Citat:
Ursprungligen postat av
Arccosinus
Andreas Engström var tidigare representant för KFA Irland, numera aktiv på Malta (?)
I en intervju bemöter han påståenden om situationen i Diktaturstaten med exakt samma svar som SecundusSilent gör här i tråden.
Det finns inga politiska fångar, det är fabricerat
Det har jag förstås inte sagt. Du underskattar mig och tillskriver mig uppfattningar. Fake News alltså..
Jag är ingen megafon. Det finns helt säkert vad många skulle säga är "politiska" fångar i DFR Korea, liknande dem som Assange i UK är en representant för - eller som Chelsea Manning var i USA. Jag håller med, det finns politiska fångar i DFRK, men sådana finns överallt i världen.
I Sverige har vi också politiska fångar, oftast åker de på den politiska högerkanten in - de som går omkring och viftar med hakkors eller i övrigt gillar att ropa nazistiska slogans. Självklart döms dessa efter Brottsbalken, på samma sätt som politiskt kriminella i DFRK döms efter den brottsbalk som gäller där. Inte desto mindre döms de för politiska brott.
Ett känt fall med tragiskt slut var när Otto Warmbier skulle stjäla en politisk banner. Var inte detta ett politiskt brott? Jodå, men samtidigt var det stöld och dömd till hårt arbete blev han.
Frågor på det?