Citat:
Ursprungligen postat av
Prescript-pants
Jag misstänker att Özz inte har skrivit dagens text själv. Jag tror det är en frilansare eller medarbetare på tidningen som gjort det som ett vänsterhandsknäck, möjligen med vissa idétillskott av krönikören själv. Det finns säkert tankar bakom om att förflytta positionerna ("Vi svenskar..." etc.) samt visa att han är med i matchen. Från arbetsgivarens sida handlar det om att hålla grytan kokande. Jag kan inte heller släpp atanken på att inte bara Özz utan även andra på Expressen tycker det är roligt att folk blir upprörda över en text som han inte skrivit själv. Reta upp folk, stoppa pengarna i fickan, gå och ta en öl. Rinse and repeat.
Han har nu vräkt ut texterna på sin Twitter... Karln har verkligen ingen skam i kroppen alls.
Känner en märklig kluven känsla som jag inte är van vid: Den större delen av mig roas av att se hans desperata dödskamp för att behålla karriären och hur han listar och ljuger och krälar i stoftet.
En liten del av mig kan dock inte låta bli att känna provokation på grund av att han tar sig friheten att använda ord som "vi svenskar" och andra dumheter. Jag är medveten om att det är den reaktionen den ondskefulle och sverigefientlige Thomas Mattson vill ha, så jag anstränger mig för att inte ryckas med.
Nåja, om mindre än ett år är Özzen nog borta ur offentlighetens ljus så pass att man slipper se honom om man inte medvetet letar själv. Skönt!