Citat:
Ursprungligen postat av
CountMyshkin
Tack för info!
Skall bli intressant att se vad media beskriver om ME och patientföreningen. De är ju redan delaktiga i den svartsyn de redan spridit men sägs att en dålig nyhet sprids fyra gånger då snabbt som en god så de får nog jobba på för att återställa hoppet för ME-sjuka.
Det låter ändå som om den information du fått är exakt samma som den officiella den 19 januari. Polisen har alltså bara väntat på att dödsorsak alla dessa månader. För mig är det fortfarande chockerande att två föräldrar dräper sina ungar. Dessutom att inte O berättat om deras allvarliga bekymmer för sin släkt eller varför inte hans kollegor eller arbetsgivare agerat. Fullkomligt ofattbar flathet från allas håll.
Om det bara är en viss procent 6-10 % eller nåt sånt som tillfrisknar ska de då hyfsa till den siffran så den ser bättre ut?
Om familjen i Bjärred har haft kontakt med vanlig sjukvård, vilket de med all säkerhet har haft, har de fått veta sanningen, vilken sjukdom flickorna än hade. Min erfarenhet är att läkare idag (inom den vanliga sjukvården, inte någon Gottfriesklinik eller liknande) snarare tar i när det gäller vad som kan vänta patienten än försöker förmildra. Flera svårt sjuka jag känner har uppriktigt bett sina läkare att ge dem något hopp. Bland annat cancerpatienter jag känner har fått mycket dystrare besked om utgången än vad som blev fallet.
Har det varit tal om ME i kontakten med offentlig sjukvård (enligt Frank.Einsten Var flickornas intyg från ett större sjukhus) har de säkert fått samma upplysning där, att det för det mesta, men inte alltid, är kroniskt, men att man ändå kan bli något bättre.
Hur tror du man gör med ALS, progressiv MS? Lurar man patienter att de kommer att bli bra?