2018-06-08, 14:28
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag förstår vad du menar men vi kan väl enas om att hon eventuellt var lite för tidigt ute med att anse att hon redan förra veckan trodde hon hade sannolika skäl för att häkta honom?
Det låter personligt. Annars brukar åklagare ha koll på när de har för skäligt och sannolika och TR går inte emot dem.

Citat:
Skulle nog säga snarare att det är vi som ser det opartiskt.

Vi ser det som talar mot OCH för SD. Inte bara det ena som vissa andra.
Håller inte helt med. Fler som har försökt vára kritiska och rättvisa även om en alltför stor del har kallat honom för allt möjligt fult utan att ha riktigt på fötterna. Det är dåligt.
Tycker inte heller att du inte är helt opartisk som du vill göra gällande, men det är min bedömning efter vad jag har läst och jag kan ha fel förstås.

Citat:
Jo en åklagare brukar ha koll på om bevisen hon har är på skälig eller sannolika nivå.
Att åklagaren förra veckan var förblindad (kanske av personliga skäl) att hon trodde att hon hade sannolika skäl och fick bakläxa på det av TR är ovabligt. TR brukar gå på åklagarens linje annars. Fråga så får du se.

Citat:
Jag har inte kallat henne för manshatare. Det var någon annan. Jag sa att hon kanske tar det personligt av någon anledningning. Det är en helt annan sak. Eftersom jag ifrågasätter varför hon inte hade koll på redan förra veckan att hennes skäl inte skulle räcka.
Det du säger är alltså att åklagaren är jävig? Illa.
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
"JUST NU: Misstänkte 44-åringen släppt ur häktet"
https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/just-nu-misstankte-44-aringen-slappt-ur-haktet
Aj då! Trodde faktiskt att de hade så att det räckte för omhäktning på sannolika skäl. Omhan är oskyldig hoppas jag verkligen att det kommer fram ordentligt så att han och hans familj slipper en massa sneda blickar och annat. Just nu är han fortfarande skäligen misstänkt men släppt fri. Nu blir det svårt för polis och åklagarmyndighet att få det här uppklarat och någon fälld. Aj, aj, aj.
Finns många lättade nu i alla fall.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Absolut ska vi diskutera alternativ. Men för min egen del kommer jag ha honom som huvudmisstänkt så länge han är skäligen misstänkt för mordet. Det är väl upp till var och en hur man ser på det faktumet.

Enig med dig
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Columbo
Släppt men inte fri från misstankar... Fortfarande skäligen misstänkt. Man blir ju lite nyfiken på vad de har för bevis på honom som gör att åklagaren yrkade sannolika skäl och som gör att tingsrätten bedömmer honom som fortsatt 2
skäligen misstänkt..

Det är fortfarande misshandelsanmälningarna, frånvaro av alibi och dylikt som räcker för skälig misstanke. Det har GW sagt om just detta fall och om SD och det är min åsikt också sedan första början.
Senast redigerad av Rosamund 2018-06-08 kl. 14:36.
Citera
2018-06-08, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Hoho nu blir detta svårlöst tror jag!! Men han är fortfarande skäligen misstänkt, dock ej häktad.

I polisen är det VÄLDIGT många som är skäligen misstänk, men inte överlämnad till åklagare. Dom jobbar brett.
Man kan nämligen inte ha två av varandra oberoende häktade för samma brott.
Citera
2018-06-08, 14:32
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Lena Wesström hade bakat och ville fika med sin manlige vän.

Det ville inte han – och de började tjafsa.

Det är bakgrunden till att hon samma natt anmälde honom för misshandel, skriver Nerikes Allehanda.

Nu sitter mannen häktad, misstänkt för att ha mördat henne.
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/lena-ville-fika-med-misstankte-mordaren/

Ingen som vet om åklagaren anser sig ha något mer på honom?
Citera
2018-06-08, 14:34
Medlem
Hur länge kan man vara skäligen misstänkt ? Blir han insläppt i andra länder?
Han har det inte lätt med allas blickar på sig ändå
Citera
2018-06-08, 14:35
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby

Håller inte helt med. Fler som har försökt vára kritiska och rättvisa även om en alltför stor del har kallat honom för allt möjligt fult utan att ha riktigt på fötterna. Det är dåligt.
Tycker inte heller att du inte är helt opartisk som du vill göra gällande, men det är min bedömning efter vad jag har läst och jag kan ha fel förstås.

Det du säger är alltså att åklagaren är jävig? Illa.

Aj då! Trodde faktiskt att de hade så att det räckte för omhäktning på sannolika skäl. Omhan är oskyldig hoppas jag verkligen att det kommer fram ordentligt så att han och hans familj slipper en massa sneda blickar och annat. Just nu är han fortfarande skäligen misstänkt men släppt fri. Nu blir det svårt för polis och åklagarmyndighet att få det här uppklarat och någon fälld. Aj, aj, aj.
Finns många lättade nu i alla fall.

Jag vet att det finns andra också 👍 Men nu var det jag och en annan som blev anklagade för något, därför sade jag vi för bara oss 2 just då. Finns fler så klart.

Ja vissa fall kan beröra en extra mycket att man blir personlig även som professionell, må det vara åklagare, läkare osv och då tänker man inte alltid lika logiskt. Egentligen inget illa menat mot henne, Det är ju bara mänsligt att bli gripen av detta tragiska mord.
Citera
2018-06-08, 14:36
Medlem
Lt.Columbos avatar
Citat:
Det är fortfarande misshandelsanmälningarna, frånvaro av alibi och dylikt som räcker för skälig misstanke. Det har GE sagt och det är min åsikt också sedan första början.

Bara för att det "räcker" enligt dig behöver det inte vara det ENDA de har på honom. Nu är jag inte tillräcklig kunnig men jag är övertygad om att de inte anhåller folk enbart på tidigare bråk. Initialt kanske men åklagare vet mycket väl att de inte kan behålla folk häktade enbart av de skälen. Åklagaren skulle heller inte ens försöka behålla honom enbart på detta efter en vecka. De har fler indicier än detta men som inte räckte till enligt tingsrätten. Jag är nyfiken på vad mer för indicier de har än det som gjorde att misstankarna riktades mot honom för första början
Citera
2018-06-08, 14:37
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/lena-ville-fika-med-misstankte-mordaren/

Ingen som vet om åklagaren anser sig ha något mer på honom?
Det finns det säkert någon som vet men det lär inte vi få veta här. Om det du citerade är det enda åklagaren har så är det inte klokt, så kan det inte vara. Hoppas jag verkligen. Jag tror absolut att de har mer.
Citera
2018-06-08, 14:37
Medlem
Enorms avatar
Denna utredning var initialt en "straffspark mot öppet mål" resultatet blev inkast! Det talas om de första 48 tim, här tog det flera dagar innan man hittade BO...
En sak är definitivt klar, GM besitter en kyla och är inte "helt tappad bakom en vagn" denna kombination är ansvarigas enda ursäkt. En klen tröst för anhöriga! (SAMTLIGA)
Citera
2018-06-08, 14:38
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Jag vet att det finns andra också 👍 Men nu var det jag och en annan som blev anklagade för något, därför sade jag vi för bara oss 2 just då. Finns fler så klart.

Ja vissa fall kan beröra en extra mycket att man blir personlig även som professionell, må det vara åklagare, läkare osv och då tänker man inte alltid lika logiskt. Egentligen inget illa menat mot henne, Det är ju bara mänsligt att bli gripen av detta tragiska mord.
Ok. Då förstår jag hur du menar.
Citera
2018-06-08, 14:40
Medlem
Citat:
Det är fortfarande misshandelsanmälningarna, frånvaro av alibi och dylikt som räcker för skälig misstanke. Det har GW sagt och det är min åsikt också sedan första början.
Ja! Tidigare anmälan, samma mobilmast och alibi räcker gott för skäligen (och denna mobb gå bananas att det är rätt GM).
DNA eller direkt kontakt (SMS eller samtal) hade räckt för sannolika skäl.
Den tekniska bevisningen var säkert klar förra veckan, utan att peka på SD men inte heller träff på någon annan (detta TROR jag).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in