2018-06-08, 12:48
Medlem
simonvps avatar
Bara att lyfta på hatten för riksfyllot. Att kräma ut 30 millar för Beijmo som knappast är den största talangen är såklart ruggigt imponerande.

Inget snack om att det är Bosse A som är klubben.
Citera
2018-06-08, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Bara att lyfta på hatten för riksfyllot. Att kräma ut 30 millar för Beijmo som knappast är den största talangen är såklart ruggigt imponerande.

Tycker personligen Beijmo är en stor talang och värd 30.

Hoppas bara han får speltid dit han kommer, vilket verkar bli Bremen.

Får se vad Bosse A lyckas kräma ur Mrabti med.
Citera
2018-06-08, 13:38
Medlem
Cents4s avatar
Citat:

Smått sjukt. 30 millar för en högerback som lirat 1,5 år i högstaligan. Det borde inte gå, speciellt inte i en liga som Allsvenskan. Måste väl tyda på att klubbarna ser en stor potential i killen samt en lurig Bosse som lyckats trissa upp priset från i vintras som låg på 18-20 millar.

Djurgården har sålt de senaste 3 åren,

Olunga för 40
Sam Johnson för 30
Beijmo för 30
M.E för 13.

Imponerande, minst sagt.
Citera
2018-06-08, 13:58
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Smått sjukt. 30 millar för en högerback som lirat 1,5 år i högstaligan. Det borde inte gå, speciellt inte i en liga som Allsvenskan. Måste väl tyda på att klubbarna ser en stor potential i killen samt en lurig Bosse som lyckats trissa upp priset från i vintras som låg på 18-20 millar.

Olunga för 40
Sam Johnson för 30
Beijmo för 30
M.E för 13.

Imponerande, minst sagt.

Ja, inget snack om att Bosse är djurgården. Då har man råd att bete sig pajigt i intervjuer och officiella sammanhang när han levererar som han gör.
Citera
2018-06-08, 14:25
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Tycker personligen Beijmo är en stor talang och värd 30.

Hoppas bara han får speltid dit han kommer, vilket verkar bli Bremen.

Får se vad Bosse A lyckas kräma ur Mrabti med.

Lyckas han med samma pris så är han ofattbar. Mrabti har utgående, är äldre än Beijmo och har dessutom ett antal skador i bagaget. Ska han komma upp i samma summa måste han förlänga med honom i princip.
Citera
2018-06-08, 14:28
Medlem
Citat:
Lyckas han med samma pris så är han ofattbar. Mrabti har utgående, är äldre än Beijmo och har dessutom ett antal skador i bagaget. Ska han komma upp i samma summa måste han förlänga med honom i princip.

Ja det lär inte bli samma summa. Inte riktigt lika stora klubbar som är sugna på Mrabti som jag förstått.

En sak som gjorde att B.A kunde få sina 30 för Beijmo är att det va flera stora klubbar som visa seriöst intresse.

Tvek på att Brugge & Anderlecht skulle trissa upp varandra dit för Mrabti.

Dock tycker jag Mrabti är riktigt bra och hoppas se honom lyckas i Europa.
Citera
2018-06-08, 14:31
Medlem
Fred Friendlys avatar
Bosse alltså. Vilken jävla king, även om det tar emot att säga.
Citera
2018-06-08, 16:03
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Ja det lär inte bli samma summa. Inte riktigt lika stora klubbar som är sugna på Mrabti som jag förstått.

En sak som gjorde att B.A kunde få sina 30 för Beijmo är att det va flera stora klubbar som visa seriöst intresse.

Tvek på att Brugge & Anderlecht skulle trissa upp varandra dit för Mrabti.

Dock tycker jag Mrabti är riktigt bra och hoppas se honom lyckas i Europa.

Ger mig fan på att Bosse får Mrabti att skriva på ett 7+5 års kontrakt strax.

Med vänlig hälsning, inte alls Bitter
Citera
2018-06-08, 16:48
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4

Olunga för 40
Sam Johnson för 30
Beijmo för 30
M.E för 13.

Imponerande, minst sagt.

Emil Bergström till Rubin Kazan för 10 och Omar Colley till Genk för 15 kan väl läggas på den listan också (vi har en hygglig vidareförsäljningsklausul på Colley också, ryktas att han kommer gå för 75 msek till Sampdoria). Så ja, Bosse är faktiskt kung på det där.
Citera
2018-06-08, 20:39
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Du ser ju ändå matcherna så jag undrar vad fan det är som gör att det här är så ofattbart för dig? Är det alla kassa insatser mot er? För mig är bajarnas reaktioner helt världsfrånvända.

20mkr är en fullt rimlig budstart för Beijmo och med ett helt gäng krigstestade scouters rekommendation till sina penningstarka klubbar så höjs priset givetvis. Åldern, fysiken och professionalismen spelar stor roll här.

Men det är klart.. Solheim kan också!

—-
Fint med Tyskland även om steget är stort och djärvt. England kändes tristare. Elitsoldaten.

Jobba in minst 15 plus vidareklausul på Kerim nu! Grönvita av avund.
Citera
2018-06-08, 22:52
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Min totala gissning är att Mrabti stannar (så det låter från insatta) MEN frågan är då: Stannar eller förlänger? Nu spekulerar jag men Bosse kanske har tänkt att 30m för Beijmo "täcker upp" det viktiga i att ha kvar Mrabti säsongen ut och att han sen går som fri spelare eller någon slags deal där han går billigt. Men Bosse kanske kan trolla igen.

I en perfekt värld hade Beijmo stannat hela karriären och utvecklats lika bra här som i t.ex Tyskland. Men i den värld vi lever i: 30m är helt jävla otroligt. Snacka om valuta för pengarna när vi plockade han från bp. Och vilken grej för Beijmo själv. Från div1 för att ungefär 18mån senare bli jagad av stora klubbar med stor plånbok och kommer med största sannolikhet bli dyraste allsvenska försvaren någonsin.

Fortsätter Bosse som han gjort senaste åren får han aldrig lämna igen.

Citat:
Ja, inget snack om att Bosse är djurgården. Då har man råd att bete sig pajigt i intervjuer och officiella sammanhang när han levererar som han gör.
Varför så bitter?
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2018-06-08 kl. 22:54.
Citera
2018-06-08, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Min totala gissning är att Mrabti stannar (så det låter från insatta) MEN frågan är då: Stannar eller förlänger? Nu spekulerar jag men Bosse kanske har tänkt att 30m för Beijmo "täcker upp" det viktiga i att ha kvar Mrabti säsongen ut och att han sen går som fri spelare eller någon slags deal där han går billigt. Men Bosse kanske kan trolla igen.

I en perfekt värld hade Beijmo stannat hela karriären och utvecklats lika bra här som i t.ex Tyskland. Men i den värld vi lever i: 30m är helt jävla otroligt. Snacka om valuta för pengarna när vi plockade han från bp. Och vilken grej för Beijmo själv. Från div1 för att ungefär 18mån senare bli jagad av stora klubbar med stor plånbok och kommer med största sannolikhet bli dyraste allsvenska försvaren någonsin.

Fortsätter Bosse som han gjort senaste åren får han aldrig lämna igen.

Varför så bitter?

Vad jag förstått det när jag läst Mrabti i uttalanden är han och DIF överens med om att man ska göra allt för att sälja honom detta fönster vid rätt bud och att Mrabti känner att han har gett mycket för Djurgården och att de håller med och är sammarbetsvilliga.

"– Det är klart att förklarat för honom (Bosse Andersson) att jag vill gå utomlands och ge det en chans. Jag har ändå varit här i fyra år och känner att jag har gjort väldigt mycket för klubben, det blev ännu bättre när jag fick in en titel. Jag har varit med under hela resans gång. " Säger Mrabti.

Låter som han känner att han gjort sitt nu och att detta fönster är det dom snackat om att försöka få flytten, om rätt klubb kommer och är seriös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in