2018-06-08, 14:40
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Columbo
Bara för att det "räcker" enligt dig behöver det inte vara det ENDA de har på honom. Nu är jag inte tillräcklig kunnig men jag är övertygad om att de inte anhåller folk enbart på tidigare bråk. Initialt kanske men åklagare vet mycket väl att de inte kan behålla folk häktade enbart av de skälen. Åklagaren skulle heller inte ens försöka behålla honom enbart på detta efter en vecka. De har fler indicier än detta men som inte räckte till enligt tingsrätten. Jag är nyfiken på vad mer för indicier de har än det som gjorde att misstankarna riktades mot honom för första början

Det är inte så enligt bara mig utan också utav en av era experter GW. Så uppenbarligen sker det häktningar på skälig nivå på de grunderna.
Citera
2018-06-08, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Denna utredning var initialt en "straffspark mot öppet mål" resultatet blev inkast! Det talas om de första 48 tim, här tog det flera dagar innan man hittade BO...
En sak är definitivt klar, GM besitter en kyla och är inte "helt tappad bakom en vagn" denna kombination är ansvarigas enda ursäkt. En klen tröst för anhöriga! (SAMTLIGA)

Varför anmäldes det som människorov och varför hittades hon inte tidigare ...
Citera
2018-06-08, 14:42
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Columbo
Släppt men inte fri från misstankar... Fortfarande skäligen misstänkt. Man blir ju lite nyfiken på vad de har för bevis på honom som gör att åklagaren yrkade sannolika skäl och som gör att tingsrätten bedömmer honom som fortsatt skäligen misstänkt..

Tsss. Skäligen misstänkt betyder ingenting. Finns massa människor som går omkring och är "skäligen misstänkta". Alltså misstänkt. Det kan man vara resten av sitt liv,eller tills den riktige gm grips. Lägg ingen tyngd på det.
Citera
2018-06-08, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ja! Tidigare anmälan, samma mobilmast och alibi räcker gott för skäligen (och denna mobb gå bananas att det är rätt GM).
DNA eller direkt kontakt (SMS eller samtal) hade räckt för sannolika skäl.
Den tekniska bevisningen var säkert klar förra veckan, utan att peka på SD men inte heller träff på någon annan (detta TROR jag).

Definitivt planlagt mord tror jag
Citera
2018-06-08, 14:44
Medlem
Lt.Columbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är inte så enligt bara mig utan också utav en av era experter GW. Så uppenbarligen sker det häktningar på skälig nivå på de grunderna.

Nu pratar jag om varför de ville BEHÅLLA honom häktad, inte varför han häktades initiallt
Citera
Medlem
Citat:
Det är fortfarande misshandelsanmälningarna, frånvaro av alibi och dylikt som räcker för skälig misstanke. Det har GE sagt och det är min åsikt också sedan första början.

Knappast i mordutredningen. Det är enbart sådant som kan knytas direkt till mordet på Lena som är relevant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Tsss. Skäligen misstänkt betyder ingenting. Finns massa människor som går omkring och är "skäligen misstänkta". Alltså misstänkt. Det kan man vara resten av sitt liv,eller tills den riktige gm grips. Lägg ingen tyngd på det.
Är han skyldig lär han rymma nu från Sverige
Citera
2018-06-08, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Örebro borde va oroliga en mördare SD går lössss.....

Då SD är underförstått och går att härleda är det där förtal...
Jag säger inte att han är oskyldig, men till bevisningen finns är gan oskyldig i mina ögon.
Det ÄNDA ni har är en anmälan för nästa 1,5 år sedan, som dessutom känns tveksam (jag skulle ha dragit ut henne, han valde ett annat sätt).
Citera
2018-06-08, 14:48
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Varför anmäldes det som människorov och varför hittades hon inte tidigare ...
... The million dollar question! Den frågan misstänker jag blir en i raden av frågetecken som ytterst ansvarig får klargöra.
Citera
2018-06-08, 14:48
Medlem
Citat:
Det är fortfarande misshandelsanmälningarna, frånvaro av alibi och dylikt som räcker för skälig misstanke. Det har GW sagt om just detta fall och om SD och det är min åsikt också sedan första början.
Lägg till att det kan finnas LWs blod i hans bil (fyndet i bilen som tidningar skrev om)! Men det räcker inte ändå. Han kan säga att hon blöd i ett tidigare tillfälle i hans bil.
Citera
2018-06-08, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Om någon i hårdare och hårdare ordalag kräver att någon skabklvia ur bilen och hem inte gör det, benämner jag det maniskt...
Varför kliver hon inte ut?
Någon som känner henne beskrev att det var SD som var drivande och kränkande, vilket jag personligen inte tror var fallet med henne.

Undrar varför han plötsligt var så otrevlig efter alla år som vänner och tidvis älskare. Var han svartsjuk på en ny relation? Klarade han inte av att bara vara vän och fika, kanske med LWs partner närvarande?
Citera
2018-06-08, 14:50
Medlem
Sockerhalss avatar
Uppenbarligen bedriver denna åklagare en häxjakt på Stefan. Det har hon gjort från början. Hon påstår sej nu ha "sannolika skäl". TVÅ GÅNGER. Sen visar det sej att det inte stämmer.. Hon borde kunna lagen. Hon lurar sej själv. Hon vill så gärna att det är han. Hon verkar INTE vara opartisk.
Jag reagerade redan på att hon "körde över" polisens åsikt, genom att på eget bevåg begära in Stefan en andra gång. Hon och polisen har olika uppfattningar tydligen. Polisen var nog färdiga med honom. Men hon var/är påstridig. varför? Hon sitter inte inne med nåt annat än svamlet om hans tidigare "misshandlar". Då är han en kvinnomisshandlare i hennes ögon tror jag. Därmed ska han klämmas åt, vare sej han är skyldig eller inte. Så känns det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in