2018-06-06, 07:43
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Hittar inte nu den tråden, men kanske den som skrev det följer ämnet och kan fylla i min lucka.

Efter LW och SD:s "uppbrott" i början av 2017, hade LW ett längre förhållande med någon annan från Örebro (kanske inom geocaching?). Sedan bröts det och hon började dejta någon annan nu under våren.

Om det är svartsjuka och någon inom hennes bekantskapskrets (vilket jag faktiskt inte tror, jag tror fortfarande att det är ett random mord), så borde den som har mest mörka ögon vara denna person. Att SD plötsligt drygt ett år senare skulle bli så arg och tappa spärrarna känns långsökt.
(Ja, han visste sedan lång tid att LW hade en ny partner, enligt honom själv).
Hur vet du att LW och SD inte fortsatt att träffas efter uppbrottet 2017? Kanske gjorde de i hemlighet ? eftersom SD ville lappa ihop äktenskapet med HD som det sägs i tråden
Citera
2018-06-06, 08:01
Medlem
Citat:
Om det är svartsjuka och någon inom hennes bekantskapskrets (vilket jag faktiskt inte tror, jag tror fortfarande att det är ett random mord), så borde den som har mest mörka ögon vara denna person. Att SD plötsligt drygt ett år senare skulle bli så arg och tappa spärrarna känns långsökt.

Visst, och att han är häktad skäligen misstänkt är också långsökt?
Att LW gått vidare och SD inte kan acceptera det, också långsökt?
Att SD misshandlat och ofredat LW, långsökt?
Långsökt att tro att det finns ett samband med LW´s försvinnande och SD´s USA resa?

Wow, ja verkligen långsökt...
Citera
2018-06-06, 08:09
Bannlyst
Citat:
OT men belyser att SD:s handling är långt ifrån unik. Jag menar inte att det rättfärdigar det, menar att det inte är speciellt ovanligt. Jag har själv inte varit otrogen men, jag sätter mig inte på någon högre häst och kallar honom för kräk o.d. Det finns så många bakomliggande faktorer och förutsättningar som vi inte vet nått om. Att rycka ut en detalj ur sitt sammanhang och döma någon för det är banalt förenklat.
Undersökningen gjordes 2014.

YouGovs onlinepanel i Sverige bestående av 60 000 förrekryterade kvinnor och män i åldrarna 18+ som vill delta i undersökningar. Panelen är en så kallad accesspanel.

25 procent av svenskarna har någon gång varit otrogen mot en tidigare partner och var tionde har varit otrogen mot sin nuvarande partner.
Vanligaste anledningen till otroheten var att man var attraherad av en annan. Det uppger hela 39 procent. Den näst vanligaste anledningen är att man inte var kär (19 procent), följt av att man inte fått sina behov tillfredsställda (15 procent), visar undersökningen.

De som delgetts i tråden handlar om va SD sagt till olika vänner, personer och gett sin "sanning". Du kan likställa det med två mördare som försvarar sig i en rättssal. Om du har följt någon rättegång borde du veta att mördarens version inte alltid är den sanna.

Alltså är inte MG mördaren SD historia sann
Senast redigerad av Banannn 2018-06-06 kl. 08:16.
Citera
2018-06-06, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Hur vet du att LW och SD inte fortsatt att träffas efter uppbrottet 2017? Kanske gjorde de i hemlighet ? eftersom SD ville lappa ihop äktenskapet med HD som det sägs i tråden
Nä, vi vet som jag försöker få fram inget egentligen. Vi vet väl däremot att LW, haft andra partners under den efterföljande tiden? Finner det mer osannolikt än troligt att dom fortsatt sin relation?!
Citera
2018-06-06, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
De som delgetts i tråden handlar om va SD sagt till olika vänner, personer och gett sin "sanning". Du kan likställa det med två mördare som försvarar sig i en rättssal. Om du har följt någon rättegång borde du veta att mördarens version inte alltid är den sanna.

Alltså är inte MG mördaren SD historia sann

Missat att det varit rättegång och han vart dömd. Kan du upplysa oss som missat detta vad var hans utsago i rätten var då?
Citera
2018-06-06, 08:34
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jag förstår att SD:s vänner här inne kanske blir förvånade när det kommer fram en annan bild av honom
Kan tänka mig det, det brukar gå undan i sådana här trådar när det inte finns mycket konkret information att gå på. Vilka diagnoser har han hunnit få så här långt? Psykopat, narcissist och ADHD är väl de obligatoriska, och de brukar dyka upp redan efter några dagar.
Senast redigerad av Draifos 2018-06-06 kl. 08:46.
Citera
2018-06-06, 08:37
Bannlyst
Citat:
Missat att det varit rättegång och han vart dömd. Kan du upplysa oss som missat detta vad var hans utsago i rätten var då?

Läs om läs rätt
Citera
2018-06-06, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Åklagaren vill inte uttala sig om vad de har förutom att blodiga kläder har hittats i hans bostad.

Denna information hade åklagaren dock inte fört fram under häktningsförhandlingen, enligt SDs advokat. De väntar troligtvis på DNA-analys av fynden.

Så är det såklart , eftersom dom körde kläderna med ilfart för analys , Att åklagaren häktade Stefan Davidsson på lägsta graden " sannolika skäl " är bara för att köpa sig tid , finns det det minsta blod från Lena där så har dom honom ..
Citera
2018-06-06, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
HD ska haft psykisk ohälsa en längre tid och har en nedstämdhet eller får medicinering som påverkar sinnesstämningen så är en vanlig biverkning minskad sexlust. Och SD verkar ha ett stort behov av just den biten och förklarar varför han väljer att vara otrogen.
Mitt inlägg handlar INTE om att försvara någons handlande... Att leva med samt medicinera mot nedstämdhet kan verkligen kapa alla sexuella drivkrafter, det kan även göra att man tar avstånd till all form av närhet. Man kan känna sig liten, vill inte vara till besvär. Vill att livet för familjen ska fortsätta som vanligt och i den processen är det inte omöjligt att den sjuke erbjuder sin partner att tillfredsställa sina behov tillsammans med andra. I nån slags rädsla för att inte helt förlora det man har.

Som sagt, inget som försvarar ett påstått handlande. Men kanske kan addera insikt om hur det kan fungera för en människa med psykisk ohälsa. Ja, jag talar av egen erfarenhet.
Citera
2018-06-06, 08:52
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jag förstår att SD:s vänner här inne kanske blir förvånade när det kommer fram en annan bild av honom
Levde själv med en man som utåt sett var trevlig, social, rolig osv.
Hans familj och vänner och kollegor skulle absolut beskriva honom som en genomsnäll, supertrevlig, schysst människa på alla sätt. Alltså de som känner honom bäst.
Men han hade en sida de inte visste om, otroligt svartsjuk mot flickvänner, misstänksam och många gånger elak verbalt och hotfull. Svårt stt hantera sin ilska, Någon gång fysiskt elak.
Detta hade de andra runt honom ingen aning om.
Så ni som säger att ni absolut inte kan tänka er att SD skulle utsatt Lena för misshandel eller hot och trakasserier vara för att han utåt verkade vara världens nästan pappa och vän, ni kan ha så väldigt fel att ni inte anar.
Jag tror det är som så många gånger innan när kvinnor blir mördade,
De hade ett av/på förhållande som bestod av ömsom kärlek ömsom hat, (kanske från båda håll vad vet jag) något hände den här kvällen som slutade i ett tragiskt mord...
När jag till slut anmälde mannen för hot och trakasserier när det hade eskalerat så sa polisen som förhörde mig att de sett otaliga gånger samma händelseförlopp
att de börjar med svartsjuka, sedan går det så långt att kvinnan blir misshandlad och kanske till och med mördad. De sa att det var bra att jag hade anmält så tidigt annars vet man inte vad som skulle kunnat hända längre fram..

Vill säga med detta att SD kan vara GM trots att hans vänner här inne absolut inte tror att han skulle kunna göra något sådant eftersom han är världens bästa kille och pappa.
Hans tendenser att bruka våld mot LW ger sken av att han inte kan hantera sin ilska och det ger mig kalla kårar..
Men nu återstår att se vad som händer under veckan
Tack för mig!

Det är svårt för oss som aldrig haft sådana relationer att förstå hur det kan vara. Det är därför bra att du och andra berättar. Tack för det.

Hoppas inte sådana här svar blir OT? 🙈
Citera
2018-06-06, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Jag är helt inne på din linje, fyndplatsen och mordplatsen är densamma. Lw har på kvällen fått ett meddelande eller samtal strax före kl 23:00 av någon hon kände som fick henne att lämna lägenheten. Platsen bakom planket har antingen varit en tidigare mötesplats för diskreta träffar då den inte kan ha varit obekant för Lw. Hon har antingen gått dit för att möta någon eller slagit följe med någon dit som kom till hennes lägenhet för att möta upp. Att mordplatsen skulle vara någon annanstans är uteslutet ingen skulle ta den risken att förflytta ett lik strax före midnatt förbi flera hus och slutligen korsa en gång och cykelväg som är livligt trafikerad även nattetid. Man skulle riskera möta både en cyklist eller någon med hund. Sen skulle vittnet som hörde skriken på andra sidan motorvägen bekräfta att hon blev mördad kl 23:30. Man ska inte krångla till någonting mera än vad det behövs.

Det där är skitsnack.
Att fyndplats och mordplats är samma, är i mina ögon helt uteslutet av några enkla anledningar.

1. Avspärrningarna hävdes nästan direkt på fyndplatsen. Vilket inte hade gjorts om det även varit brottsplatsen.
Såklart såg rättsmedicin tidigt tecken på att kroppen flyttats och därav den väldigt snabba avspärrningen.

2. Det finns en anledning att BO´s hem och bilen fortfarande är avspärrade efter 3 veckor.
Här har vi brottsplatsen.

3. Det är relativt enkelt att dumpa en kropp bakom detta plank utan att bli påkommen mitt i natten. Inga större problem.

4. Skriket som påståtts ha hållit på i 5 minuter är inget som vi idag kan knyta till brottet. Det visar sig snart då halva bostadsområdet i så fall skulle ha hört detta och i så fall har polisen idag mängder med vittnesuppgifter om just det.

5. Finns ingen anledning för två +40 åringar att smussla med någonting bakom ett bullerplank i bästa tjuvrökarstil mitt i natten. Låter enbart super-sjukt.
Platsen är heller ingen som man "bara hamnar på" och jag ser ingen anledning till att hon skulle ha befunnit sig här levande. Ingen alls.
Däremot eär det den första bästa busken och en naturlig plats att dumpa en kropp som du vill bli av med så snabbt som möjligt. Vilket de allra flesta vill...

6. Den lades inte här för att inte hittas. Den lades här för att det var det första bästa och där GM i bästa fall kunde få andas ut. Vilket lyckades.

7. Helt sant ska man inte krångla till det i onödan. Och i sådana här fall där kroppen hittas "gömd" så är det nästan alltid skillnad på fyndplats och mordplats.
Citera
2018-06-06, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Visst, och att han är häktad skäligen misstänkt är också långsökt?
Att LW gått vidare och SD inte kan acceptera det, också långsökt?
Att SD misshandlat och ofredat LW, långsökt?
Långsökt att tro att det finns ett samband med LW´s försvinnande och SD´s USA resa?

Wow, ja verkligen långsökt...

Att han är häktad som skäligen är fakta. Bestrider inte det...?

Ja, det är långsökt att SD skulle plötsligt, drygt ett år senare inte acceptera att LW gått vidare (om han hyste såna känslor för henne). Hon har haft partners efter SD (om jag förstått det rätt).

Att SD misshandlat henne... det finns oklarheter och MIN känsla är att SD ville avsluta och hon inte accepterade det. Jag tycker att det låter överilat och ogenomtänkt att gnugga hennes huvud, men jag var inte där, så hela dispyten kan vara så att om du var där skulle du ge SD helt rätt i sitt agerande?!

Ja, väldig långsökt att resorna har samband. Både USA resan och Norge resan var bokad långt innan.
Ditt (ert) resonemang tyder på en planering. Borde inte då mordet skett lite mer utstuderat och att kroppen transporterades bort. SD har god lokalkännedom om alla vattenfyllda gruvhål och liknande.

Jag säger INTE att det är inte är SD. Jag säger inte emot att han ska synas i sömmarna, kanske öven som prio 1.
Vad jag säger att jag känner att det finns för mycket som talar emot att han gjort det och det finns troligare scenarios och gärningsmän.
Försöker få en nyans i drevet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in