Citat:
Ursprungligen postat av
Keldon
Är Potter klar för PL nu då? Vad händer med ÖFK då? Börjar raset nu?
Säger som i silly-tråden:
Potter till Swansea, en del spelare lär lämna i sommar, Kindberg kan skaka galler och iom att Potter inte är där och kan locka nya gubbar lär uttrycket "Upp som en sol och ner som en pannkaka" sällan passa bättre.
Lär väl gapa rejält tomt på arenan där när det inte går bra längre...
Citat:
Ursprungligen postat av
InnesI
Jag tycker snarare det är bra. Missförstå mig rätt nu - jag föredrar riktigt gräs. Men som det sett ut har svenska klubbar inte haft kapacitet och/eller pengar att hålla gräsplaner fina. Har sett så många katastrofdåliga fotbollsplaner. Däremot borde vi, i takt med att utveckling sker, röra oss mot alternativ som är både kostnadseffektiva och bättre. Just nu verkar ett sådant steg vara hybridgräs. Om det slår väl ut hoppas jag att man i lagom takt kan fasa ut konstgräset.
Men ett förbud mot konstgräs tror jag inte är klokt om vi inte vill tillbaka till leråkrar eller stenhårda sönderbrända planer.
Hybridgräset har ju sedan ett flertal år slagit väl ut så det är redan ett beprövat grepp som fungerar.
Sedan beträffande kostnaden så handlar driften av en allsvensk fotbollsplan (med hybrid) om en summa som varje klubb egentligen klarar av beroende av hur man prioriterar.
Då själva planen är det viktigaste för en klubb (har du ingen plan kan du ju ha hur bra trupp som helst men det hjälper ju inte) så ska det valet givetvis vara självklart.
Hög tid att förbundet sätter ner foten och kräver minst hybridplaner i allsvenskan för att sedan nåt år senare kräva det i superettan.
Visst är det så att en del arenor ägs av kommuner etc men kan t.o.m. Falkenberg få igenom att få riktigt gräs på ett nybygge kan givetvis alla klubbar få igenom det vid omläggning av matta/nybygge.