Citat:
Jag förstår vad du menar men vi kan väl enas om att hon eventuellt var lite för tidigt ute med att anse att hon redan förra veckan trodde hon hade sannolika skäl för att häkta honom?
Det låter personligt. Annars brukar åklagare ha koll på när de har för skäligt och sannolika och TR går inte emot dem.
Det låter personligt. Annars brukar åklagare ha koll på när de har för skäligt och sannolika och TR går inte emot dem.
Citat:
Håller inte helt med. Fler som har försökt vára kritiska och rättvisa även om en alltför stor del har kallat honom för allt möjligt fult utan att ha riktigt på fötterna. Det är dåligt.Tycker inte heller att du inte är helt opartisk som du vill göra gällande, men det är min bedömning efter vad jag har läst och jag kan ha fel förstås.
Citat:
Jo en åklagare brukar ha koll på om bevisen hon har är på skälig eller sannolika nivå.
Att åklagaren förra veckan var förblindad (kanske av personliga skäl) att hon trodde att hon hade sannolika skäl och fick bakläxa på det av TR är ovabligt. TR brukar gå på åklagarens linje annars. Fråga så får du se.
Att åklagaren förra veckan var förblindad (kanske av personliga skäl) att hon trodde att hon hade sannolika skäl och fick bakläxa på det av TR är ovabligt. TR brukar gå på åklagarens linje annars. Fråga så får du se.
Citat:
Det du säger är alltså att åklagaren är jävig? Illa.
Citat:
Aj då! Trodde faktiskt att de hade så att det räckte för omhäktning på sannolika skäl. Omhan är oskyldig hoppas jag verkligen att det kommer fram ordentligt så att han och hans familj slipper en massa sneda blickar och annat. Just nu är han fortfarande skäligen misstänkt men släppt fri. Nu blir det svårt för polis och åklagarmyndighet att få det här uppklarat och någon fälld. Aj, aj, aj. "JUST NU: Misstänkte 44-åringen släppt ur häktet"
https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/just-nu-misstankte-44-aringen-slappt-ur-haktet
https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/just-nu-misstankte-44-aringen-slappt-ur-haktet
Finns många lättade nu i alla fall.