2018-06-06, 16:07
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Om och om igen skrivs det om att HD och SD har 3 barn, hur sant det är det?
Tror de har 2! Eller?

Har för mig det också. Tror de blandar ihop med att LW hade tre men två bodde hos henne.
Citera
2018-06-06, 16:09
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Om och om igen skrivs det om att HD och SD har 3 barn, hur sant det är det?
Tror de har 2! Eller?
Vill minnas att två var det som först angavs i tråden.
Citera
2018-06-06, 16:09
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Nej självklart inte. Eftersom dom enbart håller honom på grund av tidigare historia (misshandel) så lär skälig vara kvar tills dom släpper honom. Om man ska tro GW så är det enda anledningen till att dom tog in honom. Stefan kan ju aldrig få det ogjort?

Alibi duger åt andra...
Citera
2018-06-06, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Kanske började det som förra gången, de satte sig i bilen för att prata ut... och så strypgreppet som den här gången inte följdes av skallgnuggning.
Om det nu öht är SD alltså.
Så kan det ju oxå gått till hon har följt med ut i bilen för att inte störa sovande barn lämnat dörren upplåst i tron att hon ändå snart ska vara tillbaka. Men hur förklarar du skriken om det nu stämmer att skriken ska ha hörts i så mycket som 5 minuter så förutsätter jag att dom har kommit när gärningsmannen lämnat platsen. Varför skulle en GM tillåta BO skrika i 5 minuter ?
Citera
2018-06-06, 16:14
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Om ”dödsvrål” förekommit bakom planket mördades LW förmodat där. Samtidigt kan den/de som i tråden påstod sig larmat om detta ha önskat få oss att tro att FP är BP. Detta genom att intyga att ohyggliga skrik hörts samt tydligt redogöra för hur dessa ”färdats” från planket till deras sida av vägen.

Det har ju varit mycket snack om BP=FP eller inte. Jag tänker mig att det kan vara en kombination:

Jag tänker att BO kanske knuffas eller slås plötsligt medvetslös i hemmet (kan ju inte resulterat i skrik där utan att väcka grannar/barn).
GM transporterar sedan BO bakom planket i panik och för att köpa tid. Väl bakom planket märker GM att BO inte är död utan håller på att kvickna till. GM försöker då ta livet av BO, men i brist på erfarenhet blir detta utdraget och Bo hinner skrika och göra en del motstånd.

Typ så. Det finns ju som sagt en massa olika möjligheter.
Citera
2018-06-06, 16:15
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groggman-FL
Så kan det ju oxå gått till hon har följt med ut i bilen för att inte störa sovande barn lämnat dörren upplåst i tron att hon ändå snart ska vara tillbaka. Men hur förklarar du skriken om det nu stämmer att skriken ska ha hörts i så mycket som 5 minuter så förutsätter jag att dom har kommit när gärningsmannen lämnat platsen. Varför skulle en GM tillåta BO skrika i 5 minuter ?
Det förutsätter ju att man tror på skriken och att de har samband med mordet. Jag finner det rätt osannolikt att någon skrikit i dödsångest i fem minuter utan att någon annan reagerade. Testa att klocka fem minuter...
Citera
2018-06-06, 16:19
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groggman-FL

Finns det överhuvudtaget någon källa på att det hörts skrik? Och i hela fem minuter?

Tror att det är en trådsanning
Citera
2018-06-06, 16:19
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det bevisar att han befunnit sig på brottsplatsen och tagit med sig utvalda delar av hennes klädesplagg samt försökt gömma dom. Dels i bostaden och dels i bilen.
Menar du att åklagaren tjuvhåller på bevisning som skulle öka misstanken till sannolika skäl? I så fall så begår hon tjänstefel så jag tvivlar på att det ligger till som du säger.
Citera
2018-06-06, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jaha. Så du menar att du vet att det var BOs blodiga kläder som hittats hos SD och i hans bil men åklagare sitter och tjuvhåller på bevisning som garanterat fått honom häktad på sannolika skäl? Det kanske är trevligt på något sätt för polis och åklagare att sitta och le i mjugg med bevisning som man inte vill presentera för rätten tror du?

Du tror inte du behöver vila lite?

Utgår från att det var klädfyndet som transporterades i ilfart till NFC.

Jag har lika lite som andra ngn insyn i polisens arbete och särskilt inte i hur dom tänker.
Citera
2018-06-06, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Finns det överhuvudtaget någon källa på att det hörts skrik? Och i hela fem minuter?

Tror att det är en trådsanning
Så kan det vara men jag har för mig jag läste det någon annan stans men behöver ju iofs inte vara sant iaf kan ju dessutom vara så att det förekommit skrik men att dom inte varat så länge så okej vi glömmer skriken allt blir mycket enklare då 🧐
Citera
2018-06-06, 16:27
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det förutsätter ju att man tror på skriken och att de har samband med mordet. Jag finner det rätt osannolikt att någon skrikit i dödsångest i fem minuter utan att någon annan reagerade. Testa att klocka fem minuter...

Finns ingen som säger att hon skrikit i fem minuter. Enligt skribenten vars namn jag inte kommer ihåg så var det skrik till och från i ca fem minuter, inte konstant.

Jag tyckte uppgiftslämnaren verkade trovärdig men det ska inte tas för sanning, tids nog får vi veta.
Citera
2018-06-06, 16:29
Medlem
Snor-Johans avatar
[quote=GilGrissom82|64259037]Finns det överhuvudtaget någon källa på att det hörts skrik? Och i hela fem minuter?

Tror att det är en trådsanning[/QUOTE
Jo någon tvärs över vägen ringde tydligen 112 och anmälde det som även enligt uppgift förhörts av polisen
Subjektiv upplevelse som lika gärna kan vara 1 minut.
5 minuter är en hiskeligt lång tid att gallskrika på.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-06 kl. 16:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in