Jag har ungefär 1300 domar i min burk men kan tyvärr inte lägga upp alla här. Om någon vill ha en specifik dom så hojta till med antingen målnummer eller ett namn så ska jag se vad jag kan göra.
Jag är intresserad av mordet på Mikael karlsson på high chaparall ?
Har letat igenom hela Skaraborgs tingsrätts hemsida men hittar aldrig någon nyhet samt målnummer angående de domar jag skulle vilja läsa mer om.
Hur går ni tillväga för att hitta ett målnummer? Något knep som gör att ni hittar dom? För jag hittar aldrig några domar alls då jag helst skulle vilja hitta dom utan att behöva fråga er varje gång oavsett vilken stad det gäller.
Skulle vilja se om någon eventuellt kan få fram målnummer till följande för det är ingen idé att jag mailar tingsrätten då jag ej har något namn eller personnummer eller någonting.
Vid en husrannsakan hittade polisen 449,12 gram cannabispreparat och 1,16 gram amfetamin. Cannabisen hittades förpackad i ett kassaskåp amfetaminet i en termos. Där fanns också lappar, där det var antecknat ett antal summor och man har också sett sms som handlar om narkotika.
Tingsrätten gör därför bedömningen om att det handlat om försäljning.
Utredarna hittade också 42 tabletter innehållande stanozolol, vilket är klassat som dopningsmedel.
Grovt vapenbrott
Vid undersökningen hittades också ett hagelgevär av repetermodell i en frysbox som stod i garaget. Vapnet är i kaliber 12 och av fabrikatet Mossberg. Det var försett med lasersikte, monterad ficklampa samt patronhållare. Vapnet laddas i rörmagasin som rymmer fem patroner.
Ammunitionen bestod av av skarpa skott, fyra med CS-gas och 21 av knallskottstypen.
Hagelgevär
Vapnet torde närmast vara att jämföra med ett avsågat hagelgevär, dock med möjlighet till snabb omladdning. geväret är också försett med lasersikte, monterad ficklampa samt hållare för extra ammunition vid sidan om vapnet.
30-åringens förklaring är att han köpt geväret efter att maskerade personer gjort inbrott i hans bostad och att han efter det var rädd.
Tingsrätten gör bedömningen att det inte finns någon legal användning för det vapen som påträffats.
Stenstorpsbon döms för grovt vapenbrott, narkotikabrott och dopningsbrott till ett år och två månaders fängelse.
Har letat igenom hela Skaraborgs tingsrätts hemsida men hittar aldrig någon nyhet samt målnummer angående de domar jag skulle vilja läsa mer om.
Hur går ni tillväga för att hitta ett målnummer? Något knep som gör att ni hittar dom? För jag hittar aldrig några domar alls då jag helst skulle vilja hitta dom utan att behöva fråga er varje gång oavsett vilken stad det gäller.
Skulle vilja se om någon eventuellt kan få fram målnummer till följande för det är ingen idé att jag mailar tingsrätten då jag ej har något namn eller personnummer eller någonting.