2018-06-08, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Vill inte outa för mycket här med respekt för källa osv...
har starka aningar om att rätt GM sitter häktad..
Hade jag varit oskyldig hade jag det första jag gjort om någon frågat, bedyrat min oskuld!
säger inte mer..

Jag satsar också mina kort på SD.
Citera
2018-06-08, 13:45
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Åklagaren har gett sej fan på att han är skyldig. Har aldrig sett en åklagare vara så jävla PÅ. Varför?
Hon kan ju inte VETA. Bara TRO? Eller? För övrigt ser hon ut som en riktig manshatare.

Så du tror på fullaste allvar att det är åklagarens personliga vendetta mot SD, att hon vill ha honom fälld för att det är han?
Kom igen du vet ju att det inte ligger något i det
Hon beter sig som åklagare gör i allmänhet, har fått fram bevis som stärker misstanken därför vill hon ha honom häktad på nytt
Citera
2018-06-08, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Åklagaren har gett sej fan på att han är skyldig. Har aldrig sett en åklagare vara så jävla PÅ. Varför?
Hon kan ju inte VETA. Bara TRO? Eller? För övrigt ser hon ut som en riktig manshatare.

Var får du info om detta??
Citera
2018-06-08, 13:47
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Så du tror på fullaste allvar att det är åklagarens personliga vendetta mot SD, att hon vill ha honom fälld för att det är han?
Kom igen du vet ju att det inte ligger något i det
Hon beter sig som åklagare gör i allmänhet, har fått fram bevis som stärker misstanken därför vill hon ha honom häktad på nytt

Jag förstår vad du menar men vi kan väl enas om att hon eventuellt var lite för tidigt ute med att anse att hon redan förra veckan trodde hon hade sannolika skäl för att häkta honom?
Det låter personligt. Annars brukar åklagare ha koll på när de har för skäligt och sannolika och TR går inte emot dem.
Citera
2018-06-08, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Åklagaren verkar nästan ta det här lite personligt..

Eller så kan hon lägga ihop 1 + 1.

Du och Sockerhals verkar däremot ta detta personligt och vägrar se det som talar för SD som MGM.
Citera
2018-06-08, 13:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Eller så kan hon lägga ihop 1 + 1.

Du och Sockerhals verkar däremot ta detta personligt och vägrar se det som talar för SD som MGM.

Skulle nog säga snarare att det är vi som ser det opartiskt.

Vi ser det som talar mot OCH för SD. Inte bara det ena som vissa andra.
Citera
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Åklagaren har ju själv sagt att ny bevisning stärker misstankarna.
Klart han blir häktad!

precis som hon sa förra veckan
Citera
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Missing People hade kunnat bidra med en hel del om de fått chansen att vara med i sökandet efter LW, känner jag. Hon hade bl.a. kunnat hittats tidigare om de ombetts vara med och finkamma området, tror jag.
Citera
2018-06-08, 13:52
Medlem
Citat:
Jag förstår vad du menar men vi kan väl enas om att hon eventuellt var lite för tidigt ute med att anse att hon redan förra veckan trodde hon hade sannolika skäl för att häkta honom?
Det låter personligt. Annars brukar åklagare ha koll på när de har för skäligt och sannolika och TR går inte emot dem.

Vad snackar du om? Det stämmer ju inte alls.
Citera
2018-06-08, 13:53
Medlem
flixa81s avatar
Citat:

Nja hon och Tingarätten tyckte olika den här gången, sånt händer, de kanske var oeniga i rätten och tyckte vissa bitar räckte för sannolika skäl och vissa inte.
Så ansåg de att hon får ta fram ytterligare bevis.
Tror inte hon vill framstå som okunnig, hade hon inte haft bevis för sannolika skäl hade hon yrkat på skäligen, men nu ansågs hon sig ha bevis.
Hon kan ju haft det även om inte TR tyckte det. Kanske inte är hon som misstagit sig utan TR
Citera
2018-06-08, 13:54
Medlem
Citat:
Skulle nog säga snarare att det är vi som ser det opartiskt.

Vi ser det som talar mot OCH för SD. Inte bara det ena som vissa andra.

Jaså? Du snicksnackar. För du har med näbbar och klor försvarat SD gällande de punkter som talar för SD som MGM.

Nu försöker du svartmåla åklagaren också.
Citera
2018-06-08, 13:55
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Vad snackar du om? Det stämmer ju inte alls.

Jo en åklagare brukar ha koll på om bevisen hon har är på skälig eller sannolika nivå.
Att åklagaren förra veckan var förblindad (kanske av personliga skäl) att hon trodde att hon hade sannolika skäl och fick bakläxa på det av TR är ovabligt. TR brukar gå på åklagarens linje annars. Fråga så får du se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in