2018-06-05, 23:45
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri

Det var inte alls kolmörkt den natten, det var tillräckligt med ljus att gå ut med hunden utan pannlampa. Dessutom finns det gatubelysning och belysning från motorvägen. Försök inte att krångla till något som du inte har en aning om!

Fast går någon utanför gatlyktornas ljuskäglor så är det svart som ett kolararsle vid denna tid. Och femtonde juni var det bara nymåne så det var inte mycket till luma av den.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-06-05 kl. 23:53.
Citera
2018-06-05, 23:46
Medlem
[quote=Rutselleri|64253402]
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Det är inte någon stor skog utan en liten dunge. Hade någon gått där med sin hund vid den tidpunkten så hade hon blivit upptäckt.

Svårt att se en liten dunge på den sidan utifrån polisens fotografier. Stegen dom klättrar över planket som är över 3 meter visar täta träd på minst 6 m höga, vad jag kan se. Förstärkt bullerskydd troligen.

På andra sidan mot villaområdet kan dom förstås vara lägre.

På ett flygfoto ser allt ut som buskage. Men du bor väl på orten, eller? eftersom du uttalar dig med sådan säkerhet.

Jag tror inte hundägare kvällsrastar sin hund vid 23.30.
Citera
2018-06-05, 23:49
Medlem
[quote=Remark|64253621]
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri

Svårt att se en liten dunge på den sidan utifrån polisens fotografier. Stegen dom klättrar över planket som är över 3 meter visar täta träd på minst 6 m höga, vad jag kan se. Förstärkt bullerskydd troligen.

På ett flygfoto ser allt ut som buskage. Men du bor väl på orten, eller? eftersom du uttalar dig med sådan säkerhet.

Det var ett svar till Rutselleri
Citera
2018-06-05, 23:52
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Det är en dunge med tre fyra ganska höga träd som ändå inte ser åldriga ut. Lönn, lind eller björk kanske någon variant av prunus? Sedan är det mindre buskar, syrener och måhända något mer tätväxande spireor.
Citera
2018-06-05, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det är en dunge med tre fyra ganska höga träd som ändå inte ser åldriga ut. Lönn, lind eller björk kanske någon variant av prunus? Sedan är det mindre buskar, syrener och måhända något mer tätväxande spireor.

OK. Det är både och med andra ord. Verkar troligt.
Citera
2018-06-05, 23:58
Medlem
LW:s radhus fortfarande avspärrat med polisens band samt SD:s villa skyllt med avspärrat både på källar och vanliga entré dörren såg jag nu ikväll om den infon inte redan finns?
Citera
2018-06-06, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej promiskiös var hon knappast! Så man ska inte få träffa ett par män medan man är singel innan man bestämmer sig för vem man ska välja för ett eventuellt förhållande?

Nej inte om man är smart Inget vidare att jaga karlar och gifta dessutom
Citera
2018-06-06, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Har det någonsin förekommit att en man dödat en kvinna för att hon ville ha honom?
Om någon skulle hitta ett sådant fall måste det vara en på miljonen.
Någon trodde LW var en "kaninkokerska" osv, osmakligt är bara förnamnet. SD som är såå trevlig, hon hotade att avslöja osv.
Jo jag får den känslan att vissa vill skuldbelägga henne.
Men hallå eller?
T ex blev en kvinna vid namn Eva mördad och styckad i Örebro för ett antal år sedan, mannen a
rbetade på universitetet och levde ett dubbel-liv visade det sej. När Eva fick vetskap om detta ställde hon ultimatum, vilket slutade med detta hemska brott.
I det fallet som gäller nu, där flera i tråden nämnt att SD sökte "närhet" (sex) så kanske han och LW inte alls var på samma plan. Hur var det advokaten uttryckte sej? "Den ena ville mer än den andra"......
Citera
2018-06-06, 00:42
Medlem
Det låter som ett absolut troligt scenario. Det jag inte får grepp om är motivet. Och när LW försvinner - hör hon något som gör att hon reser sig upp, öppnar dörren och går ut - och blir överrumplad/överraskad där? Eller pratar hon med någon som lovar att komma förbi en stund senare och som hon väntar på? Och avbryter sonens födelsedagsförberedelser när hon hör denne någon komma?
Jag blir inte klok på’t!

Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Synd att intressanta inlägg som t ex detta "försvinner" i flödet. Din teori tycker jag
känns som en väldigt rimlig teori.

SD vill prata med L innan USA-resan (ev om att han ogillade att hon skulle åka på eventet i
Norge och, som det sagts tidigare i tråden, dela tält med en kille.) Eller att det var definitivt slut
mellan SD och L, nu var det ett nytt försök att rädda äktenskapet med H som gällde. S och L bestämmer att träffas i bilen, de åker iväg en sväng. Diskussionen och situationen spårar efter
ett tag ur totalt och L blir skärrad och vettskrämd.

Fortsättning som i Gilgrissom82:s inlägg, L slänger sig ut ur bilen vid bullerplanket för att kunna
nå hemmet. Hon kryper/kravlar sig mot planket, benen blir smutsiga, som en postare skrev tidigt efter att hon hittats..

SD kan ha stannat bilen i vägkanten, sprungit efter L, slagit henne i huvudet med en sten, hon
börjar skrika. (Där kommer skriken in som det talats om vid 23.30 och - jag vet - det är många
som misstror det.) SD fortsätter slå L med stenen, till sist avslutar han hennes liv genom strypning.
Det hela behöver inte ta många minuter.

Det finns förmodligen mycket att invända mot denna teori, men ur min synvinkel är den rimlig.
Likväl som någon annan teori. Det förklarar också varför brottsplatsen/fyndplatsen var just på
det stället.

Ursäkta Gilgrissom82 att jag ändrade lite på slutet, din version var att S körde iväg, kan mycket
väl vara så också.
Citera
2018-06-06, 00:58
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej promiskiös var hon knappast! Så man ska inte få träffa ett par män medan man är singel innan man bestämmer sig för vem man ska välja för ett eventuellt förhållande?
Du som verkar ha koll här i tråden Rosamund, vet man säkert om åklagaren har något annat på SD än den här påstådda misshandeln 2017?
Citera
2018-06-06, 01:23
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Du som verkar ha koll här i tråden Rosamund, vet man säkert om åklagaren har något annat på SD än den här påstådda misshandeln 2017?

Åklagaren vill inte uttala sig om vad de har förutom att blodiga kläder har hittats i hans bostad.

Denna information hade åklagaren dock inte fört fram under häktningsförhandlingen, enligt SDs advokat. De väntar troligtvis på DNA-analys av fynden.
Citera
2018-06-06, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Ja det är ju rena otrohetskarusellen plus att LW tydligen hade en karl till på gång enligt någon skribent. Hela kvarteret verkar ju vara ett enda Red Light District. Det känns ju som att det aldrig går att få någon ordning på det här.

Håller med, hopplöst att reda ut vem som låg med vem/vilka. Dock känns diskussionen om vem som är skyldig nästan naiv. En f d påsättare som tidigare påvisat ett tveksamt omdöme i handling har nog tagit klivet över moralens tröskel och hamnat i en mörk återvändsgränd. Min gissning är att ÅH snart kan säga case closed.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in