2018-06-05, 17:50
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag får inte ihop det.
Några månader efter att BO polisanmält ofredande, vilken hon tog tillbaka, så har hon barn hemma om natten och det är några timmar kvar tills hon ska fylla år. Då vill hon bjuda MGM på fika vilket han avböjer.

Frågor som jag får är:

BO tar tillbaka sin första anmälan om ofredande. Kan ofredandet bestått i multipla sms i likhet med dykbloggens SVARA-SVARA-SVARA? Alltså ett maniskt smsande som inte passar sig. Kan BO ha tagit tillbaka sin anmälan för att deras relation då skulle ha blivit känd. Var det detta som "kunde bli värre". Jag och många andra har tolkat det som att BO var rädd för att MGM skulle göra något värre men kan det egentligen handla om att BOs liv skulle försvåras genom att allt kom i ljuset?

BO ville fika, bakgrunden till bråket är att hon blir sur för att MGM avböjde det. Varför vill hon fika när det bara passerat kort tid sedan anmälan om ofredande?
Var hade detta fikande tänkt äga rum? I bilen det också? I hemmet? Uppenbarligen sätter sig paret i bilen för att prata iaf. Så någon annanstans är de två från början.

Av någon anledning vill MGM att BO lämnar bilen men hon vill prata klart först. Något är uppenbarligen så viktigt att hon väljer att sitta kvar i bilen och det mynnar ut i någon form av handgemäng. Vad kan vara så viktigt att BO väljer att stanna kvar med en man som ofredat henne?

Nej, BO var inte en sådan som räddade vilsna själar eller bortsprungna katter. Den information jag har är att hon hade ett stort fokus på sig själv och hade svårt att hantera situationer där hon inte fick sin vilja igenom.

Jag kan tänka mig att hon ville reda ut ofredandet, vilket låg på minusskalan hos SD.
Klart är ju att SD tappade respekten för LW och när den försvann ökade aggressiviteten gentemot henne. Utredandet av ofredandet kan jag tänka slutade i knoggnuggandet. Knoggnuggandet i nuet..
Finns säkert en hel del däremellan som vi inte vet, än.
Citera
2018-06-05, 17:51
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Columbo
Tycker det låter långsökt med mordplats i SDs hus. Det blir alldeles för invecklat med LWs hem som försvinnande plats, SDs hem som mordplats och bullerplanket som fyndplats. ..jag tror att hon lämnde sitt hem med avsikt att återvända men fastnade ute i bråk med MGM som i stundens hetta brukade för kraftigt våld.

Spärrning av SDs hem är för att samla in mer bevis bara tror jag

Ja, så är det nog.
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nu fördummar du väl dig själv?
Så händelsen i bilen, som trots allt ledde till en polisanmälan, är ej alls att betrakta som 'kaosig'? Man kan tänka sig en oändlighet av andra ordval men ett helt normalt händelseförlopp var det ju inte tal om, ändå?
Eller brukar du huvudknogsgnugga dina bekanta efter skjuts, i stället för att ta bensinpeng?😯
Menar bara att LW kanske ändå inte hade förmågan att läsa tankar; att SD initialt kunde ha haft tanken att tilltvinga sig oralsex när han tog tag i LW:s huvud men att han ändrade sig.
Alltså att det absolut inte går att utesluta. Förstår du?
Och OM SD där i bilen fick en tanke att tilltvinga sig sex så är det väl inte konstigt att han inför polisen sedan kniper tyst om det? Eller?
Nu menar jag inte att SD försökte sig på detta (tvinga sig till sex), det tror jag inte. Och givetvis leder det sannolikt inte till något konstruktivt att fördjupa sig i denna teori.

Sedan blåser din sanslösa jungfrufödda halmgubbe helt åt fanders: eller menar du verkligen att LW måste ha varit bekant med sexuella övergrepp eftersom hon födde tre barn. Vad insinuerar du med det?

Edit: är ej ute efter trådtjafs, nog bäst att lämna avsugningfrågan därhän.

Men påståendet kom ju om att anmälan nog skulle handlat om att han ville ha en avsugning.
Argumentet som presenterades, vilket jag svarade på, var att LW som frikyrkopastor inte skulle ha förstått att det var fråga om att tvinga till sig en avsugning för det skulle varit för kaosigt för pastorn. Vilket givetvis är nys, hade han försökt tvinga sig till det så får man väl förutsätta att hon skulle ha förstått det och anmält det.

Nej, jag brukar inte huvudgnugga folk och inte heller kräva betalt om jag gör en vän en tjänst. En sådan där huvudgnuggning är typiskt som jag ser som en grej barn och tonåringar som kivas gör, särskilt syskon, huvudgnuggningar och "tusen nålar" (när man tar tag i någons arm och vrider så det sticker i skinnet) och liknande. Har både gjort och fått sådant av syskon och skolkompisar på mellan- och högstadiet. Och det är inte ens i samband med allvarliga bråk. Det är ju som istället för en ironisk kommentar, "knucklehead", t. ex. en lagkompis som tappar bollen med att dribbla för länge istället för att passa. Sådana situationer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Tack för hjälpen! Skumt detta. Kan det verkligen vara möjligt att INGEN i området har sett eller hört något den ödesdigra natten? Jag hoppas att det finns vittnen som vi inte vet om som har talat med polisen. Det sorgliga är att det även KAN finnas barn som bevittnat något, i värsta fall...
Det enda som kan stämma om han tog henne runt området i cykelkärra är fyndet av mobiltelefon? I vivalla skogen mot vivallaringen?
Citera
2018-06-05, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
De satt väl i bilen efter att ha varit och geocachat, han skjutsade väl hem henne och fikat tänkte hon väl bjuda på hemma hos sig för att hon hade bakat.

Eller annars hade
"Kaffe med dopp" en annan betydelse för henne.
Citera
2018-06-05, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Ja det är ingen dum ide de sätter upp hemlig avlyssning för att helt kunna avföra eller tvärtom om han blir släppt
Tycker de borde kollat HDs hem även om hon är oskyldig kan han tvättat kläder duschat av bevis där om de umgicks o det gjorde de ju de åkte mot Usa ihop

Eller kanske kollar hans dator? Jag antar att de haft en del att kolla igenom LWs
Citera
2018-06-05, 17:55
Medlem
Citat:
Det enda som kan stämma om han tog henne runt området i cykelkärra är fyndet av mobiltelefon? I vivalla skogen mot vivallaringen?

Om någon iaktagit en gubbe med tex cykelkärra så kopplar de inte det till försvinnandet om han tog den omvägen
Citera
2018-06-05, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Eller annars hade
"Kaffe med dopp" en annan betydelse för henne.

Eller så hade det inte det men han kanske trodde det?
Citera
2018-06-05, 17:57
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Columbo
Tycker det låter långsökt med mordplats i SDs hus. Det blir alldeles för invecklat med LWs hem som försvinnande plats, SDs hem som mordplats och bullerplanket som fyndplats. ..jag tror att hon lämnde sitt hem med avsikt att återvända men fastnade ute i bråk med MGM som i stundens hetta brukade för kraftigt våld.

Spärrning av SDs hem är för att samla in mer bevis bara tror jag

Citat:
Jo jag tror det med efter att ha sett kartan
Nej hon blev strypt ute tror jag
Har alltid trott fyndplats är brottsplats men vi får nog veta till slut

Min magkänsla säger mig att det gått till på ungefär följande sätt:

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

När jag skrev detta, hade media ännu inte gått ut med uppgiften att LW tidigare polisanmält SD för misshandel. Nu känns mitt scenario ännu tydligare: jag tror att LW återigen satt i SD's bil, och denna gång valde att fly innan situationen urartade i likhet med misshandelsincidenten.
Citera
2018-06-05, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller kanske kollar hans dator? Jag antar att de haft en del att kolla igenom LWs

Ja något söker de Hans dator vad kan den visa ? Sökhistorik? De vet ju att de var bekannta Kanske kvitton på köpta saker som nu är borta ? En cykelkärra ,,,,
Fler mobiler med kontantkort
Senast redigerad av Radarfwd 2018-06-05 kl. 18:01. Anledning: Stavfel
Citera
2018-06-05, 18:07
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:

Om det är LW:s mobil de hittat och den inte är i tusen bitar så måste det vara ett mycket värdefullt fynd. Men det kan ju hända att hon hade en relativt ny telefon där inte alla gamla ”aktiviteter” finns med. Har polisen beslagtagit LW:s tre barns eventuella mobiler? Om de har sådana kan någon av dem vara LW:s före detta mobil. Barn får inte sällan ta över föräldrarnas telefoner när ny inhandlas. Barnens eventuella mobiler bör genomsökas tycker jag.
Citera
2018-06-05, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jag kan tänka mig att hon ville reda ut ofredandet, vilket låg på minusskalan hos SD.
Klart är ju att SD tappade respekten för LW och när den försvann ökade aggressiviteten gentemot henne. Utredandet av ofredandet kan jag tänka slutade i knoggnuggandet. Knoggnuggandet i nuet..
Finns säkert en hel del däremellan som vi inte vet, än.

Ja, fast en barnslig grej, som knoggnuggande för många ses som, kanske man gör på någon man tycker reagerar barnsligt på något, exempelvis om hon ältar om att hon blivit sårad av en jargong han slentranmässigt använder utan att mena något särskilt? Då hade hon ju tagit tillbaka anmälan om ofredandet så han kanske inte ens kände till det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in