2018-06-07, 17:43
  #68677
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
H
Knutsons analys: ”S hotas av genomklappning”

Noterar med glädje att 23.8% tydligen inte längre räknas som genom-klappning Det är fortfarande något som hotar.

Nu sprider sig paniken och medlemmarna börjar ladda för fraktionsbråken som skall ta dem under 20%

Tidig julafton i år
__________________
Senast redigerad av FBerntsson 2018-06-07 kl. 17:47.
2018-06-07, 17:44
  #68678
Medlem
fernebos avatar
Makalösa siffror. S kollapsar fullständigt! Och stödet för SD rusar. Det är nog inte mycket som kan stoppa SD från att bli störst i höst..
2018-06-07, 17:45
  #68679
Avslutad
Känns det inte som att denna Novus på något vis legitimerar Sentios siffra från gårdagen? Minskar kanske sannolikheten för att det bara var brus?
2018-06-07, 17:47
  #68680
Medlem
Gynekologstols avatar
Nu är jag nyfiken på Powergirls kommentar. Är Novus ett tillräckligt seriöst OI? Kommer de rödgröna att få egen majoitet i det här valet?
2018-06-07, 17:48
  #68681
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Novus är på telefon? Ganska bra resultat iom det. SD lär redan vara det största partiet.
Telefon är huvudspåret fast sedan i februari kan man även svara via email/webbenkät, SMS eller snigelpost. Plus att de sedan 2014 kör en experimentell metod för att komma tillrätta med SD-mörkertalet (de förvandlar förmodade SD-sympatisörer ur gruppen osäkra till ’riktiga’ SD-sympatisörer). Så man bör beakta att samtliga stora telefoninstitut (Ipsos, Novus, Sifo) har ändrat sina metoder i SD-vänlig riktning sedan förra valet.
2018-06-07, 17:49
  #68682
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Nu är jag nyfiken på Powergirls kommentar. Är Novus ett tillräckligt seriöst OI? Kommer de rödgröna att få egen majoitet i det här valet?
Låt mig föregripa svaret:

Citat:
Nej, Novus är ett pajasinstitut & SD kommer att åka ur riksdagen.
2018-06-07, 17:51
  #68683
Medlem
Grisbrottarens avatar
Rekordet hos Novus ligger på 22,0% och noterades i december 2015, så 21,9% idag är rätt anmärkningsvärt.

Och sedan kom beslutet att slösa 3 miljarder på vuxna afghanska män utan asylskäl, som ska gå i din dotters gymnasieklass …

Edit: I juni 2014 gav Novus SD 8,3%.
2018-06-07, 17:52
  #68684
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Vad i helvete!? Inte konstigt att S haft sådan panik den senaste tiden.

Löfven såg i gårdagens nationaldagsfirande ut som han vore på begravning, härdsmältan är ett faktum. SD blir största parti med råge till september, klart som korvspad !🇸🇪 🇸🇪 🇸🇪
2018-06-07, 17:54
  #68685
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Nu är jag nyfiken på Powergirls kommentar. Är Novus ett tillräckligt seriöst OI? Kommer de rödgröna att få egen majoitet i det här valet?

Paniken lär ju växa på 68:an så jag antar att Partiet beordrar övertid ikväll för trollfabriken. Kan bli underhållande att läsa deras bortförklaringar i tråden.
2018-06-07, 17:55
  #68686
Medlem
WordWarriors avatar
Socialismen och PK är döende, den begick självmord idag vid 16-tiden i riksdagshuset. SD tar över.

OnT: vilken jävla explosiv utveckling för SD, nu kan vad som helst hända!
2018-06-07, 17:55
  #68687
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Känns det inte som att denna Novus på något vis legitimerar Sentios siffra från gårdagen? Minskar kanske sannolikheten för att det bara var brus?
Ja, särskilt med tanke på att Novus har en mycket längre mätperiod. För att hinna göra 5000 intervjuer i huvudsak via telefon håller man på en hel månad. Sentio typ en vecka. SD kan alltså t ex ha gått från 20 till 24 i Novus under de här 4 veckorna och 22 representerar därmed medel över perioden och inte stödet just i denna stund.
2018-06-07, 17:59
  #68688
Medlem
8711s avatar
Novus, Juni:

S 23,8% (-3,1) Extrema ras för S, långt under Juholt-nivåer nu. Kan Löfven sparkas redan före valet?
V 9,1% (+0,7)
Mp 4,5% (+0,2)

SD 21,9% (+2,7) Ytterligare starka framgångar för Sverigedemokraterna! Näst största parti hos Novus och största parti hos Sentio. Flera procentenheters ökningar i varje mätning just nu. Rekord lär slås framöver på alla plan för Sverigdemokraterna. Bättre än man ens vågat hoppas på är det just nu!!

M 21,1% (+0,5) Låga nivåer långt under förra valresultatet, ett misslyckande för M med Kristersson som partiledare.
C 8,9% (-0,5)
L 4,6% (+0,2)
Kd 2,9% (-0,6) Riktiga krisnivåer långt under riksdagsspärren på 4 procent. Åker sannolikt ur riksdagen nu.
__________________
Senast redigerad av 8711 2018-06-07 kl. 18:05.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in