2018-06-04, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
25 februari skriver vlt:

"Morddömda Johanna Möller erbjöd en tidigare dömd man pengar för att ljuga henne fri. Enligt Expressen ska Möller ha erbjudit 62-årige Billy Hellström 100.000 kronor som tack för ett påhittat alibi."

Antagligen får hon brev från andra kriminella som hon kanske brevväxlar med. Hon har också pengar att betala för tjänster som fritagning m.m Helt rätt beslut med isolering.

Har hon pengar kommer hon fortsätta att vara farlig.

Vet du hur hennes konton ser ut?
Citera
2018-06-04, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Det har pratas om en aktieutdelning på 1 miljon. Sedan har JB något konto som är JMs. 70 000 tror jag, men osäker.
Citera
2018-06-04, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Om jag minns rätt fick hon några miljoner i aktieutdelning från hennes verksamhet för unga afghaner.
Citera
2018-06-04, 21:35
Medlem
Citat:
Det har pratas om en aktieutdelning på 1 miljon. Sedan har JB något konto som är JMs. 70 000 tror jag, men osäker.

Citat:
Ursprungligen postat av Berra122
Om jag minns rätt fick hon några miljoner i aktieutdelning från hennes verksamhet för unga afghaner.

Fortsatt farlig då skulle jag vilja påstå, förutsatt att hon får loss pengar
då, antingen genom barn eller på annat vis.
Citera
2018-06-04, 23:27
Medlem
Citat:

Grattis till 40 000 - posten!

Ingen som kan citera det intressanta ut betalartiklarna?
Citera
2018-06-04, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/johanna-mollers-desperata-vadjan-till-billy-62-ljug-mig-ut/
Citera
2018-06-04, 23:53
Medlem
Citat:

Oj glömde säga Tack.
Citera
2018-06-05, 01:03
Medlem
Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/johanna-mollers-desperata-vadjan-till-billy-62-ljug-mig-ut/

Jo den har jag sett. Tänkte mer på det som skrivs om vad som nu händer henne på Hinsan.
Citera
2018-06-05, 05:00
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Trodde inte hon hade några vänner kvar så vem skulle vilja hjälpa att frita henne och risken är hög att hon skall rymma - är det så enkelt att rymma idag från våra fängelse att de använder detta som ett alternativ för att isolera dömda?

Min tanke också. Verkar väldigt fyrkantigt att dra till med isolering, som knappast gynnar någon.

Läser nu att hon har pengar, så hon köper sig väl fram på anstalten. Hennes storhetsvansinne gör väl att hon tror sig kunna hålla sig undan rättvisan.
Citera
2018-06-05, 07:17
Medlem
Godmorgon!
Här var det Xpressens olåsta variant om kriminalvårdens nya bekymmer. Lite spekulativt kan jag tycka. I mina ögon ser det mest ut som om hon hålls isolerad till dess att de bestämt sig var hon ska placeras. Uppgifterna har en distinkt lukt av pressens vanliga dramatisering.

Johanna Möller befinner sig på riksmottagningen på kvinnoanstalten Hinseberg, där hon utreds. Efter utredningen ska beslut fattas om var hon ska placeras för att avtjäna sitt livstidsstraff för mordet på sin pappa och mordförsöket på sin mamma.....nu hålls hon isolerad.....hög risk för rymning och fritagning......kan fortsätta allvarlig brottslig verksamhet inne på anstalten.....det föreligger risk för otillåten påverkan mot personal och andra intagna.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/johanna-moller-halls-isolerad-i-fangelset/

Sedan tror även jag att hon drar när hon kan och att hon kommer att bedriva all möjlig affärsverksamhet där hon hamnar. Knappast den enda fången med sådana intressen. Undrar vad de menar med ”otillåten påverkan”?
Citera
2018-06-05, 08:22
Medlem
Citat:
Godmorgon!
Här var det Xpressens olåsta variant om kriminalvårdens nya bekymmer. Lite spekulativt kan jag tycka. I mina ögon ser det mest ut som om hon hålls isolerad till dess att de bestämt sig var hon ska placeras. Uppgifterna har en distinkt lukt av pressens vanliga dramatisering.

Johanna Möller befinner sig på riksmottagningen på kvinnoanstalten Hinseberg, där hon utreds. Efter utredningen ska beslut fattas om var hon ska placeras för att avtjäna sitt livstidsstraff för mordet på sin pappa och mordförsöket på sin mamma.....nu hålls hon isolerad.....hög risk för rymning och fritagning......kan fortsätta allvarlig brottslig verksamhet inne på anstalten.....det föreligger risk för otillåten påverkan mot personal och andra intagna.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/johanna-moller-halls-isolerad-i-fangelset/

Sedan tror även jag att hon drar när hon kan och att hon kommer att bedriva all möjlig affärsverksamhet där hon hamnar. Knappast den enda fången med sådana intressen. Undrar vad de menar med ”otillåten påverkan”?

"Otillåten påverkan" kan de avse mutförsök? Ja, varför blir man inte förvånad över
Johannas beteende, ränderna går aldrig ur.

Hög risk för rymning och fritagning, att J i framtiden kommer att försöka sig på att
rymma råder det nog inga tvivel om. Men vem är intresserad av att frita henne?
Citera
2018-06-05, 08:47
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
"Otillåten påverkan" kan de avse mutförsök? Ja, varför blir man inte förvånad över
Johannas beteende, ränderna går aldrig ur.

Hög risk för rymning och fritagning, att J i framtiden kommer att försöka sig på att
rymma råder det nog inga tvivel om. Men vem är intresserad av att frita henne?

Tydligen den som är villig att göra det för pengar. Det kan nog gå mycket illa för henne, då hon inte har några djupare kontakter i den kriminella världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in