2018-06-06, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Håller med om att HD verkar smyga under radarn. Konstigt då hon i högsta grad är inblandad i det som verkar vara ett relations drama.
Men speciellt mordnatten, resan till usa och hemkomsten.
Är hon oerhört kallblodig, grovt inblandad i dådet eller bara korkad och otroligt naiv?
Pressen har inte heller skrivit något om henne.

Men va fan, kliv ned från din jävla höga häst och tänk till. Hon är mor till 2 eller 3 barn (sett olika uppgifter).
Tror du inte att det finns något mellanting mellan ”oerhört kallblodig, grovt inblandad i dådet eller bara korkad och otroligt naiv?”?
Hon är en moder och hennes barns pappa sitter i häktet. Hennes förra man har varit otrogen under en lång tid med hennes vän som vigt dom, dessutom under hennes fruktansvärda sjukdomstid.

Hennes fokus är att vara mamma till barnen just nu!!!
Citera
2018-06-06, 22:50
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Jag har inte följt så många trådar om mordfall här tidigare. Ni som har lite mer kunskap och är lite mer pålästa; brukar det i regel dröja så lång tid innan dom går ut med hur offret dog? Varför tror ni att det drar ut på tiden i detta fallet?

Det brukar heta att man vill höra från mördaren hur offret dog, inte från nån som har läst det i tidningen. Det är säkert en faktor.
Citera
2018-06-06, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Men va fan, kliv ned från din jävla höga häst och tänk till. Hon är mor till 2 eller 3 barn (sett olika uppgifter).
Tror du inte att det finns något mellanting mellan ”oerhört kallblodig, grovt inblandad i dådet eller bara korkad och otroligt naiv?”?
Hon är en moder och hennes barns pappa sitter i häktet. Hennes förra man har varit otrogen under en lång tid med hennes vän som vigt dom, dessutom under hennes fruktansvärda sjukdomstid.

Självklart skall hennes gärningar och agerande belysas men att bara använda svart eller vitt tycker jag bara stjälper en vettig dialog.
Svaren på dina direkta frågor (min personliga åsikt)
Grovt inblandad? NEJ!
Naiv och korkad? NEJ!
Lede detta dialogen vidare?
Citera
2018-06-06, 22:56
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Ja, så kan det ju ha varit. Det tänkte jag inte på. Tack.

Jag hade fel om förhör efter kroppen hittats. Det var efter polisen vädjat till allmänheten om tips som paret åter hörde av sig och blev förhörda i 3 timmar. Sorry!
Citera
2018-06-06, 22:58
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Men visst skrev dalaan att de hörde av sig igen på fredagen den 18:e till polisen och då fick komma på förhör. Har tänkt att förhöret de var på var på fredagen också, feltänkt av mig då och har tydligen missat att det har stått vilken dag de förhördes, eller så har jag glömt det.

På fredagen var polisen måttligt intresserade tydligen. Förhöret hölls en annan dag ett tag efter kroppen hittats.
Citera
2018-06-06, 22:59
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Självklart skall hennes gärningar och agerande belysas men att bara använda svart eller vitt tycker jag bara stjälper en vettig dialog.
Svaren på dina direkta frågor (min personliga åsikt)
Grovt inblandad? NEJ!
Naiv och korkad? NEJ!
Lede detta dialogen vidare?
Nej, du diskuterar med dig själv?
Citera
2018-06-06, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det brukar heta att man vill höra från mördaren hur offret dog, inte från nån som har läst det i tidningen. Det är säkert en faktor.

Dock sitter han nog med fulla rtestruktioner och har inte tillgång till någon media alls
Citera
2018-06-06, 23:11
Medlem
Citat:

Så hur tänkte denna moder när hon åkte iväg på usa resan med SD som varit på förhör och LW försvunnen?
Knappast på sina barn iaf! För de var ju hemma.
Vad tänkte HD när LW hittats död? Satt hon i en sommarstuga eller i London och filade på sina historier med SD?
Väkdigt märkligt agerande... jag utesluter inte att hon är direkt inblandad.
Och jo, HD måste vara både naiv och korkad som inte upptäckte att SD var otrogen länge och väl. Bilderna och texterna när SD och LW är ute tillsammans är ju faktiskt nästan klarspråk på ett förhållande
Citera
2018-06-06, 23:27
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Så hur tänkte denna moder när hon åkte iväg på usa resan med SD som varit på förhör och LW försvunnen?
Knappast på sina barn iaf! För de var ju hemma.
Vad tänkte HD när LW hittats död? Satt hon i en sommarstuga eller i London och filade på sina historier med SD?
Väkdigt märkligt agerande... jag utesluter inte att hon är direkt inblandad.
Och jo, HD måste vara både naiv och korkad som inte upptäckte att SD var otrogen länge och väl. Bilderna och texterna när SD och LW är ute tillsammans är ju faktiskt nästan klarspråk på ett förhållande

Bra rutet! Varför i hela friden ska Hanna helt uteslutas som gm bara för hon är mamma och har en otrogen karl. Dumheter. Hon är den som har det största motivet tycker jag. Svartsjuka.
OM man är mamma och har mördat nån och fortsätter fokusera på att vara mamma som om inget hänt. Då är man KALLBLODIG.
Senast redigerad av Sockerhals 2018-06-06 kl. 23:29.
Citera
2018-06-06, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Dock sitter han nog med fulla rtestruktioner och har inte tillgång till någon media alls

Så är det säkert. Men det är nog nu en lång väg till ett åtal (om det ens någonsin kommer) och kanske kommer han att gå loss i veckan.
Och kanske är han inte GM.
Så det finns nog anledning att hålla inne på uppgiften.
Citera
2018-06-06, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Bra rutet! Varför i hela friden ska Hanna helt uteslutas som gm bara för hon är mamma och har en otrogen karl. Dumheter. Hon är den som har det största motivet tycker jag. Svartsjuka.
OM man är mamma och har mördat nån och fortsätter fokusera på att vara mamma som om inget hänt. Då är man KALLBLODIG.

Hon är nog inte ens MT tillsvidare med tanke på att hon inte sitter häktad. Hon kanske har ett vattentätt alibi vilket omöjliggör henne som MT. Tror att vi kan räkna bort henne
Citera
2018-06-07, 00:07
Medlem
Lt.Columbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Mycket möjligt. Polisen kanske letar efter en hjulmutternyckel (fälgkors) som inte återfanns i Forden.
Hursom är jag säker på att polisen har mer på SD än vi vet om, men lutar åt ett indiciemål.

Ja, om man pucklar på en annan så pass så den är oigenkännlig måste man ju haft ett kraftigt vapen känns det som. Men kan ju ha varit flertalet sparkar med. Funderar bara på hur länge det pågår om man ska lyckas vanställa nån så som ryktas. Är det fler GM så går det säkert fortare än om en GM med...hoppas de finner dna

Om det var så våldsamt tyder det på starka känslor mot offret av nån anledning iaf
Senast redigerad av Lt.Columbo 2018-06-07 kl. 00:12. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in