Citat:
Ursprungligen postat av
Tankebrott
Andar sägs finnas lite överallt och vara många. Varför skulle alla undvika just acceleratorer?
Jag vet inte, jag förstår inte andar, men min förståelse för andar är inte topic. Alla frågor av karaktären "varför skulle andar..." har svaret; ingen vet, inte du, inte jag. Andar kanske har bestämt sig för att inte bli upptäckta av fysiker och undviker därför partikelacceleratorn. Om du vill hävda att det är vetenskapligt bevisat att andar inte kan existera måste du också bevisa att det är helt omöjligt att dom växelverkar med verkligheten utanför acceleratorer, och det kan du inte, du kan bara utgå från vad som händer i en accelerator.
Att andar sägs finnas lite överallt kan vara bullshit, det kanske är så att 99.99% av alla vittnesmål om andar är ren skit men att vissa faktiskt är äkta. Isåfall är dom mycket mer ovanliga än vad du utgår från och då är chansen att dom missar att hoppa in i LHC ganska stor.
Jag vill tillägga att jag inte tror på andar, däremot anser jag idéen att fysker i CERN kan motbevisa andar ganska skrattretande.
En fråga till dig; gravitationens kraftbärare har inte heller dykt upp i LHC, är det bevis för att den absolut inte existerar? ISåfall kan vi ju lägga ner enormt stora delar av modern fysisk forskning.