2018-06-06, 20:51
Medlem
Lmao, olagligt att yttra sanning
Citera
2018-06-06, 20:52
Avslutad
Mycket märkligt och obehagligt. Så här blir det när PK-stollar och vänsterliberaler infiltrerar rättsväsendet och medvetet väljer att misstolka lagboken. Det mest skrämmande är att de kommer undan med det.

Isåfall borde alla forskare och alla som varit involverade och skrivit om dessa otalet forskningsresultat också bli dömda?!

Otäckt. Sverige glider mer och mer ifrån att vara en demokratisk rättsstat. Det går helt enkelt inte att lita på rättsväsendet längre. Det är helt korrupt med vänsterliberaler.
Citera
2018-06-06, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag förstår men min poäng är att IQ-testet testar ju en förmåga till något. Och om man har svårt för IQ-testet har man sannolikt svårt för dessa andra saker också. Jag tror inte att IQ-testet är ett så bra test för saker som är "roliga, enkla och tillfredsställande" men däremot för saker som just är svåra och analytiska, som testet är.

Men min poäng är att svartas eventuella sämre prestationsförmpga när det gäller tråkiga och svåra saker som iq-tester, det kan bero på andra saker än gener, tex värmeslag och uttorkning.
Citera
2018-06-06, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agge2
En person ska i en facebook-grupp som heter "Stå upp för Sverige" ha skrivit att:

http://www.friatider.se/dom-olagligt-skriva-att-svarta-har-l-gre-iq-trots-att-det-r-sant

För detta får han betala 50x360 kr i dagsböter samt 800 kr i avgift till brottsofferfonden för "hets mot folkgrupp".

Exempel på frågeställningar:
Är straffet rimligt?
Är det korrekt att människor från det subsahariska afrika har högre testosteronhalt och lägre IQ än människor från andra härkomstgrupper, eller för mannen fram rasistiska vanföreställningar?
Bör det vara straffbart att återge fakta om skillnader mellan olika folkgrupper, eller bara att framföra påståenden som inte stämmer med empirin?
Borde mannen ha sagt samma sak med ett mjukare språk eller uttryckt sig annorlunda i polisförhöret och därmed kunnat undvika straff?

Naturligtvis är straffet orimligt! HMF borde avskaffas. Men samtidigt upphör jag aldrig att förvånas över dessa klantskallar, som uttalar sådana åsikter i sina egna namn.
Citera
2018-06-06, 21:29
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Att de har högre testo halt är korrekt (villket resulterar i bland annat högre incidens av prostata cancer).
Att de har lägre IQ i mätningar är också sant, dock kan det ha ett samband med att de oftare har sämre utbildning.

Om man inte har gått i skolan gör man såklart dåligt ifrån sig på IQ tester.

Men det han sa var väl egentligen korrekt, mig veterligen. Dock tror jag att det var sammanhanget det uttryktes i som gjorde det till HMF.

Vad svamlar du om? IQ har inte ett jota med utbildning att göra
Citera
2018-06-06, 21:30
Medlem
I ljuset av vad som faktist publicerats på området är domslutet helt absurt och liknar närmast kinesisk repression av det fria ordet. Man behöver inte gilla uttalandet och personligen tycke jag det är osmakligt men det är inte taget ur luften. Den här typen av tankegångar har uttryckts tidigare i forskningssammanhang exempelvis i boken The bell curve som var en (kontroversiell) bestseller och toppade på New York times lista. Den går att köpa på Amazon för den som vill (om nu inte svenska staten arrangerar bokbål också) precis som psykologiprofessorn Richard Lynns forskning och böcker på samma tema, också de kontroversiella men knappast förbjudna.

När det är förbjudet att överhuvudtaget nämna vetenskapliga teorier och tankegångar som publicerats stort i andra länder och debatterats mycket för ett antal år sedan, då är det något som är galet. Då har man inte yttrandefrihet längre utan något som liknar politisk repression.
Citera
2018-06-06, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Truthseeker
Har du träffat på svarta män och kvinnor med över 140 i IQ, för det har jag? Nu är det IQ'n generellt bland subsahariska folket som diskuteras, men faktum kvarstår. Kunde man mäta IQ nivån bland flashbacks forumiter (integration & invandring) borde man kunna klassa många av dem, som hjärndöda amöbor.

Jag vet inte vad folk har för iq-test score. Men att amöbor saknar centrat nervsystem torde vara odiskutabelt. Ingen utan detta torde vara oförmögen att prestera ens ett infantilt inlägg.

Bevisligen finns det skillnader, frågan är varför det är kontroversiellt. Bevisligen är t.ex. samhällsstruktur viktigare än genomsnittlig iq nivå, för hur ett samhälle blir; kolla nord vs Sydkorea.

Det borde, på marginalen, ge ett bättre utgångsläge att ha ett högre genomsnitt.

Att bli bötfälld för att hänvisa till, även bristfällig forskning, är extremt oroväckande. Om det nu inte fanns något stöd hade det varit okontroversiellt.

Sen tycker jag överlag att folk borde hyfsa debatt nivån; ringaktande åstadkommer ingenting.
Citera
2018-06-06, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krocketklubba
Vad svamlar du om? IQ har inte ett jota med utbildning att göra

Det har det visst. Precis som med all annan kunskap så är förmågan att lösa de problem som IQ testerna testar något som man kan träna upp och bli bättre på, ungefär som att du blir starkare när du går och tränar.

Däremot är det väldigt svårt att genomföra något meningsfullt test om man inte är läs eller skrivkunnig.

Därför drabbas dessa IQ tester i princip alltid av bias av att folk som har en högre utbildningsnivå presterar bättre.
Citera
2018-06-06, 21:36
Avstängd
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --..--
I ljuset av vad som faktist publicerats på området är domslutet helt absurt och liknar närmast kinesisk repression av det fria ordet. Man behöver inte gilla uttalandet och personligen tycke jag det är osmakligt men det är inte taget ur luften. Den här typen av tankegångar har uttryckts tidigare i forskningssammanhang exempelvis i boken The bell curve som var en (kontroversiell) bestseller och toppade på New York times lista. Den går att köpa på Amazon för den som vill (om nu inte svenska staten arrangerar bokbål också) precis som psykologiprofessorn Richard Lynns forskning och böcker på samma tema, också de kontroversiella men knappast förbjudna.

När det är förbjudet att överhuvudtaget nämna vetenskapliga teorier och tankegångar som publicerats stort i andra länder och debatterats mycket för ett antal år sedan, då är det något som är galet. Då har man inte yttrandefrihet längre utan något som liknar politisk repression.
Ja precis, PK-diktatur.

Lagen om hets mot folkgrupp är inte tänkt att tjäna svenska folket, den tjänar judiska särintressen:

"Ett av syftena med införandet av lagen 1948 var att komma åt Einar Åbergs spridning av antisemitiska flygblad, även till utlandet, och lagen kallades därför i början även "Lex Åberg". Spridningen av flygbladen ledde till påtryckningar på den svenska regeringen från judiska grupper i USA, vilket bidrog till skapandet av lagen."
https://sv.wikipedia.org/wiki/Hets_mot_folkgrupp

Dessa förtryckare var igång i Sovjet också, med floder av blod som resultat. Det första bolsjevikjudarna gjorde när de kom till makten var att införa dödsstraff utan rättegång för "antisemitism":

"The very first order of the Bolshevist government was that pogrom makers shall be shot down on the spot without trial." - Leon Trotsky
http://fotos.fotoflexer.com/f2a0f1b085752a25b7afa56b480f6847.jpg

"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize."
Senast redigerad av PK-befriad 2018-06-06 kl. 22:28.
Citera
2018-06-06, 21:37
Medlem
Bulkninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Det där med Bell Curve är ju inte ens erkännd forskning. Så varför ens nämna det?

Kan du vidareutveckla det?
Citera
2018-06-06, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Jag vet inte vad folk har för iq-test score. Men att amöbor saknar centrat nervsystem torde vara odiskutabelt. Ingen utan detta torde vara oförmögen att prestera ens ett infantilt inlägg.

Bevisligen finns det skillnader, frågan är varför det är kontroversiellt. Bevisligen är t.ex. samhällsstruktur viktigare än genomsnittlig iq nivå, för hur ett samhälle blir; kolla nord vs Sydkorea.

Det borde, på marginalen, ge ett bättre utgångsläge att ha ett högre genomsnitt.

Att bli bötfälld för att hänvisa till, även bristfällig forskning, är extremt oroväckande. Om det nu inte fanns något stöd hade det varit okontroversiellt.

Sen tycker jag överlag att folk borde hyfsa debatt nivån; ringaktande åstadkommer ingenting.

Ja, det var bara för att markera min poäng, därmed inget du borde ha tagit bokstavligt. Jag ska vara tydligare nästa gång.

Hur som helst, homo sapiens vandrade ut från Afrika till Mellanöstern för flera tusen år sedan, och där fortplantade de sig med neandertalarna. Detta bidrog till vita "rasens" födelse. Större delar av Afrika har neandertals genen fastän många försöker påstå annorlunda. Tar man ett DNA prov lär de flesta bli överraskade på hur många olika etniska gruppers DNA man har.
Citera
2018-06-06, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Truthseeker
Ja, det var bara för att markera min poäng, därmed inget du borde ha tagit bokstavligt. Jag ska vara tydligare nästa gång.

Hur som helst, homo sapiens vandrade ut från Afrika till Mellanöstern för flera tusen år sedan, och där fortplantade de sig med neandertalarna. Detta bidrog till vita "rasens" födelse. Större delar av Afrika har neandertals genen fastän många försöker påstå annorlunda. Tar man ett DNA prov lär de flesta bli överraskade på hur många olika etniska gruppers DNA man har.

Ja, det var lågt, I Stand corrected.

Jag tror inte vi behöver blanda in neandertalare. Faktum kvarstår de finns hyfsat stora iq skillnader mellan folkgrupper.

Det kan ju ha ett antal olika förklaringar, men att bli fälld för hets mot folkgrupp för att påtala detta är sjukt. Men mönstret går inte att ignorera, kausaliteten kan ha andra orsaker (läs radiolicenser och mentalsjukdom i uk) osv. Occams rakkniv ger vid handen att det finns stora skillnader och dessa är en del i att förklara diskreptans som observeras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in