2018-06-07, 23:03
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Hej! Kanske Lenas blogg passar in där Du skriver om Lenas sociala medier =
http://iloapp.wesstrom.se/blog/lena?Home

Jag hade funderingar på det, men tyckte den ligger alldeles för långt bak i tiden, precis som jag tänkte med dykbloggen där SD skrev märkliga meddelanden till speciellt en kvinna.
Missade att lägga med en hel del annan information som jag tycker kan vara relevant, men hade ont om tid.
Citera
2018-06-07, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Några datum och lite spekulationer.

UW och LW vigdes av Svenska Baptistsamfundet, Equmeniakyrkan 1999-09-04.

De flyttade in i huset där UW bor kvar 2001-08-18. De skilde sig 2011-03-25. LW flyttade från UW 2010-08-09.

LW:s och UW:s 3 barn är födda: 2001, 2003 och 2006.

UW var gift med MH mellan 2014-12-29 och 2016-12-21. MH skrev sig aldrig på UW:s adress under äktenskapet.

Jag funderar på om UW inte ville skilja sig från LW. Kanske var de ”mer än vänner” ibland, trots att de skilt sig? UW kanske hoppades att de skulle bli ett par igen? UW skiljer sig från MH i slutet av 2016. Det är väl förhållandevis nära de datumen då LW anmäler SD för olaga hot och senare för misshandel, eller missminner jag mig? Kanske fanns det, bl.a i och med det, förhoppningar från UW:s sida om att LW slutligen ”gett upp” SD och ville vara med honom igen? Om det sedan mer och mer med tiden visade sig att LW inte var intresserad av något förhållande och familjeliv med UW kan han ha blivit rejält besviken...

Detta är endast spekulationer. LW kan ha varit den sista på jordklotet som UW ville ha som livskamrat (igen). Jag kan ha alldeles galet fel. De olika datumen jag redogjort för ovan stämmer dock.

Mycket intressant inlägg.
Jag har funderat i liknande banor. Ingen jag pratat med har kunnat bekräfta något av detta men kommentarer som "MH var bra för alla i den familjen men ratades när skiten träffade fläkten" har kommit från en person i kretsen. I den här tråden har en användare skrivit att MH var instabil men det är också det enda denne skrivit.
Spännande att se datum för olika händelser! Det får en ju att fundera.
Citera
2018-06-07, 23:05
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Svart och vit, kanske. Grå får den inte vara när det gäller mord.

Sant. En grå sörja duger inte. Det pusslet som läggs vid mordutredning blir väl chevronmönstrat kanske.
Citera
2018-06-07, 23:10
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Mycket intressant inlägg.
Jag har funderat i liknande banor. Ingen jag pratat med har kunnat bekräfta något av detta men kommentarer som "MH var bra för alla i den familjen men ratades när skiten träffade fläkten" har kommit från en person i kretsen. I den här tråden har en användare skrivit att MH var instabil men det är också det enda denne skrivit.
Spännande att se datum för olika händelser! Det får en ju att fundera.

Tack! Jo, jag tyckte det var intressant att gräva lite i denna ”sandlåda”...
Citera
2018-06-07, 23:23
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Har enligt önskemål bett moderator om att lägga ut min sammanfattning inlägg #7533 och #7534 först i tråden.

I den egna spekulationen funderar jag på polisens uttalande 22 maj (fetade)

"Vi har förståelse för att man vill veta vad som händer i utredningen och vad polisen gör för att hitta en eller flera förövare", skriver polisen i ett pressmeddelande. Det pågår för närvarande en mordutredning och det råder förundersökningssekretess. Polisens mål är att göra en så bra utredning att man i slutänden kan komma att ställa en eller flera förövare till svars i en rättegång."

Jag skulle tolka in nada i det där. Poliser och åklagare uttrycker sig lite olika, men många föredrar att formulera sig väldigt försiktigt och garderande. Den formuleringen du fetar betyder därför troligen inget annat än att så länge man inte är 100% säker på antalet GM så skriver man så.

Idag kan texter/uttalanden säkert också vara granskade av kommunikatörer som är mediatränade och har i uppgift att inte lämna några blottor som polisen kan få skit för senare.
Citera
2018-06-07, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Märkligt att vi inte lyckats pinpointat det området bättre.
Det finns en liten skog bakom exmaken men det kanske är för långt bort?
Det står 150 meter från BO”s bostadsområde...så skogen bakom UW kan stämma. Den skogen gränsar mot ett annat område -Vivalla.
Citera
2018-06-07, 23:41
Medlem
P.O.Ws avatar
Nya detaljer om Lenas bråk med misstänkte mördaren

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/lena-ville-fika-med-misstankte-mordaren/

Citat:
Lena Wesström hade bakat och ville fika med sin manlige vän.
Det ville inte han – och de började tjafsa.
Det är bakgrunden till att hon samma natt anmälde honom för misshandel, skriver Nerikes Allehanda.
Nu sitter mannen häktad, misstänkt för att ha mördat henne.
Citera
2018-06-07, 23:42
Medlem
Edit: Nedanstående bör kanske inte läsas av närstående och bekanta då jag givit en detaljerad gärningsbeskrivning så som jag tänker mig att överfallet kunnat gå till.

Sist skrev jag om GM och BO möte. Jag lämnade när de båda stod utanför dörren. I det ena alternativet anlände GM i ett uppretat tillstånd och i det andra eskalerade situtionen succesivt.

Tänkte först nämna bilen som teknikerna funnit blodspår i. Jag tror inte att blodet finns i bilen pågrund av att det är MP.
Vis av erfarenhet som BO är vad gäller män i affekt och trånga bilar tvivlar jag på att hon skulle satt sig i bilen av egen vilja.
(Ett hårt slag ihuvudet och tjoff in i bilen? Tror inte det. Raseriet hos GM är ännu inte i den nivån).

Nej, istället tror jag BO själv föreslog att de skulle gå en liten bit längs gåvägen som löpte utefter kanten av området. Jag tror hon föreslog detta pga att hon trodde att det skulle hjälpa GM att lugna ner sig samt att det ändå var mkt nära hem. Var BO däremot inte tänkte på var att så fort de kom in på gåvägen och bort från gårdsbelysningen så blev det väldigt mörkt omkring dem. BOs olustkänsla växte och hon försökte avbryta diskussionen med motiveringen att hon måste gå hem nu. GMs raseri växer, -Du ska inte gå någon jävla stanns! Du ska stanna här och SVARA på mina frågor!
GM tar tag i BOs arm. Hon försöker dra sig loss. Ärmen glider nästan ur den öppna träningsjackan. GM vrider till armen. Vrider den uppåt bakåt. BO kvider. Ber honom sluta. GM vrider lite till. BO sjunker ner vid sidan av gångvägen. Hon känner marken mot sina ben. GM ställer sig bakom henne. Trycker ner henne med en fot i ryggen mot marken. Äntligen är det GM som har kontroll. BO ber honom släppa. Säger att gör ont. Men GM hör inget längre. Han hukar sig ner över BO och släpper armen samtidigt som han sätter sig gränsle över henne. BO känner först bara att armen blir fri. Snabbt drar hon den till sig. Armen åker ur ärmen. Hon börjar häva sig upp men det är för sent. Plötsligt känner hon tyngden över sig. Hon skriker till. GM säger åt henne att vara tyst. Det är han som pratar nu. BO känner paniken strömma genom kroppen. Först förlamande sedan vild förtvivlan. Hon ger ifrån sig ljud hon själv aldrig hört förr. De växer inom henne till orkanstyrka. Plötsligt får hon kraft. Hon pressar sig upp. Får in ett ben under kroppen och trycker ifrån. GM väcks ur sitt tillstånd av högmod. Nu blir han rädd. Mycket rädd. Han tar tag i BOs hår och trycker ner henne med ansiktet mot marken. Tyst då! Men BO drivs av en inre styrka och kämpar emot. GM trycker till igen. Och igen och igen. Hårdare och hårdare för varje gång. Ända tills det blir tyst.

.......

MP
Överfallet ägde i detta senario rum mellan positionen för den upphittade mobilen (?) och FP. Antagligen ganska nära träningsjackan. (Avser det upphittade klädesplagget. Behöver ju inte vara BOs och kan vara vilket plagg som helst)

Bortforsling av kropp till FP antingen med bilen eller för hand.

......

Motivbild måste jag klura på lite till. Fick många bra tips och fin respons på mitt förra inlägg så det är lite att fundera på.

Dessutom är det ju fredag imorgon och då kanske man får lite mer att gå på
Senast redigerad av Ramaria 2018-06-07 kl. 23:53.
Citera
2018-06-07, 23:43
Medlem
P.O.Ws avatar
Klurig historia det här. Ska bli intressant att se vad som händer imorgon. När är häktningsförhandlingen?
Citera
2018-06-07, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Det står 150 meter från BO”s bostadsområde...så skogen bakom UW kan stämma. Den skogen gränsar mot ett annat område -Vivalla.

Min uppfattning också.
Citera
2018-06-07, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella

Tack. Jag har inte avskrivit UW eller NW som potentiella GM.
Citera
2018-06-08, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.O.W
Klurig historia det här. Ska bli intressant att se vad som händer imorgon. När är häktningsförhandlingen?

Tror inte att det finns någon tid utsatt, vill minnas att åkl enl nån artikel uppgav att man skulle hålla nya förhör under fre morgon. Det kan ju hända att åkl släpper SD utan förhandling om hon bedömer att hon inte har 'sannolika' att lägga fram. Men tror säkert att hon försöker få till en häktning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in