2018-06-04, 08:46
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Med sådana här vittnesuppgifter finns det inga exakta tider utan vanligen blir tiden vad de tror som kan diffa mycket från verkligheten, därför ingen går omkring med stoppur och klockar av tiden.
Därför måste man vara mycket försiktig med att spika tiden som kan variera en hel del.
Sedan är det vittnen som inte ser vad de borde se när de passerar,
och det är oftast så det man kommer ihåg är något som skiljer sig från mängden.
När det blir säkra uppgifter är när de kan referera till något mobilsamtal där tiden finns om de söker upp samtalet, eller ett TV program eller liknande.
Vittnesuppgifter blir också säkra när de kan kopplas ihop till en mindre eller större kedja.
Däremot en enskild vittnesuppgift som skiljer sig från mängden skall man vara försiktig med.
Vittnesuppgifterna är mycket viktiga, finns ingen tvekan om det.

Enig Fargo, men i tillfället jag refererade till (se nedanför), finns det just mobilsamtal i ena tillfället (Kl 18:26) och kvitto med tidstämpel i det andra (pizza köp i Källby kl 18:31, som är 5 min i bil från Ladan).

Kl 18:25 ....Vittnet JR, såg en man komma ut från ladan, då JR i bil passerade ladan.

Kl 18:26 ...får Lisa Holms pappa i Stöpen en samtal från Lisa Holm.
2018-06-04, 08:49
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Du får läsa lite noggrannare. Jag rättade #katws uppenbara felskrivning.

Vadå "kolla att han verkligen hade låst"? Ladan var väl aldrig låst?

Nerijus påstår att de hade verktygen inlåsta i förrådet. De åker in bakom ladan för att komma till det. Men han åker först till ladan men kommer sedan ihåg att verktygen inte ligger där. (Ändå hade han bett brodern om nyckeln som gick till förrådet). Det var mycket stök för en "plåtsax". De flesta andra hade nog låtit den ligga i bilen bland de andra verktygen. Det var ju snart måndagsmorgon och dags att arbeta igen.

Sen ska vi inte glömma att brodern till slut erkände att Nerijus kom hem en kort stund innan de åkte till affären för att köpa pizza.
2018-06-04, 08:52
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Tvärtom. En misstänkts förklaringar måste motbevisas i en rättssal.

Jag tänkte på polisförhör. Där ska de misstänktas påståenden kollas upp, om det går.
2018-06-04, 08:53
Medlem
Combivals avatar
Citat:
NB håller sannolikt inne med sanningen för att skydda sin fru och sin bror. Han vill inte att de ska åka dit för det brott de begick, eller ännu värre, likt han själv dömas oskyldiga för ett ännu grövre brott.

Skojar du? Nerijus försökte lägga skulden på mordet på sin bror.
2018-06-04, 09:07
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Nerijus påstår att de hade verktygen inlåsta i förrådet. De åker in bakom ladan för att komma till det. Men han åker först till ladan men kommer sedan ihåg att verktygen inte ligger där. (Ändå hade han bett brodern om nyckeln som gick till förrådet). Det var mycket stök för en "plåtsax". De flesta andra hade nog låtit den ligga i bilen bland de andra verktygen. Det var ju snart måndagsmorgon och dags att arbeta igen.

Sen ska vi inte glömma att brodern till slut erkände att Nerijus kom hem en kort stund innan de åkte till affären för att köpa pizza.
Nej, det låsta förrådet fanns i den gula byggnaden söder om ladan, "spritfabriken".
Citat:
Var du på din arbetsplats i söndags?
I söndags var jag på min arbetsplats men inte (ohörbart) för att det finns två hus, det ena står
öppet det som är polisen spärrat av och den andra är låst men jag har mina arbetsverktyg så
jag var där för att hämta mina arbetsverktyg och jag var där vid fyratiden. (Ohörbart) där
kanske tio minuter, kvar över fyra och jag hämtade särskild sax för att kunna klippa i plåt.
[..]
Okej, men dom, dom platser som är låsta och det finns liksom, vem är det som har
nycklar?

Ja, ja, det är jag som har, det, det, det är en och samma nyckel som går även till den här stora
gula byggnaden
2018-06-04, 09:08
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Jag tänkte på polisförhör. Där ska de misstänktas påståenden kollas upp, om det går.
Det är något annat än "En misstänkts teorier eller bortförklaringar måste styrkas med bevis".
2018-06-04, 09:09
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Skojar du? Nerijus försökte lägga skulden på mordet på sin bror.
Nej, det försökte han inte. Rönnbäck spekulerade i andras skuld, däribland brorsans. Det är inte att försöka lägga skulden på honom.
2018-06-04, 09:17
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Nej, det försökte han inte. Rönnbäck spekulerade i andras skuld, däribland brorsans. Det är inte att försöka lägga skulden på honom.

Du tror säkert att advokaten drar till med en så allvarlig sak utan att ha pratat med sin klient om det? Hans egen bror? Nu får du sansa dig lite.
2018-06-04, 09:19
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Nej, det låsta förrådet fanns i den gula byggnaden söder om ladan, "spritfabriken".

Han ställde bilen bakom ladan.
2018-06-04, 09:20
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Du tror säkert att advokaten drar till med en så allvarlig sak utan att ha pratat med sin klient om det? Hans egen bror? Nu får du sansa dig lite.
Det tror jag är fullt möjligt. Hon nämnde flera personer som kunde vara skyldiga, och det är inte säkert att hon hade clearat vartenda ord med NB.
2018-06-04, 09:26
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Det tror jag är fullt möjligt. Hon nämnde flera personer som kunde vara skyldiga, och det är inte säkert att hon hade clearat vartenda ord med NB.

Hur vet du att cirkusapan Rönnbäck inte hade clearat varenda ord med Onanerijus ?
2018-06-04, 09:31
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
NB håller sannolikt inne med sanningen för att skydda sin fru och sin bror. Han vill inte att de ska åka dit för det brott de begick, eller ännu värre, likt han själv dömas oskyldiga för ett ännu grövre brott.

Vad var det som kärringen och Aivaras hade gjort ?
Har någon sett dessa båda på kvällen ?
Finns några spår förutom att Onanerijus släpade med sig DNA ?
Onanerijus har inte blivit oskyldigt dömd .
Han är skyldig så in i helvete .
Att du inte inser det beror ju bara på era gemensamma intressen .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in