2018-06-01, 21:59
Medlem
En fråga medan det ändå är uppehåll. Jag tycker att det gnälla en del på Özcan och vill minnas att det nämndes något avgångskrav när de skulle möta Malmö. Ifjol tog de dock sin bästa placering på bra många år. I år har de fler poäng än i fjol än föregående år efter 12 omgångar De vann cuptiteln. De ska kvala till Europa. DIF tappade dessutom sina nyckelpjäser mellan säsongerna, jämför med Malmö tex.

Dipparna är väl i ord djupa när man torskar mot BP och Trelleborg - men då har man å andra sidan plockat bra skalper?

Är Özcan underskattad - värvningarna är ju till trots ganska blygsamma jämfört med övriga storklubbar?

Har de tur kanske de klarar en omgång i EL innan de åker ur och kan nog klara sig kvar i år?
2018-06-01, 22:09
Medlem
zio86s avatar
Håller med Kostymnisse - Engwall är en medelmåtta och skulle inte vilja ha tillbaka honom i DIF. Han har inga spetsegenskaper och alldeles för ojämn. Jag ger hellre Badji mer tid än ta tillbaka Engwall. Badji har en del intressanta egenskaper och tror han kan bli bra.
2018-06-02, 11:26
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
För de av oss som följet Engvall sedans han slog igenom så är hans kanske mest markanta karaktärsdrag som spelare hans ojämnhet. När han är i form(långt ifrån alltid) är han bra, men problemet är ju som sagt att han långt ifrån alltid är i form och då är han som han varit nu. Hans sejour i DIF var väl även det ganska ojämnt, vad blev det under hösten 1 mål?

SebO har varit en av våra bästa spelare, tillsammans med Mix och Calisir.

Att Engvall är sällsynt ojämn är snudd på ett understatement och det får ju en att undra m han är seriös i sin satsning som elitspelare. I mina ögon tyder hans ojämnhet och oförmåga att hålla formen från en match till en annan på en bristande inställning och motivation. ett intryck som jag tycker förstärks när man hör honom i intervjuer i samband med matcher.
2018-06-03, 09:40
Medlem
bagarn29s avatar
https://www.fotbollskanalen.se/holland-1/konstgras-forbjuds-i-den-hollandska-ligan/

Allt hopp för fotbollen är ännu inte ute. Sverige borde följa efter med krav om minst hybridgräs från div. 1 och uppåt. Träning är det okej men inte för elitspel.
2018-06-03, 09:56
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
https://www.fotbollskanalen.se/holland-1/konstgras-forbjuds-i-den-hollandska-ligan/

Allt hopp för fotbollen är ännu inte ute. Sverige borde följa efter med krav om minst hybridgräs från div. 1 och uppåt. Träning är det okej men inte för elitspel.

Även om jag inte är någon kämpe för konstgräs i elitsammanhang så är det ändå tufft för klubbar norr om Gävle att ens utmana då. GIF Sundsvall och Östersunds framgångar är väldigt konstgräsberoende.

Men generellt är det ju en ekonomisk fråga, vet inte hur många gånger jag har hört Stefan Andreasson påtala att en miljon lag kan använda Borås Arena dag ut och dag in. Det hade inte varit möjligt med gräs.

Nederländerna ligger ju betydligt bättre till klimatmässigt så mer förståeligt att de tänker så.
2018-06-03, 10:26
Medlem
snurresnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
En fråga medan det ändå är uppehåll. Jag tycker att det gnälla en del på Özcan och vill minnas att det nämndes något avgångskrav när de skulle möta Malmö. Ifjol tog de dock sin bästa placering på bra många år. I år har de fler poäng än i fjol än föregående år efter 12 omgångar De vann cuptiteln. De ska kvala till Europa. DIF tappade dessutom sina nyckelpjäser mellan säsongerna, jämför med Malmö tex.

Dipparna är väl i ord djupa när man torskar mot BP och Trelleborg - men då har man å andra sidan plockat bra skalper?

Är Özcan underskattad - värvningarna är ju till trots ganska blygsamma jämfört med övriga storklubbar?

Har de tur kanske de klarar en omgång i EL innan de åker ur och kan nog klara sig kvar i år?
För fyra-fem matcher sen låg vi typ tolv poäng efter bajen och nio poäng efter gnaget på typ en tiondeplats i tabellen. Naturligt att det börjar gnisslas på både tränare och sportchef. Vi bör komma topp tre i år då vi inte ska ta steg bakåt i år. Själv tycker jag att det låg mer på Bosse som gett Özcan lite sämre förutsättningar än förra året.
Sen kom cupvinsten och det vände. Özcan ska självklart vara kvar! Nu har han visat igen att det inte är något fel på honom då vi ändå är med i topp tre-racet med sämre förutsättningar truppmässigt än förra året.
2018-06-03, 10:46
Medlem
Tim00Blooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
För fyra-fem matcher sen låg vi typ tolv poäng efter bajen och nio poäng efter gnaget på typ en tiondeplats i tabellen. Naturligt att det börjar gnisslas på både tränare och sportchef. Vi bör komma topp tre i år då vi inte ska ta steg bakåt i år. Själv tycker jag att det låg mer på Bosse som gett Özcan lite sämre förutsättningar än förra året.
Sen kom cupvinsten och det vände. Özcan ska självklart vara kvar! Nu har han visat igen att det inte är något fel på honom då vi ändå är med i topp tre-racet med sämre förutsättningar truppmässigt än förra året.

Håller helt med! Özcan ska definitivt vara kvar... vi utvecklas under honom. Att det gick lite hackigt i början av säsongen borde snarare på att Bosse chansning med Yura inte gick väl ut. Jag hade dock önskat att "Tigern" fick spela mer.
2018-06-03, 22:31
Medlem
eternussermos avatar
Nu har det "samtalats" igen i lokalerna som delas mellan Solnalaget och SvFF.

ajk's glädje efter Zlatan-beskedet https://www.aftonbladet.se/a/G1bRj4
2018-06-03, 22:54
Medlem
FakeRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Nu har det "samtalats" igen i lokalerna som delas mellan Solnalaget och SvFF.

ajk's glädje efter Zlatan-beskedet https://www.aftonbladet.se/a/G1bRj4
Du måste vara rejält uttråkad för att ta upp det här som provokation. 😪

Hur är det här inte bästa lösningen? Att den skulle söderut från början kändes solklart men pappskallarna i svff tänker på annat.
2018-06-03, 23:37
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FakeRecords

Hur är det här inte bästa lösningen? Att den skulle söderut från början kändes solklart men pappskallarna i svff tänker på annat.

Helt klart att statyn ska stå i Malmö. Samtidigt så förstår jag tanken att den skulle placeras utanför Zlatan Arena. Han gjorde ju första målet där och det kommer aldrig att göras ett så omtalat mål där någonsin. Jag tänker givetvis på 4 - 2 målet mot England.

Av de sex bästa placerade lagen är det bara AIK som spelar på gräs, så jag hoppas att ni tar guldet om vi inte hinner dit.
2018-06-04, 05:29
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Helt klart att statyn ska stå i Malmö. Samtidigt så förstår jag tanken att den skulle placeras utanför Zlatan Arena. Han gjorde ju första målet där och det kommer aldrig att göras ett så omtalat mål där någonsin. Jag tänker givetvis på 4 - 2 målet mot England.

Av de sex bästa placerade lagen är det bara AIK som spelar på gräs, så jag hoppas att ni tar guldet om vi inte hinner dit.

Du menar det där målet som han gjorde i en värdelös träningsmatch? Ja, det var snyggt men också fullkomligt poänglöst.
2018-06-04, 07:30
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

I eliten bör det givetvis vara krav på minst hybrid (och då en hybrid med max 10% plast).
Klarar man inte det har man inte i eliten att göra.
Att hävda att det inte går att bedriva vettig fotbollsverksamhet på vissa platser om man inför det kravet blir ju som att klaga på att det inte går att arrangera vinter-os i Ystad pga klimatet.

Problemet här är ju alla plasta skit-kramare dock som hävdar hur fantastiskt det är att ha det...

Citat:
Ursprungligen postat av FakeRecords

Att Zlatan-statyn står i Malmö och inte vid Kamratvallen är väl lika gjutet som att Gunnar Gren står staty vid Gamla Ullevi och inte vid Kamratvallen...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in