Citat:
Ursprungligen postat av
Rosaelefant99
Lagt ner lite energi och pratat lite med folk som kännde Lena lite bättre. Hon verkar ju uppenbart vart en ganska självgod typ som också vissa tidigare nämnt i tråden. Jag har träffat henne några gr själv bla när det var det stora geo eventet fad i Örebro och också några gr efter det uppe på den lokala Ica butiken. Upplevde henne sådär övertrevligt falsk och som att hon var lite mer en alla andra och den personligheten har också tydligt kommit fram nu när jag pratat lite mer med hennes vänner. Bla en som nämnt ett tillfälle hon mer eller mindre sa upp kontakten med personen efter att inte fått åka med i en bil pga platsbrist när det var catch jakt på gång. Här är jag och jag är viktigast den uppfattningen ger flera av hennes närmare vänner mig och också att vissa känt obehag av hennes närvaro mot deras män då bekräftelse behovet vart stort också mot dom och som hon mådde bra av att känna hon hade kontroll av att nästan förföra män i sin närhet. Sån oskyldig ängel många lagt fram henne som verkar inte riktigt stämma och det känns som en hatkärlek funnits från fra vissa kvinnor mot henne dock är ju detta inget man ska behöva bli mördad för.
Det du skriver styrker lite min tanke som jag försökte beskriva tidigare att mordet var ett slags "hämndmord" pga att många troligen hade retat sig på hennes leverne som det tycks var mycket utsvävande för att vara en fd pastors.
Att ha ett förhållande med en gift man kan utlösa mycket starka reaktioner hos vänner till både HD och LW som ansåg att både karln och älskarinnan svek både barnen i båda familjerna och HD i sin konstiga relation.
För att inte tala om den besatthet som LW verkade ha att geocacha och annat så att hon försummade sin egen familj.
Om jag inte minns fel skrev ju någon att till och med LW:s son hade reagerat på det hela och anmält sin mor till socialtjänsten för utredning.
Rent psykologiskt tror jag att LW led av ett "missbruk" av egoism och självhävdelse, dvs hon var besatt av att förverkliga sig själv och sina egna behov vilket gjorde att hon försummade allt annat och retade upp människor i hennes närhet.
Kanske bottnade det hela i en dålig självkänsla, en känsla av att man vill visa att "jag duger minsann".
Hela händelsen är trots allt jag har försökt skriva en djup tragedi för alla inblandade familjer oavsett hur BO och alla de andra inblandade var och betedde sig mot varandra och andra människor i sin närhet.
Egoism och självupptagenhet får inte sluta i mord hur irriterade människor än är på vederbörande.