Citat:
Ursprungligen postat av
vraalaak
En 2a för 1,8 som ej ligger i utsatt område är idagsläget svårt, tyvärr.
Men det finns guldkorn kvar:
Nämnda Hisings Kärra t.ex. Det enda jag stör mig på där, är att BRF:arna inte verkar äga marken husen står på.
Hisings Backa/Tuve -> Bort mot Lillhagen i Backa eller typ Arvesgärde i Tuve. Kan dock vara bra att ha bil om du ska till Arendal.
Fast det är ytterst tveksamt om du jan få en tvåa i ovanstående områden för 1,8 mkr efter bud.
Annars är det nog mest utanförskapsområden som gäller efter bud om du prompt måste ha en 2a. Kan du tänka dig att börja din bostadskarriär i 1 r.o.k så blir dom "halvdana" områdena som nämnt ovan, realistiska.
Annars om du kollar utanför Gbg kommun och kan tänka dig att bo i typ Bohus, då kan du nog hitta ngt men då måste du nig ha bil.
Tack för svaret, min budget kan jag stretcha till ca 2,2 efter bud, sen vet jag inte hur smart det är att spendera 95% av sina tillgångar på kontantinsatsen.
Jag snackar om en 2a inte 1a för att det är vad morsan har borrat in i huvudet på mig, så 2a lär det bli, sedan har jag också fått en hel del möbler skänkt till mig från familj, och allt lär inte få plats i en 1a.
Jag kollade vägen från Bohus till mitt jobb och det är 3 mil ungefär, en mil mer än vad jag har i dagsläget och en mindre från förra jobbet så det ska vara möjligt, Bohus ska jag kika runt i.