2018-06-06, 15:21
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groggman-FL
Absolut men han tror ju att hon är död i stressen av att han naturligtvis vill komma därifrån så fort som det går så kontrollerar han inte så noga om hon är död. Därav skriken som sedan hörs av boende i området.
Och vad menar du hon dog av?
Citera
2018-06-06, 15:22
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nej 6 månader är det om du har barn.

http://skilsmassa.se/betanketid/

Ja jag vet. Kan bara inte räkna rätt. (vrålförkyld)
Citera
2018-06-06, 15:24
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Då löper betänketiden ut om 9 dar då, undrar om det blir skilsmässa?

Vi får se om de skickar in någon ”Ansökan om fullföljd” eller inte. Har för mig att de har 6 månader på sig (efter betänketiden) att så göra. Om ingen ansökan inkommit dras skilsmässoansökan tillbaka och äktenskapet kvarstår.
Citera
2018-06-06, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Polisen har uppgett att de vet hur hon dog men vill inte gå ut med det.

Sant. Men polisen vet det och också i vilket skick samt skadorna. Dom bör ha en hyfsad uppfattning om vad dom skall leta efter. Dom bör ha deltagit vid många mord i nära relationer.
Citera
2018-06-06, 15:29
Medlem
sommarljums avatar
Det har ju spekulerats härinne att SD och LW hade brutit, ej haft kontakt de senaste 1.5 åren.

SD uppger via sin advokat att han har en teori om vem som kan ha mördat Lena. Alt hur dödsfallet gått till.
Hur skulle han kunna tro sig veta det om det var 1.5 år sedan de hade kontakt?

Enligt tidigare inlägg från någon i tråden hade HD "förbjudit" SD att ha kontakt med LW.
Jag tror dock att de pratat privat via telefon/mess/chat bakom ryggen på Hanna.
Något annat än de nedlagda grejerna om misshandeln har ju polisen att gå på, annars skulle han inte vara häktad.
Citera
2018-06-06, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Och vad menar du hon dog av?
blodförlust eller någon typ hjärnskada tror hon dör ganska snabbt efter att skriken tar slut och att det inte hade spelat någon större roll om hon hade fått hjälp i d läget men det kan vi ju aldrig få ett klart svar på så riktigt dåligt av SOS att inte ta larmet på allvar såklart.
Citera
2018-06-06, 15:32
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groggman-FL
blodförlust eller någon typ hjärnskada tror hon dör ganska snabbt efter att skriken tar slut och att det inte hade spelat någon större roll om hon hade fått hjälp i d läget men det kan vi ju aldrig få ett klart svar på så riktigt dåligt av SOS att inte ta larmet på allvar såklart.
Varför utreder polisen det som ett mord då?
Citera
2018-06-06, 15:33
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Lagt ner lite energi och pratat lite med folk som kännde Lena lite bättre. Hon verkar ju uppenbart vart en ganska självgod typ som också vissa tidigare nämnt i tråden. Jag har träffat henne några gr själv bla när det var det stora geo eventet fad i Örebro och också några gr efter det uppe på den lokala Ica butiken. Upplevde henne sådär övertrevligt falsk och som att hon var lite mer en alla andra och den personligheten har också tydligt kommit fram nu när jag pratat lite mer med hennes vänner. Bla en som nämnt ett tillfälle hon mer eller mindre sa upp kontakten med personen efter att inte fått åka med i en bil pga platsbrist när det var catch jakt på gång. Här är jag och jag är viktigast den uppfattningen ger flera av hennes närmare vänner mig och också att vissa känt obehag av hennes närvaro mot deras män då bekräftelse behovet vart stort också mot dom och som hon mådde bra av att känna hon hade kontroll av att nästan förföra män i sin närhet. Sån oskyldig ängel många lagt fram henne som verkar inte riktigt stämma och det känns som en hatkärlek funnits från fra vissa kvinnor mot henne dock är ju detta inget man ska behöva bli mördad för.

Det du skriver styrker lite min tanke som jag försökte beskriva tidigare att mordet var ett slags "hämndmord" pga att många troligen hade retat sig på hennes leverne som det tycks var mycket utsvävande för att vara en fd pastors.
Att ha ett förhållande med en gift man kan utlösa mycket starka reaktioner hos vänner till både HD och LW som ansåg att både karln och älskarinnan svek både barnen i båda familjerna och HD i sin konstiga relation.
För att inte tala om den besatthet som LW verkade ha att geocacha och annat så att hon försummade sin egen familj.
Om jag inte minns fel skrev ju någon att till och med LW:s son hade reagerat på det hela och anmält sin mor till socialtjänsten för utredning.

Rent psykologiskt tror jag att LW led av ett "missbruk" av egoism och självhävdelse, dvs hon var besatt av att förverkliga sig själv och sina egna behov vilket gjorde att hon försummade allt annat och retade upp människor i hennes närhet.
Kanske bottnade det hela i en dålig självkänsla, en känsla av att man vill visa att "jag duger minsann".
Hela händelsen är trots allt jag har försökt skriva en djup tragedi för alla inblandade familjer oavsett hur BO och alla de andra inblandade var och betedde sig mot varandra och andra människor i sin närhet.
Egoism och självupptagenhet får inte sluta i mord hur irriterade människor än är på vederbörande.
Citera
2018-06-06, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
NFC är en väl känd flaskhals där resultat tar veckor att få ut. Jag tror kläderna, särskilt om dom är blodiga, kan binda SD både till kroppen och att han medvetet gömt bevismaterial både i bostaden och i sin bil.

Tror teknikerna specialgranskar allt kring fyndställena. Dom misstänkte även att annat i bilen kunde vara av intresse. Får mig att undra om någon form av tillhygge används vid mordet. Något måste väl rättsläkaren/obducenten sagt? Kan man tycka.

Fast kanske ger de blodiga kläderna inte så mycket när allt kommer omkring; om det bara finns SD:s blod på kläderna och hans blod inte finns på/vid LW:s kropp, isf blir ju 'blodvärdet' nog relativt lågt.
Citera
2018-06-06, 15:36
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Läse med andra ögon på Expressen, deras intervju med åklagare och försvarare dagen innan TR och häktningen som vart skäligen misstänkt:

När Expressen under torsdagsmorgonen talade med kammaråklagare Åsa Hiding hade misstankegraden inte förändrats.
– Det är skälig misstanke, det är riktigt, sa hon då.
Inte sannolika skäl?
– Nej, han sitter anhållen på skäligen misstanke.
Har inte förhören, de som har hållits hittills, stärkt misstankarna?
– Det vill jag inte kommentera, och det får du tolka hur du vill. Det han officiellt sitter anhållen på är skälig misstanke, inte sannolika skäl, säger Åsa Hiding. Vad som har framkommit i förhör vill jag inte kommentera.

Försvarsadvokaten säger:
Det skulle inte förvåna mig om man släpper honom, utifrån den information jag har.

Det känns som bevisläget är VÄLDIGT tunt.
Prioriterade blodanalyser mot kända individer (LW/SD) går generellt väldigt fort. Nått haltar i deras gärningsmannabeskrivning.

Fetade betyder också att förhören inte friat honom från skälig misstanke.
Citera
2018-06-06, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filttoffla
Det du beskriver är tragiskt och jag misstänker att liknande förhållanden finns i min omgivning utan att vara säker. SD har jag känt under lång tid och något bör ha lyst igenom vilket det inte gjort. HD och SD har varit tillsammans länge och har oftast verkat lyckliga även om det självklart varit en och annan armbåge i sidan från H när S drog iväg. Den dynamiken har alltid funnits och fanns i omgivningen också.

När barnen föddes ändrades stämningsläget hos H vilket inte är så ovanligt som man kan tro. Kanske var det också stressigt med jobb och annat. I brist på närhet tar en del korkade beslut som att vara otrogna. Utan att försvara att någon beter sig som en idiot - Det är lätt att döma alla möjliga handlingar när man inte varit i den aktuella situationen. Jag vet ett flertal personer som varit otrogna och min acceptans för detta är väldigt varierande beroende på vad det finns för historia bakom. Ibland undrar man om personen ifråga är helt dum i huvudet men ibland kan jag förstå även om jag själv hade lämnat relationen i motsvarande läge.

För att vara tydlig, jag försvarar inte mord, våld, otrohet eller något annat skitbeteende. Om SD är GM ska han låsas in. Fram tills vi vet är han i mina ögon oskyldig.

Tyvärr anser jag att det fetmarkerade mer stämmer in på BO även om det är i starkaste laget. Jag kände egentligen inte henne men vet något exempel på att en som jag trodde var ganska nära henne blev helt avklippt pga att han inte höll med om vissa av hennes hjärtefrågor.

För att återigen vara tydlig, jag är inte ute efter att baktala BO. Om jag sprang på henne på stan tyckte jag hon var glad, trevlig och rolig att prata med om än speedad som jag skrev tidigare. Jag gillar personer som brinner för saker och med henne kunde man står en stund och prata skidåkning och sedan gå därifrån med energi och pepp i kroppen. Tror däremot inte att jag skulle stått ut med några större doser, hon kändes alldeles för forcerad för min del.

Ja så kan det också vara, finns kvinnor som också fungerar så.
Citera
2018-06-06, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Varför utreder polisen det som ett mord då?
För att dom gör väl alltid så i sånna här fall som liknar mord sen är det inte alltid det slutar som mord. Det kan ju vara så att han har stryp henne där bakom planket när han märker att hon fortfarande är i liv. Men då är det dom där skriken som hörs som ställer till det. Minns jag rätt att skriken ska ha pågått i 5 minuter ?

Hur tror du själv att det har gått till ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in