaker till att SD ev skulle ha gjort dådet ändå, trots att det skulle ha varit emot hans personlighet.
Däremot bemöttes insändaren som beskrev skriken hen påstod sig ha hört under mordnatten av ett i mitt tycke ganska solklart fall av en typisk FB-lynchmobb.
Ja, jag håller med om att det är viktigt att polis och åklagares arbete bedöms objektivt av rättsvårdande instanser.