2018-06-08, 17:47
Medlem
Ja, det är möjligt, men misstänkt brott är preskriberat även om han är vit och känd.

Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Hallå är du blind som Justitcia med?
De flesta vet att herr Timell är skyldig.
Men så klart han är ju oantastlig precis som JCA och Soran och Kroner och Virtanen mfl mfl.
De är äckliga svin som inte har en aning om hur en man uppför sig mot kvinnor.
En skam för mitt kön är kräken.
Skäms.
Skäms Timell för din fru och dina barn
Citera
2018-06-08, 17:56
Avslutad
Kul att se att vi fortfarande har rättssäkerhet i Sverige.

Martin Timell är en skitstövel men jag ogillar meetoo-fittorna mer än jag ogillar Martin så detta var toppen
Citera
2018-06-08, 18:05
Medlem
ascHacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz

Martin Timell är en skitstövel men jag ogillar meetoo-fittorna mer än jag ogillar Martin så detta var toppen

Precis vad jag skulle hoppa in och skriva. Skönt att man inte är ensam om dessa tankar. Det har gått alldeles för långt, jävla häxjakt som dessutom är 10 år försenad.

Martin är säkert ett svin, men det finns folk de flesta vänskapskretsar som är precis likadana. Någon måtta får det vara. Martin får ju större uppmärksamhet än Terroristen som inte ens bör nämnas vid namn. Sjukt jävla land detta.
Citera
2018-06-08, 18:12
Medlem
dunias avatar
Händelsen i badtunnan ska stå i centrum.

Först och främst: till Martin: Grattis. Från hjärtat. Åk nu från detta sjuka land med sjuka regler och institutionella förtryck och njut någonstans av din sista tid i livet med nära.

Kan någon berätta om vem som kvinnan i badtunnan är?
Citera
2018-06-08, 18:20
Medlem
Borka88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkungavallen
Var snack om att han drogat minst två tjejer och våldtagit dom.

Kan jag absolut inte tänka mig att han gjort. Däremot Martin och hans minst lika äckliga bror dom e skyldiga till mycket lidande för det kvinnliga könet tyvärr..
Citera
2018-06-08, 18:21
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
1 men han har ju friats
2 måste det inte till nya bevis för att HR ska finna det dugligt att dra en vända till?

Haha jag förstod. Samma fråga till dig, krävs väl nya bevis för att HR ska ta i det?
Nej det krävs inte nya bevis. Eftersom rättegången rörde ett så pass grovt brott, så kommer hovrätten automatiskt ta upp fallet. Förutsatt att åklagaren överklagar.

När det gäller, påstådda, grova brott så kommer inte hovrätten kräva nya bevis. Vid mindre allvarliga anklagelser så krävs det nya bevis.
Detta gäller även om den tilltalade överklagar, vilket MT inte kommer göra eftersom han blev friad.
Citera
2018-06-08, 18:27
Medlem
Citat:

Jag kan bara instämma och tacka för att jag själv slapp skriva ett inlägg kring poetisk rättvisa.
Citera
2018-06-08, 18:28
Medlem
apanola IIs avatar
det gick som jag siade om, MT friad då ord står mot ord och teknisk bevisning saknas. Så kan det gå, men trots friande dom så lär MT vara ordentligt rökt de närmaste åren i Sverige, det ser feministmaffian till.
Citera
2018-06-08, 18:38
Medlem
TilleyHats avatar
Det mest hedervärda vore om åklagaren struntade i att överklaga men hon har väl målsägarbiträdet Elisabeth Massi Fritz efter sig som en iller, gissar jag.
Citera
2018-06-08, 18:47
Medlem
Rättvisa i alla fall men sjukt att få livet till stor del förstört för att vi har haft en samhällsutveckling där något som 2008 sågs som ett gentlemanna-grepp tio år senare skulle kunna användas för att anklaga honom för våldtäkt.
Citera
2018-06-08, 19:00
Medlem
Utopiantoss avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av ascHack
Precis vad jag skulle hoppa in och skriva. Skönt att man inte är ensam om dessa tankar. Det har gått alldeles för långt, jävla häxjakt som dessutom är 10 år försenad.

Martin är säkert ett svin, men det finns folk de flesta vänskapskretsar som är precis likadana. Någon måtta får det vara. Martin får ju större uppmärksamhet än Terroristen som inte ens bör nämnas vid namn. Sjukt jävla land detta.
Om det är så att han har gjort alla dessa olika saker så är det helt enkelt för mycket och för grovt. Om det är fråga om våldtäkt vet jag inte, men jag är mycket tveksam till det. Kan det handla om något annat lägre brott? Mycket möjligt. Men det är i mina ögon oklart vad som egentligen stämmer. Förmodligen har han minst tagit någon kvinna på rumpan någon gång och flirtat lite halvhårt flera gånger. Mer än så? Jag vet faktiskt inte, och det vet tydligen inte domstolen heller (de kan väl inte ens bekräfta rumpa eller något alls). Det verkar verkligen inte vara någon Virtanen-nivå i alla fall, långt ifrån.

När det gäller mediabevakningen så är den fullständigt överdriven. Helt sinnessjukt. Jag tycker faktiskt också att bevakningen av Virtanen har blivit för mycket, trots att jag tycker att han förtjänar det åtminstone mycket mer än Timell. Åsa Linderborg skriver utmärkt om Virtanen här.
https://www.aftonbladet.se/kultur/a/6n0gGe/storsta-overgreppet-i-svensk-presshistoria
Citera
2018-06-08, 19:00
Medlem
Sammanfattning !

Martin Timell friad från anklagelser i Svensk domstol.

Men förlorade karriär, kändisskap, vänner och ses nu av "folket" som Persona non grata.

Någon som fortfarande tycker att han inte fått något straff ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in