2018-06-07, 02:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller någon som upplever sig sviken? Jag kommer inte ihåg om det var på hennes twitter eller instagram som jag såg hon följde dels assholesonline och någon ortorexi sida. Assholesonline kanske är lite uddaför en föredetta präst och en som jobbar på HVB hem. Men klart det kanske är något som kan skrattas åt men kunde hon kanske göra så själv (som inlägget hon gjort på Facebook där någon annan bilist skällt på henne?)?
Informationssidor liknande den om ortorexi kan brukar väl kanske följas om man har någon släkting eller vän som har just sådan åkomma?

Känns ju konstigt att skratta åt andras olycka, om det nu är sådant den sidan handlar om.
Ja eller hade hon ortorexi själv kanske? Hon verkade ju träna mycket och äta nyttigt.
Citera
2018-06-07, 02:59
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Känns ju konstigt att skratta åt andras olycka, om det nu är sådant den sidan handlar om.
Ja eller hade hon ortorexi själv kanske? Hon verkade ju träna mycket och äta nyttigt.

Du menar assholesonline? Är det inte Linnea Claesson som outar folk som sänder ovettiga meddelanden, det kan ju vara skrattretande förstås men kan kanske också folk med problem som inte kan eller fattar bättre. Någon som Jonas Inde om man nu ska ta ett känt exempel. Det kan ju se konstigt ut att följa det om man jobbar på HVB hem även om vårdare vare sig självklart inte behöver ta sådant och inte heller de på det hem hon jobbade på hade någon sådan problematik.

Jo, det är kanske möjligt att hon hade ortorexi själv, eller funderat över det ifall hon börjat få skador. Det jag tänkte på var om hon hade någon bekant som kanske hade det och hon obetänksamt ofta förslog att de skulle göra någon aktivitet tillsammans. Men det är nog också långsökt, det är ju knappast något som upprör såpass att man skulle ha ihjäl någon för.
Citera
2018-06-07, 06:40
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legenda77
Jag är säker på att M*ts L*rss*n INTE var i USA när mordet begicks (för den sakens skull lägger jag ingen värdering i att han skulle vara aktuell som MGM)

Hur vet du det? Är det rätt M*ts vi talar om?
Någon av oss kan ha blandat ihop personerna. Den jag sett dela bilder från USA de aktuella datumen är inbiten geocachare, är med eller varit med i församlingen LW tillhörde och är vän med T**m D*v*dss*n (herr o fru).
Jag såg inlägg på såväl Facebook som Insta. Dock har han gjort inläggen på förstnämnda "osynliga" nu.

Kanske det är en annan person med samma namn, som sägs haft ett förhållande med LW?
Vore bra att få veta.
Citera
2018-06-07, 07:08
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Bilderna och texterna när SD och LW är ute tillsammans är ju faktiskt nästan klarspråk på ett förhållande

Finns många liknande bilder på LW och andra Cachare.. så hon hade förhållande med dem alla då?
Citera
2018-06-07, 07:11
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Hej i tråden 😀

Till de personer här på fb som rört sig i samma kretsar som SD undrar jag om det var allmänt känt att SD var notoriskt otrogen? Då inte nödvändigtvis med LW utan även andra med andra?

Vidare undrar jag om ni här på fb som geocashade med både SD och LW märkte av att det var en något dem emellan?

Tack på förhand 🌺

Kan ärligt svara Nej på dem frågorna
Citera
2018-06-07, 07:30
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Nej - en av döttrarna, W, går i förskoleklass. Den andra, T, är 13-14 år någonting. De sägs ha varit hos mormor under tiden.

det skiljer bara 2år mellan döttrarna
Citera
2018-06-07, 07:33
Medlem
[quote=sommarljum|64264561]
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Jamen, om resan var planerad sedan tidigare då? Barnen är 12 och 14 tror jag (sedan om det har tillkommit ett barn till vet jag inte men det har antytts i tråden) och någon har kunnat vara med dem under tiden väl, som t ex mor- eller farföräldrar, någon moster eller faster kanske eller en äldre kusin. Vad vet vi?

Nej - en av döttrarna, W, går i förskoleklass. Den andra, T, är 13-14 år någonting. De sägs ha varit hos mormor under tiden.

Nej, det kan inte stämma att ett av barnen skulle gå i förskoleklass, jag läste i någons gästbok på dykforumet och då skrev SD om sina 2 barn. Han skrev när dom var födda, minns inte vilka år men jag räknade snabbt ut att dom borde vara 12-14 år någonting. Inget jag lade någon större vikt på. Det spelar egentligen ingen roll, det bästa är att hålla hans barn utanför den här tråden, tycker jag.
Citera
2018-06-07, 07:36
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
det skiljer bara 2år mellan döttrarna

Ja, förlåt det stämmer! Född 06, inte förskoleklass. Fel av mig. Jag hade läst fel sedan tidigare i tråden.
Citera
2018-06-07, 07:38
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Dock sitter han nog med fulla rtestruktioner och har inte tillgång till någon media alls

Om du väntar till poletten trillar ner så förstår säkert du också...
Citera
2018-06-07, 07:57
Medlem
Utan att ha koll på exakta datum så är kan väl ett tänkbart scenario se ut som följande;

HD får på något sätt reda på att LW och SD har ett förhållande som på gått bakom hennes rygg en längre tid.

HD begär skilsmässa och flyttar ut från deras gemensamma bostad

SD vill inte skiljas och lovar att avsluta förhållandet med LW

LW vill fortsätta att träffas, men SD står på sig och håller avstånd

LW försöker på alla möjliga sätt att få tillbaka SD och ligger på angående detta

Det uppstår konflikter mellan LW och SD (LW kanske "hotar" SD med att berätta allt för HD)

LW vill "prata ut" med SD och försonas (hon känner sig lämnad, sviken och vill prata om detta)

Efter en längre tid med diverse bråk och tjafs bestämmer sig SD för att "prata ut" med LW

SD vill att LW kommer och möter honom vid planket för att prata

Pratandet går överstyr och LW dör

Jag har en tanke om att platsen där LW hittades är en välkänd och undanskymd plats för de som bor i området och att det så sent på kvällen är tomt (vardag). Anledningen till att SD vill träffas där är dels att barnen hos LW inte skall bli störda och att de vill prata ifred, dels ligger platsen fri från insyn och mötet med LW inte kan ses av grannar eller HD. Det är en bra plats i anslutning till LW bostad helt enkelt.
Citera
2018-06-07, 08:05
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det brukar heta att man vill höra från mördaren hur offret dog, inte från nån som har läst det i tidningen. Det är säkert en faktor.
SD sitter med fulla restriktioner vilket åklg begärde i sin häktningsframställan, så även om nu media rapporterar om det kommer inte infon fram till SD.
Sedan väntar polisen att gå ut med uppgiften i detta tidiga skede. Men det kommer nog nästa vecka när SD blir omhäktad i morgon.
Citera
2018-06-07, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Finns många liknande bilder på LW och andra Cachare.. så hon hade förhållande med dem alla då?

Kan ärligt svara Nej på den frågan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in