Citat:
Ursprungligen postat av
Fnysington
Jag ser hellre att det står mellan globalister och realister. Jag är inte så extremt nationalistisk, men jag inser med lätthet vad som borde ha gjorts och måste göras. Något som uppenbarligen inte ens de skarpaste liberala hjärnorna kunde inse.
Jag ser hellre att det står mellan globalister/idioter och pragmatiker, men visst kan det senare också kallas för realister om man nu vill det. Jag tror folk i allmänhet också är trötta på etablissemanget och den charad av trams som politiken och massmedier kommit att bli.
Ta den senaste "hatstormen" mot SSU. Var är beläggen för denna hatstorm? Ingen tidning har, vad jag har sett, kunnat belägga någon typ av "hatstorm" eller "rasistisk hatstorm" överhuvudtaget. Trots detta skriver de som att det är vedertaget att så är fallet; att det är fakta och att domen redan står klar att det är så. Helt utan några som helst belägg.
Och det där är bara ett exempel för nuförtiden läggs det mesta fram som om det är verifierad fakta trots att det rör sig om rena vinklingar eller rentav önsketänkanden.
Det tror jag många är väldigt trötta på och det är därför som sk "högerextrema" (dvs pragmatiker eller realister) når framgångar på alla möjliga håll i världen. T om i Filippinerna via Duarte som är något av en extremist när det kommer till att vara pragmatisk.