2018-06-05, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Angående Aktuellt. Det enda intressanta var väl hur de gång på gång missar poängen. Dom dukade fram det så fint, Italien, växande högern, flyktingströmmarna och S-haveriet. Sen bjuder dom in två kacklande virrpannor som lever i sina verklighetsfrånvända bubblor, och allt blir ett enda magplask. Monty Python hade inte kunnat göra detta bättre!

Ja, det kändes som om man sparkade tittarna fem år tillbaka i tiden, vilket kanske var nyttigt. Man upprepade främlingsfientliga....främlingskritiska.... etc etc precis som förr och förutsatte, också som förr, att invandringsrestriktiva rörelser var självklart onda och att bekämpa dessa var en självklarhet för alla människor.

Jag blev nästan nostalgisk
2018-06-05, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Även om de kanske idag kallas liberala/konservativa så tror jag att det kommer stå mellan globalister och nationalister.
Jag ser hellre att det står mellan globalister och realister. Jag är inte så extremt nationalistisk, men jag inser med lätthet vad som borde ha gjorts och måste göras. Något som uppenbarligen inte ens de skarpaste liberala hjärnorna kunde inse.
2018-06-05, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Vidare, demografin runt om i Sverige påminner om Skåne. I synnerhet i Norrland. Det förefaller underligt att de kommer fortsätta vara så pass svaga norr om Uppsala. Givet hur valet slog 2014 så måste SD ha kraftigt gått framåt runt om i Sverige. Återigen, jag bygger detta på SD är underrepresenterade i regioner där de givet valforskning egentligen borde vara överrepresenterade.

Man skulle kunna tro att demografin i Skåne och Norrland påminner mycket om varandra. Bilden många har av Norrland är att folk bor i småorter och på landet, att de kör skoter, fiskar och jagar. Den bilden stämmer in mycket bättre i Skåne än i Norrland, ja förutom det där med skotern då.

Norrlands inland är glest befolkat och gör därmed Norrland till en av de mest urbaniserade delarna av Sverige, alla människorna bor i städerna vid kusten. Det finns helt enkelt inte tillräckligt många skoterfarare i Gällivare där SD fick 15.22% i valet för att göra upp hur många högskolehipsters det bor i Luleå där SD fick 8.84%

Traktorförarna från Sjöbo, Tomelilla och Perstorp är dock tillräckligt många för att överrösta alla med rosa hår från Lund.
2018-06-05, 00:32
Medlem
Smoothmans avatar
Socialdemokraterna på Sveavägen 68 när SCB-siffran för SD släpps?

http://imgbox.com/M9gA419R
Senast redigerad av Smoothman 2018-06-05 kl. 00:42.
2018-06-05, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Svinen på Bonniers går "All In" med följande rubrik:

Ändrad rubrik, svinen jobbar hårt.

https://www.hd.se/2018-06-04/centern-ar-sveriges-popularaste-tvaa-partiets-potential-har

Jo, tjenare, smakade ert LSD gott, sitter foliehatten som den skall?

Jag såg det där också. Enligt SOM-institutet kan C potentiellt få 30%, eftersom partiet är så otroligt populärt, men SD kan maximalt få 20%, eftersom partiet är så avskytt.
2018-06-05, 00:39
Medlem
Känns nästan som en valvaka här i tråden,
Godnatt alla goda kamrater och bli inte för besvikna om siffrorna i morgon skulle bli lägre än vad vi hoppats. Det är tre månaders medvind kvar till valet!
2018-06-05, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Det förekommer säkert. Jag vet "riktiga" kommunister som gått från "R" (orkar inte hålla reda på vad dom heter i veckan) som gått till SD..

Jag var och lyssnade på en föreläsning av företrädare för ett riktigt kommunistparti i Lund för några år sen. Föreläsningen handlade om ekonomiska realiteter, och inte ett ord sades om mångfald, allas lika värde, tolerans och öppenhet eller genustänk.

Kommunisterna körde hårt och struntade i allt fluff. Det skulle inte förvåna mig om någon enstaka kommunist valde att rösta på SD för att slippa allt PK-dumsnack som skymmer sikten för de ekonomiska realiteterna i Sverige.
2018-06-05, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Angående Aktuellt. Det enda intressanta var väl hur de gång på gång missar poängen. Dom dukade fram det så fint, Italien, växande högern, flyktingströmmarna och S-haveriet. Sen bjuder dom in två kacklande virrpannor som lever i sina verklighetsfrånvända bubblor, och allt blir ett enda magplask. Monty Python hade inte kunnat göra detta bättre!

Vänstern har alltid historiskt stått för statlig styrning, medan höger för fri företagsamhet.

Men var fan står Nordkorea?
Det mest nationalistiska och antiglobala landet i världen, men samtidigt nästan total statlig kontroll på ekonomin.
En neger, arab eller hazar som skulle villat in sig på Nordkoreas territorium avrättas direkt!
Inte ens NMR har sådana tankar.
Extrem höger-vänster eller extrem vänster-höger, kanske finns det något bättre ord?
Senast redigerad av Hultabultan 2018-06-05 kl. 00:56.
2018-06-05, 01:07
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Jag ser hellre att det står mellan globalister och realister. Jag är inte så extremt nationalistisk, men jag inser med lätthet vad som borde ha gjorts och måste göras. Något som uppenbarligen inte ens de skarpaste liberala hjärnorna kunde inse.

Jag ser hellre att det står mellan globalister/idioter och pragmatiker, men visst kan det senare också kallas för realister om man nu vill det. Jag tror folk i allmänhet också är trötta på etablissemanget och den charad av trams som politiken och massmedier kommit att bli.

Ta den senaste "hatstormen" mot SSU. Var är beläggen för denna hatstorm? Ingen tidning har, vad jag har sett, kunnat belägga någon typ av "hatstorm" eller "rasistisk hatstorm" överhuvudtaget. Trots detta skriver de som att det är vedertaget att så är fallet; att det är fakta och att domen redan står klar att det är så. Helt utan några som helst belägg.
Och det där är bara ett exempel för nuförtiden läggs det mesta fram som om det är verifierad fakta trots att det rör sig om rena vinklingar eller rentav önsketänkanden.

Det tror jag många är väldigt trötta på och det är därför som sk "högerextrema" (dvs pragmatiker eller realister) når framgångar på alla möjliga håll i världen. T om i Filippinerna via Duarte som är något av en extremist när det kommer till att vara pragmatisk.
2018-06-05, 01:34
Medlem
Förstasidan på VG.no (Norges aftonbladet?).

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/7lwOGw/hver-femte-stemme-til-sverigedemokraterna-i-maalinger-vil-gjoere-det-politisk-livet-mye-mer-ustabilt

Eller är det så att nyhetssajter anpassar huvudrubriker utifrån algoritmer?
2018-06-05, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Känns nästan som en valvaka här i tråden,
Godnatt alla goda kamrater och bli inte för besvikna om siffrorna i morgon skulle bli lägre än vad vi hoppats. Det är tre månaders medvind kvar till valet!

När kommer vallokalsundersökningen?
2018-06-05, 02:24
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaftrudner
Denna nya socialdemokrati är naturligtvis sverigedemokratin. Dvs mer eller mindre en återgång till den gamla socialdemokratin i ett Sverige före Palme.

Ja, och det låter verkligen som underbar musik i öronen för mig och många svenskar, det är dit många vill. Folkhemmet, när vi var ett sammanhållet och stabilt västerländskt land. Givetvis kommer det inte vara exakt lika, utan en modernare variant. Eget entreprenörskap var väl inte superhett på den tiden till exempel, men detta kommer givetvis vara en del av moderniseringen.

Japp, då är det bara timmar kvar till SCB kommer med sin stora undersökning. Man hoppas ju väldigt mycket på att få se skräcken i PKs stirriga förlorarögon i varje nyhetsinslag hela veckan som följer.

🇸🇪 Sverige festar tillsammans 2018! 🇸🇪
Senast redigerad av RingRing2014 2018-06-05 kl. 02:43.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in