Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-08, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
Så, du har ÄNTLIGEN börjat kunna skilja mellan ett partiprogram och någon enstaka persons egna unkna åsikter? Vad är beviset för att denne är med i AfS?

Är det unket med ett svenskt Sverige? Jag tycker i och för sig faktiskt att svenskheten, den riktiga svenskheten, kan vara ganska unken i vissa avseenden, men du fattar nog vad jag menar. Är Bullerbyn unken? Behöver Bullerbyn 30 procent invånare med bakgrund i Mellanöstern och Afrika för att inte förfalla i unkenhet? Bland svenska medborgare år 2018 så lär nämligen minst en tredjedel vara av utomeuropeisk härkomst. Dessa vill du alltså behålla?

Om AfS hade styrt Sverige från 1950 och framåt, med sin nuvarande politik, så hade ju i praktiken inga "invandrare" släppts in i Sverige överhuvudtaget. Varför ska man då acceptera att de miljontals utomeuropeiska människor som finns i Sverige idag ska få stanna och påverka tillvaron och genom sin större förökning göra svenskar till en minoritet, bara för att de redan har släppts in och gjorts till medborgare, av en medvetet folkfientlig globalistregim? Det är ju som att säga att en tjuv får behålla allt han har stulit fram tills idag, men framöver, då får han banne mig inte stjäla något mer, eller inte så mycket som tidigare i alla fall... Cuck är ditt namn.

Citat:
Fortsätt och håll dig till parti programmet, för det gör vi andra. Att någon anonymt skriver med råa ord här, betyder knappast att partiet står bakom det
.

Vi diskuterar fritt i tråden. Jag företräder inte partiet, jag diskuterar kring det på olika sätt.

Citat:
Jeff Ahl skriver här då och då, så läs vad HAN har skrivit så blir världen betydligt lättare.

Mmm, fast han har ju gjort flera utspel som inte har stöd av partiprogrammet eller partilinjen. Bl.a. det bisarra utspelet om att finska borde bli obligatoriskt i svenska skolor.

Citat:
Men vi vill kunna ha en lite friare dialog, jag/vi anser att vi vinner på det.

Precis.
Citera
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Jamen, kommer AfS att gå ut med ett mer officiellt ”svar” på dessa 9000 afghaner ?

Typ att; Ett uppehållstillstånd, permanent eller temporärt, är inget medborgarskap. Därmed kan uppehållstillstånd dras tillbaka genom en enkel lagändring medan medborgarskap i nuvarande tillstånd är skyddat av grundlagen.

Ekeroth (SD) påstår att det vore ”Enkelt om den politiska viljan finns”
https://samnytt.se/asylforslaget-och-dess-effekter-gar-att-backa-tillbaka/

Riksdagen kan genom enkel majoritet besluta om helt nya regler och en regering kan därefter instruera Migrationsverket och våra rättsvårdande myndigheter att verkställa eller prioritera de nya reglerna.

Kontentan av detta skulle kunna vara följande:
• att en ny riksdag efter valet snabbt river upp detta lagförslag
• nya regler för återkallande av uppehållstillstånd införs
• regeringen instruerar Migrationsverket att dra tillbaka alla de 9000 uppehållstillstånden som
antingen utfärdats eller är i ansökningsprocessen
• polismyndigheten ser till att dessa personer avvisas från landet.

Arma Svedala=> 9.000 st. ekonomiska migranter, kommer få en ny möjlighet att stanna i Sverige. Det står klart efter att en majoritet i riksdagen på torsdagen röstade igenom regeringens hårt kritiserade förslag.

Röstsiffrorna i riksdagen blev 166 röster för och 134 emot.
https://twitter.com/Hemlandspolitik/status/1004761362327797761

Vi får väl studera namnen extra nog och ställa skyldiga politikerna till svars när verkligheten uppenbarar sig. De ska inte komma undan sitt ansvar.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/arende/betankande/extra-andringsbudget-for-2018---ny-mojlighet-till_H501FiU49

Landsförrädaren Annie Lööfs Centerparti gjorde asylhaveriet möjligt- igen. Enligt regeringens egna beräkningar kommer förslaget kosta 2,9 miljarder de närmaste tre åren. För det beloppet skulle vi kunna starta upp BB i Sollefteå 193 ggr om.
http://www.friatider.se/klart-9000-afghanska-m-n-utan-asylsk-l-f-r-stanna-i-sverige

Förrädarna som samarbetat att avveckla BB & Akuten i Sollefteå – Glöm inte det i september!
https://pbs.twimg.com/media/DfGVF_mWAAAL5c5.jpg:large
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggrationsverket
Precis, när man lyssnar på Kasselstrand prata så älskar han ju Soros och Prideparader...
VAR står det i AfS partiprogram att vi är antisemitiska HBTQ-hatare?
Att vi inte vill ställa upp i Pride-jippot som är helt hi-jackat av vänsterrörelsen är inte samma sak som att vi är emot HBTQ-personer. Vi är emot falska politiska politiker som utnyttjar Pride för sin egen skull.

Måste man stå i lädertanga på ett flak och vifta med AfS flaggor för att få legitimitet? Vi tycker det är rakt igenom falskt. Det är inte att ge HBTQ-personer respekt och erkännande.
Citera
2018-06-08, 09:41
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag tycker att det är viktigt att klara ut vad de står för. Läser man en del inlägg i den här tråden är det lätt att tro att de är nazister, men det finns det inget stöd för i deras program eller uttalanden.
Du har rätt i sak. Alternativ för Sverige är i stort sett gamla SDU, och före Jimmie Åkesson slängde ut dem, så hade de någon brun iranier med i SDU på den tiden det begav sig, så med det i åtanke, att AfS skulle vara värsta strikta rastribalister är nog lite önsketänkande från vissa här i tråden. Det är möjligt att AfS är något striktare än SD i rasfrågan, men det känns mer som valfläsk nu inför valet, och särskilt när de försöker komma in i riksdagen, så försöker de framstå som extra strikta, principfasta, idealistiska, osv, och så är det ju alltid med små partier, och sedan när de försöker växa så blir de mindre "by the book" så att säga. Och jag tror inte att AfS kommer vara ett undantag sett till det mönstret. Även Jimmie Åkesson var mer radikal förr, när SD inte var med i riksdagen och även i början när SD precis hade kommit in i riksdagen osv. Nu tror jag absolut inte att AfS kommer att komma in i riksdagen det här valet, men om vi ponerar att de faktiskt gör det så är jag övertygad om att de kommer att bli mjukare/liberalare kring raskraven för medborgarskap osv. Om inte annat för att växa/röstfiska, och helt enkelt för att svennebanan överlag är mycket liberal och verkligen inte vill slänga ut precis alla icke-skandinaver (hade så varit fallet, då hade aldrig sjuklövern kunnat bedrlva den extremliberala massinvandringspolitiken som de har gjort under årtionden, om nu genomsnittsvenne verkligen var åt William Luther Pierce hållet). Det mainstreamsvensson vill se är att de värsta invandrarna inte släpps in, och utvisas, alltså muslimer och negrer i stort sett.

Det som egentligen skiljer AfS från SD är Israelfrågan, samt Putin och Trump, och i dessa frågor är AfS mer rakryggade, ärliga och vettiga. I övrigt känns det mer som att AfS fungerar som en "kontrollerad opposition" med syftet att sno väljare från NMR (som ändå inte kommer att få mer än 5,000 röster, men kanske hade kunnat få det ifall AfS inte fanns, och i och med att AfS nu finns är det tveksamt ifall NMR får över 1,000 röster) och även att förstöra för SD (avsiktligt eller ej, så är det den rollen AfS har idag, att förstöra för SD). Vissa menar att det vore bra ifall AfS kommer in i riksdagen och fungera som en "blåslampa" mot SD, och point taken, men jag är personligen övertygad om att SD förstår mer kring rasfrågan osv än vad de ger sken av, men att de helt enkelt bara skådespelar tillsvidare för att det helt enkelt inte är opportunt att snacka om rasrenhet osv. Det finns liksom inget folkligt stöd för att klassificera finnar som mongoloider, slänga ut alla sydeuropeiska invandrare (t.ex. etniska rumäner, alltså inte tiggarzigenarna, utan vita rumäner som Alice Theodoroscu för att ta ett exempel), dra igång det gamla rasbiologiska institutet i Uppsala osv. Däremot vill de flesta svenskar och även en hel del invandrare, slippa se och leva ihop med fula muslimer, kriminella babbar och liknande människokarikatyrer.

Överlag är jag också helt övertygad om att det mer eller mindre är en omöjlighet idag, att återupprätta strikta etniska zoner, där varje land innehåller nästintill 100% av en enda etnicitet. Det är inte teknologiskt omöjligt, med tanke på hur högupplösta chippen är i moderna genetiska tester, och hade man verkligen velat så hade det inte varit några större problem att med vetenskaplig precision lika exakt som mätbarheten av ljusets hastighet, gått att begränsa det svenska medborgarskapet efter 100% svenskt påbrå, eller 99%, var man nu vill dra gränsen; men det finns helt enkelt inget brett folkligt stöd eller vilja för den sortens strikta tribalism, med all liberalism, rörlighet osv som är så dominant och inflytelserikt idag. Det kanske hade gått efter en omfattande högintellektuell och ensidig, oemotsagd propagandakampanj där dissidentröster inte får komma till tals (alltså mer eller mindre ideologisk hjärntvätt), men det är inte särskilt realistiskt i dagsläget. Jag tror t.ex. ingen nationellt sinnad etnisk svensk man skulle ha något emot att gifta sig med en vacker ryska, eller vit amerikansk kvinna av blandad europeisk bakgrund, osv.

Själv kommer jag att rösta SD det här valet. Jag förstår de som röstar AfS men det känns lite som att slänga bort ens röst, och just nu är det viktigare än någonsin att maximera SD så att de faktiskt får något inflytande och inte fälls av fler decemberöverenskommelser, och en chans att faktiskt få ett stopp på turd world invandringen.
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-06-08 kl. 09:54.
Citera
2018-06-08, 09:43
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Precis, när man lyssnar på Kasselstrand prata så älskar han ju Soros och Prideparader...
Ja d-i-g ska man i varje fall i-n-t-e vare sig lyssna eller lita på, då Kasselstrand i intervjuer snarare sagt tvärtom. Han och de få homo's han känner skulle aldrig kunna tänka sig gå i Pride.

Han tycker inte heller om när Försvarsmakten eller poliser i uniformer deltager i dekadenta Pride-tåget.
Citera
2018-06-08, 09:57
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Vi diskuterar fritt i tråden. Jag företräder inte partiet, jag diskuterar kring det på olika sätt.

Mmm, fast han har ju gjort flera utspel som inte har stöd av partiprogrammet eller partilinjen. Bl.a. det bisarra utspelet om att finska borde bli obligatoriskt i svenska skolor..

Jeff Ahl var tydlig med att det inte var AfS fastställda politik, utan något som han förespråkar.
(FB) Alternativ för Sverige (AfS) - samlingstråd

Han har precis som Du, rätt att diskutera kring den frågan och lufta sin privata åsikt - ibland - om det inte skadar partiet...

Senast var det dock synd att han lät sig provoceras. Visst. Men flera andra politiker har också ibland råkat i affekt. Mänskligt.
Citera
2018-06-08, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Är det unket med ett svenskt Sverige? Jag tycker i och för sig faktiskt att svenskheten, den riktiga svenskheten, kan vara ganska unken i vissa avseenden, men du fattar nog vad jag menar. Är Bullerbyn unken? Behöver Bullerbyn 30 procent invånare med bakgrund i Mellanöstern och Afrika för att inte förfalla i unkenhet? Bland svenska medborgare år 2018 så lär nämligen minst en tredjedel vara av utomeuropeisk härkomst. Dessa vill du alltså behålla?

Om AfS hade styrt Sverige från 1950 och framåt, med sin nuvarande politik, så hade ju i praktiken inga "invandrare" släppts in i Sverige överhuvudtaget. Varför ska man då acceptera att de miljontals utomeuropeiska människor som finns i Sverige idag ska få stanna och påverka tillvaron och genom sin större förökning göra svenskar till en minoritet, bara för att de redan har släppts in och gjorts till medborgare, av en medvetet folkfientlig globalistregim? Det är ju som att säga att en tjuv får behålla allt han har stulit fram tills idag, men framöver, då får han banne mig inte stjäla något mer, eller inte så mycket som tidigare i alla fall... Cuck är ditt namn.

.

Mmm, fast han har ju gjort flera utspel som inte har stöd av partiprogrammet eller partilinjen. Bl.a. det bisarra utspelet om att finska borde bli obligatoriskt i svenska skolor.

Precis.

Det finns en global verklighet. Det GÅR inte som du vill skicka hem varenda utlänning från 1965 och framåt om inte Sverige vill hamna på FN:s sanktionslista och troligen få FN- soldater och observatörer i hela landet och en ovillkorlig inbjudan till Haag av hela regeringen. Folkrätten förbjuder etnisk rensning och det är vad du vill. AfS vill istället juridiskt ompröva ALLA uppehållstillstånd sedan 2000 och utvisa de som är här på falska grunder OCH utvisa samtliga som döms till fängelse fortlöpande med eller utan medborgarskap. Hur många tror du det blir kvar? De som blir kvar lär vara laglydiga, skattebetalare som inte har en salafistisk agenda.
Citera
2018-06-08, 10:01
Medlem
Niggrationsverkets avatar
Citat:
VAR står det i AfS partiprogram att vi är antisemitiska HBTQ-hatare?
Att vi inte vill ställa upp i Pride-jippot som är helt hi-jackat av vänsterrörelsen är inte samma sak som att vi är emot HBTQ-personer. Vi är emot falska politiska politiker som utnyttjar Pride för sin egen skull.

Måste man stå i lädertanga på ett flak och vifta med AfS flaggor för att få legitimitet? Vi tycker det är rakt igenom falskt. Det är inte att ge HBTQ-personer respekt och erkännande.

Det står inte ett smack i partiprogrammet om vare sig sodomi eller om våra mosaiska vänner. Och det finns ju en anledning för det. Men man måste läsa mellan raderna

I Kokta grodan har Kasselstrand varit väldigt kritiskt mot både Soros och globalister (kod för judar) och att t.ex sodomiter ska få adoptera barn. Det betyder ju inte att AfS vill skicka sodomiter till arbetsläger, men att AfS:s grundinställningen är att ge "HBTQ-personer respekt och erkännande" är ju helt befängt.

För övrigt så anser jag att personer som använder vänsterord som "HBTQ" inte har något i den nationella rörelsen att göra.
Citera
2018-06-08, 10:06
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Det är ingenting mot vad fru Åkesson sysslat med i Sölvsborg när hon med partistyrelsens hjälp (läs herr Åkesson ) körde över två listor till kommunstyrelsen och blev invald mot lokala styrelsens absoluta vilja på sin egen tredje hittepå, där även herr Åkesson var uppsatt i toppen. Hela SD styrelsen avgick förutom två cucks.

Varför? Jo, för att fru Åkesson ska bli kommunalråd med fläsklön, varför? Jo för att Herr Åkesson planerar för sitt easy-life som minister och ska nu mjölka ut så mycket stålar det går. De vill ha sina 180.000 i månaden i åratal, folkutbytarna.

Så rösta på dem om ni vill ha korrumperade folkutbytare, eller så väljer ni de RIKTIGA sverigevännerna.
se http://www.sydostran.se/solvesborg/sd-skakas-av-massavhopp-i-styrelsen/

Du behöver inte svara, men jag frågar öppet ändå:

Vilka planerar Du själv att rösta på - om någon - i Landsting & Kommunalvalet, i år dåra?
Citera
2018-06-08, 10:11
Medlem
Citat:
Finns det då beröringspunkter mellan AfS och NMR? ja, när det gäller återvandringen och utvisning av kriminella, men INTE i övrigt. Vi har helt skilda ideologier, framförallt gällande antisemitism och HBTQ-hat.
Så, en AfS-medlem kan inte vara en NMR om den förstått och accepterat AfS: partiprogram.

Du har fel. Den stora skillnaden mellan AfS och NMR är implicit kontra explicit, samt att AfS kärna mestadels är medelklass och storstad medan NMR är mer "arbetarklass" och landsbygd/glesbygd/mindre orter.

En korrekt och ärlig analys visar att AfS är antiglobalister precis som NMR. Det är "globalistmaffian" och media, banker och politiker i Västvärlden som är huvudfienden för både AfS och NMR. Båda är starkt emot EU och NATO. Båda är emot hbtq-lobbyn, "pride", homoadoptioner(fråga Jeff Ahl vad han tycker) "genus", feminism och all annan kulturmarxism. SD är inte emot sånt längre så här finns bara AfS och NMR som står nära varandra.

När det gäller "antisemitism" så är man ju automatiskt "antisemit" (även om man inte förstår det själv) om man är emot "bankväldet", media, "globalister"(i praktiken ett kodord för judar) och det nuvarande etablissemanget i hela Västvärlden. Alla som har lite koll fattar det här. Se bara hur de som kritiserar Bonnier eller media i allmänhet utan att nämna ett ord om judar ändå pekas ut som "antisemiter". Se på Anna Hagwall och hennes motion om media, som fick henne utslängd ur sionistiska SD.

Skillnaderna mellan AfS och NMR är i första hand inte ideologiska (även om det givetvis finns skillnader) utan handlar mest om estetik, kommunikation, taktik och strategi. Deras respektive verklighetsbeskrivning och problemformulering är i grunden ganska likartade. Att påstå något annat är oärligt.
Citera
2018-06-08, 10:12
Medlem
Citat:
Det står inte ett smack i partiprogrammet om vare sig sodomi eller om våra mosaiska vänner. Och det finns ju en anledning för det. Men man måste läsa mellan raderna

I Kokta grodan har Kasselstrand varit väldigt kritiskt mot både Soros och globalister (kod för judar) och att t.ex sodomiter ska få adoptera barn. Det betyder ju inte att AfS vill skicka sodomiter till arbetsläger, men att AfS:s grundinställningen är att ge "HBTQ-personer respekt och erkännande" är ju helt befängt.

För övrigt så anser jag att personer som använder vänsterord som "HBTQ" inte har något i den nationella rörelsen att göra.

Att läsa mellan raderna är att tolka fritt. Man är då ute i tassemarkerna. Soros är en fruktad samhällsfientlig globalist oavsett hans semitiska härkomst. HBTQ är den helt vedertagna beteckningen och skall som jag ser det användas. Sodomit är ett nedlåtande ålderdomligt, ej fullt inkluderande uttryck och hör inte hemma i en diskussion, än mindre skrivet i ett partiprogram.
Citera
2018-06-08, 10:19
Medlem
Citat:
Vi är emot falska politiska politiker som utnyttjar Pride för sin egen skull.

AfS är helt och hållet emot "Pride". Punkt. I ett AfS-styrt Sverige så lär det inte förekomma eller tillåtas några prideparader alls, det kan du ge dig dan på.

Citat:
Det är inte att ge HBTQ-personer respekt och erkännande.

Homosexualitet och homosexuella tolereras men de ska inte ges "respekt och erkännande". Homosexualitet är vad det är, men det är inget som samhället ska uppmuntra och hylla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in