2018-06-05, 04:53
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
oj vad Åkesson fick stryk

Jo, precis. Nådastöten var väl när gossebarnet med skälvande stämma proklamerade sin aversion mot gängkriminalitet i största allmänhet. Den tog så hårt på Jimmie att jag tror han blev lite tårögd.
Citera
2018-06-05, 05:52
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stigmata01
Jimmie agerar klokt, han låter motståndaren prata bort sig själv och lägger sedan en dräpande poäng. Bra strategi då det varje dag vaknar upp en ny grupp svenskar som luktar på kaffet. Det har tagit SD 25år att ta sig dit de är idag och snöbollen börjar rulla snabbare och snabbare. Räcker för svensken att gå en sväng på stan för att inse vad sjuklövern spenderat svenskarnas skattekronor på de senaste decenierna, i vilka fickor skattehöjningarna som skulle gått till välfärden hamnat.

Det är svenskarna som röstat fram det enorma skatteuttaget som politikerna leker med, och det är svenskarna som röstar på så rubbade politiker som möjligt, vilket partierna vet, och lyfter fram mer och mer rubbade politiker. Detta har pågått i 50 år. Som att låta en mordbrännare elda på ens hus i 50 år och plöstslig börja klagar på att man inte har någonstans att bo. Svenskarna är inte trovärdiga i sina klagomål.
Citera
2018-06-05, 07:22
Medlem
Känns nästan som att Fridolin bytt parti till (S) när han pratar om skatter hela tiden?
Citera
2018-06-05, 07:49
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Det är ett himla tjat hela tiden från vissa politiker om dessa förrädiska klassklyftor. Men jag förstår inte hur jag som arbetarklass får det sämre för att det finns människor som tjänar betydligt mer än vad jag gör. Min lön är lika mycket värd för det.
Citera
2018-06-05, 08:11
Medlem
Man driver in världens högsta skatter, förskingrar pengarna på massinvandring och sedan vill man höja skatterna ytterligare för att försöka få bukt med de problem som massinvandringen skapat...

Och hur många gånger lyckades Fridolin säga "fristad"?
Citera
2018-06-05, 08:14
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield
Det är ett himla tjat hela tiden från vissa politiker om dessa förrädiska klassklyftor. Men jag förstår inte hur jag som arbetarklass får det sämre för att det finns människor som tjänar betydligt mer än vad jag gör. Min lön är lika mycket värd för det.
Det tjatas om klyftor och vinster i välfärden som roten till alla problem.
Det är bara för att flytta fokus från massimporten av låtsasflyktingar såklart.
Citera
2018-06-05, 08:18
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vsk61
Känns nästan som att Fridolin bytt parti till (S) när han pratar om skatter hela tiden?
Ja, han lät som en trött kommunistisk papegoja: "Skatt, skatt". Enda receptet var mer pengar till skolan och fler poliser. Då skulle allt lösa sig. Hur naiv får man bli på en skala?

Jimmie missade som vanligt en del tunga argument, lät mest Fridolin prata. Fast det kanske var lika bra det. Folk fick se hur kass och innehållslös MP:s politik är.
Citera
2018-06-05, 08:20
Medlem
Haha Ska vi höja skatten ytterligare för att kunna hantera problemen som invandringen fört med sig? Säger väl allting om ett land som har prioritet att ta in människor i landet än att hjälpa sitt eget folk? Stackars Agda 97år som ligger på ålderdomshemmet får dö med dålig mat och liggandes i sina egna spyor är faktiskt verkligheten som sker när vi skär ner för vårt eget folk för att hjälpa andra med t.ex 3 hus i Nacka för 15 miljoner.

50kr kostar tandvården för människor som sökt asyl i landet. Oavsett ingrepp. Alltså vem ska betala dessa kostnader? Ska vi vanlig arbetare tvingas betala 5-10 tusen när vi går till tandläkaren medans en som kommit hit illegalt ska betala 0.5 - 1.0 % av vårt pris ?

Nej vi hjälper inte landet med fler bidragstagare och lyxflyktingar. Dessa människor är 99 % män som lämnat sina fruar i hemlandet för att komma hit och leva gött på våran välfärd. Dags att börja se allvaret och sluta leka världens socialbyrå.
Citera
2018-06-05, 08:29
Medlem
ReiseReises avatar
Höj skatten. Höj pensionsåldern. Mer resurser!

Jag spenderar mycket tid online, och jag reser väldigt mycket. Jag kan 100% bekräfta att bilden av Sverige har totalt förstörts. Nämner du Sverige online så får du kommentarer som "Swedistan" eller "CuckNation".

Det är faktiskt otroligt tillfredsställande. Media och politiker svettas verkligen nu eftersom de kan lätt kontrollera opinionen och bilden av Sverige inom landet gränser, men de kan inte kontrollera opinionen och bilden av Sverige utomlands. Det är då som folk verkligen vaknar när bubblan sprängs på riktigt. Jag uppmanar alla här att aktivt sprida denna bild av Sverige. När världen börjar reagerar så har vi vunnit på riktigt. Media kan inte tysta dem.
Senast redigerad av ReiseReise 2018-06-05 kl. 08:31.
Citera
2018-06-05, 08:37
Medlem
Alltid dessa förstärkningsord ”hatar” haha givetvis för att tala till alla känslotänkare utan analytisk förmåga.

Oj så brutal slakt av MP, hur gick det med skolan som skulle fixas på 100 dagar? Så nu ska integrationen fixas med skolan, IGEN? Med pengar som dras fram ut hatten?

Hur kan ens folk lyssna på de här dårarna de är ju direkt farliga för sverige. MP är i allra högsta grad delaktiga i döden på medelhavet med sin signalpolitik, Sverige har ju inga visum, inte konstigt att det går åt helvete både på vägen hit och när de väl anlänt.
Citera
2018-06-05, 08:43
Medlem
Var utomlands i vintras i eknomiskt ledande länder och måste säga att känslan var märklig.

Man skäms fan över att vara svensk, många, framförallt Européer, är väldigt nyfikna angående invandringen och känslan man får när de försöker avgöra om man är utvecklingsstörd eller inte är mycket obehaglig
Citera
2018-06-05, 08:49
Medlem
ReiseReises avatar
Fridolin stoltserar med att han är en man av principer, som vaknar varje morgon med målet av att lösa Sveriges integrationsproblem och stoppa skolan och rättsväsendets förfall.
Ändå har han suttit i regeringen de senaste 8 åren. Han är ytterst ansvarig för den utvecklingen som har skett och sedan har han mage att yttra sig på detta skamliga sätt.
Hade detta varit 100 år sedan så hade han ställts inför en tribunal och fängslats på livstid för grov försumlighet till folk och fosterland.
Senast redigerad av ReiseReise 2018-06-05 kl. 08:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in