Citat:
Ursprungligen postat av
-Truthseeker
Har du träffat på svarta män och kvinnor med över 140 i IQ, för det har jag? Nu är det IQ'n generellt bland subsahariska folket som diskuteras, men faktum kvarstår. Kunde man mäta IQ nivån bland flashbacks forumiter (integration & invandring) borde man kunna klassa många av dem, som hjärndöda amöbor.
Jag vet inte vad folk har för iq-test score. Men att amöbor saknar centrat nervsystem torde vara odiskutabelt. Ingen utan detta torde vara oförmögen att prestera ens ett infantilt inlägg.
Bevisligen finns det skillnader, frågan är varför det är kontroversiellt. Bevisligen är t.ex. samhällsstruktur viktigare än genomsnittlig iq nivå, för hur ett samhälle blir; kolla nord vs Sydkorea.
Det borde, på marginalen, ge ett bättre utgångsläge att ha ett högre genomsnitt.
Att bli bötfälld för att hänvisa till, även bristfällig forskning, är extremt oroväckande. Om det nu inte fanns något stöd hade det varit okontroversiellt.
Sen tycker jag överlag att folk borde hyfsa debatt nivån; ringaktande åstadkommer ingenting.