Citat:
Ursprungligen postat av
okok1
Varför satte de eld på bilen?
Undanröja bevis både i form av hår och annat liknande som kan koppla dem via DNA men det är även ett effektivt sätt att röja undan annan form av bevisföring om det skulle vara kopplat till organiserad brottslighet (exempelvis garderob/restaurangsmaffia som vill äga en del av en klubb/restaurang eller att offret är skyldig fel person pengar osv) och därmed så kan polisen inte hitta bevis om vem som har sagt vad osv, troligen så låg eventuella telefoner osv kvar i bilen medan den brann...
Citat:
Ursprungligen postat av
summerbody
Jag har hört att det ska vara en tjej som är skjuten. Farkostvägen i Baggeby. Någon som kan bekräfta det?
Det är väl bekräftat att det är en man?
Citat:
Ursprungligen postat av
nickorut
Har alltid funnits invandrare på Lidingö. Inte jättemycket men säg att det idag är ca 25% invandrare i skolorna. När jag gick i skolan där i slutet på 90-talet var det runt 20% invandrare i min skola vilket var fler än många andra skolor på Lidingö men inte något direkt konstigt.
Men oavsett så finns det rätt många missbrukare på Lidingö. Jag skulle säga att drogmissbruket är ett större problem på Lidingö än i många andra områden med ruffigare rykte. Och i de kretsarna är det både svenskar och invandrare. Jag gissar att mordförsöket har med det att göra.
Är det bekräftat att det är ett mordförsök, vet vi vart offret vart träffat, för de kan vara satta i benet eller något också...Det jag kan hitta är nämligen att offret låg i porten/dörren vilket inte behöver betyda dödligt skadad