Citat:
Ursprungligen postat av
Refraktor
Godmorgon!
Här var det Xpressens olåsta variant om kriminalvårdens nya bekymmer. Lite spekulativt kan jag tycka. I mina ögon ser det mest ut som om hon hålls isolerad till dess att de bestämt sig var hon ska placeras. Uppgifterna har en distinkt lukt av pressens vanliga dramatisering.
”
Johanna Möller befinner sig på riksmottagningen på kvinnoanstalten Hinseberg, där hon utreds. Efter utredningen ska beslut fattas om var hon ska placeras för att avtjäna sitt livstidsstraff för mordet på sin pappa och mordförsöket på sin mamma.....nu hålls hon isolerad.....hög risk för rymning och fritagning......kan fortsätta allvarlig brottslig verksamhet inne på anstalten.....det föreligger risk för otillåten påverkan mot personal och andra intagna.”
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/johanna-moller-halls-isolerad-i-fangelset/
Sedan tror även jag att hon drar när hon kan och att hon kommer att bedriva all möjlig affärsverksamhet där hon hamnar. Knappast den enda fången med sådana intressen. Undrar vad de menar med ”otillåten påverkan”?
"Otillåten påverkan" kan de avse mutförsök? Ja, varför blir man inte förvånad över
Johannas beteende, ränderna går aldrig ur.
Hög risk för rymning och fritagning, att J i framtiden kommer att försöka sig på att
rymma råder det nog inga tvivel om. Men vem är intresserad av att frita henne?