Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-04, 11:12
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/ljog-om-sin-alder-fick-lagre-straff-for-knivattacken/

Expressen har granskat den ensamkommande som högg en polis med kniv på Medborgarplatsen. Han ljög om sin ålder, sade att han var 21 år och dömdes därför till ett lägre straff - fem års fängelse. Nu har Expressen träffat mannens familj i Iran som avslöjar hans riktiga ålder - 25 år.

Vad som är än mer upprörande och närmast chockerande är att det framgår att Migrationsverket har betalat mannen i fråga för att resa hem till Iran på semester till sin familj i 3 månader och sedan återvända. Flygbiljetterna har alltså betalats av Migrationsverket. Citat från tidningen lyder:

"I början av 2017 betalade Migrationsverket för en öppen tur- och returbiljett till Iran, och hela våren tillbringade sonen hos sin familj i Varamin.
Systern berättar att han var i dåligt skick när han kom hem.
– Eftersom han inte hade ätit ordentligt så såg han svag ut. Eftersom han var deprimerad pratade han inte så mycket. Han gick inte ut. Men han blev bättre under tiden han var här, säger lillasyster Mohadeseh.
Under månaderna i Iran pratade sonen om att han ville åka tillbaka till Sverige, säger mamman Fatemeh:
– Han sa att svenskar är bra människor. När han var här sa jag till honom: åk inte om du är missnöjd. Han svarade att Sverige är bättre än att vara kvar här. Han berättade att folk betedde sig bra och var medmänskliga.
Pappa Ali säger att han var emot att sonen skulle återvända till Sverige, och att han är osäker på hur det kommer gå nu"

Jag trodde faktiskt inte att den här graden av korruption var möjligt. Att svenska myndigheter betalar flyktingar för att åka hem på semester. I veckan röstar riksdagen om amnesti för ensamkommande. I september röstar svenska folket. Se till att rösta rätt för att avsätta dessa korrumperade politiker.
Citera
2018-06-04, 11:18
Medlem
Ultrasmisks avatar
Tänker inte klicka på länken.

Men om migrationsverket betalar för dennes hemresa innan han avtjänar sitt straff så är det du medhjälp till flykt av grov våldsbrottsling.

Undrar hur polisen som blev knivhuggen ställer sig till det ?
Citera
2018-06-04, 11:21
Medlem
Detta var alltså före han knivhögg polisen.
Citera
2018-06-04, 11:25
Medlem
Så våra skattepengar går direkt åt till att muslimer ska åka på semester? Var är min skattebetalda semester?
Citera
2018-06-04, 11:26
Medlem
gurkmajjas avatar
Han verkar ju må bättre hemma i Iran så det framstår som inhumant att låta honom stanna i Sverige.
Citera
2018-06-04, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Achie
Så våra skattepengar går direkt åt till att muslimer ska åka på semester? Var är min skattebetalda semester?

Nej, inte bara det. Till att någon som fortfarande ses som flykting får åka på semester till sitt hemland av den myndighet som har i uppdrag att bedöma personens flyktingstatus.
Citera
2018-06-04, 11:34
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Blir så less att bara läsa sånt här, mår dåligt av det men har hört många historier om personer som "flytt" från sina hemländer till Sverige och så fort de får ordning på livet här och bidragen börjar rulla in så åker de på semester till sitt hemland. Har inga bevis eller annat men läst om detta förfarande.

Att dessutom Migrationsverket betalade vissa för detta är horribelt. Hoppas de inte använde mina skattepengar bara.
Citera
2018-06-04, 11:34
Medlem
Hamsterbolls avatar
Helt sjukt. Jag vill också ha en öppen biljett till något varmt land betalt av staten.
Citera
2018-06-04, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Helt sjukt. Jag vill också ha en öppen biljett till något varmt land betalt av staten.

Det handlar inte om det. Jag struntar i om dem åker till Mallorca. De har alltså fått betalt för att åka på semester till det land de har flytt ifrån typ samtidigt som de har fått uppehållstillstånd.
Citera
2018-06-04, 11:42
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Det handlar inte om det. Jag struntar i om dem åker till Mallorca. De har alltså fått betalt för att åka på semester till det land de har flytt ifrån typ samtidigt som de har fått uppehållstillstånd.

Du har fel. Han har inte fått uppehållstillstånd och hans ansökan prövas mot Afghanistan och inte Iran.
Citera
2018-06-04, 11:43
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Jo, det är ju det som är det mest bisarra med det hela.
Citera
2018-06-04, 11:44
Medlem
RiverStyxs avatar
Jag trodde jag var luttrad men det här är ta mig fan så sjukt att jag blir förvånad ändå.

Jag är så jävla trött på att ens höra ordet "ensamkommande" så jag nästan spyr. De ska bara rätt ut ur landet varenda en av dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in