Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-04, 08:34
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peterpan22
Nu vänder tydligen Özz kappan efter vinden och vill göra om intervjun med JJ, antagligen för att han insett hur illa han framstod och vill "rätta till den", då den förmodligen börjar kosta han jobb. Falsk jävel den där Özz.

Han har insett hur fel det har slagit och gravt missbedömt vad smutsiga svenskar tål efter åratal i skyddad verkstad.

Han la väl ut ett oredigerat klipp där han framstår som betydligt mer arrogant och korkad. Lägg därtill hans krönika där han spydde på svenskar i allmänhet.

Men nu var allt det tydligen något gjort i affekt då han var så arg att bli förknippad med en terrorist efter år av kamp mot "rasism" och "facism". Snälla.

Jag vet inte om det här med läpparnas bekännelse är något typiskt för Mellanöstern där han hör hemma eller något.

Här är han nu rökt iaf. Skall bli intressant om fängelse blir aktuellt då man knappast bara gör en svart betalning och råkar pricka in en terrorist. Det finns såklart mycket mer.
Citera
2018-06-04, 08:48
Medlem
Detta parti ur AB har nu citerats många gånger här i tråden. Jag har fetat en del av en mening:

– Jag tänker inte svara honom. Han ångrar väl sig djupt naturligtvis och det får han gärna göra och han får gärna ringa. Han har, milt uttryckt, stor brist på självinsikt och har väl problem med sin verklighetsuppfattning. Annars hade det aldrig gått till på det sättet.

Källa: https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/OnJdll/ozz-nujens-vandning-om-janne-josefsson-han-forsokte-bara-gora-sitt-j

Det där borde svida ordentligt hos ÖN när han läser det. Att bli utmålad som en som vantolkar sin omgivning och som därför fattar heltokiga beslut, kan inte vara bra för den narcissistens uppblåsta självbild.

I sak betyder det att ÖN nu blir alltmer paranoid och desperat. Han är nu som en råtta, simmande i en hink med vatten. Både han själv och vi vet att han, förr eller senare, kommer att sjunka till botten..
Citera
2018-06-04, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag skulle vilja säga att det inte bara verkar finnas något mer här, det måste naturligtvis finnas något mer här!

Det bär mig emot, men nu känner jag att vi som ogillar att från en överbetald hycklare till "komiker" på scen bli kallade rasister, vi bör skänka Akilov (som person, INTE hans gärning!) en tacksamhetens tanke.
För hade inte han dykt upp, så hade nog inte denna skandal med systematiska svartarbeten och asylantutnyttjande avslöjats. Det avslöjades i UG.

The Nujens har hittills åtnjutit immunitet. Det är inte alls otänkbart att asylantadvokaten Debbie Nujens existens hittills har verkat hämmande för t ex SKV:s vilja att utreda. The Nujens har i själva verket antagligen varit The Untouchables

Men jag undrar om inte vi nu kommer att få se en ändring vad gäller vilja att utreda? Det som talar för en attitydförändring hos utredande myndigheter är ju den alltmer stigande uppmärksamheten kring sprattelgubben Özz. Det som talar emot är det gått långt mer än ett år sen Polisen fick kännedom om svartutbetalningarna från Nujens till Akilov, men inget gripande ännu har skett. Inga gryningsräder med folk från SKV/EBM på olika adresser på Värmdövägen i Nacka eller för den delen, hos Telia -för att titta närmare på vad den anställde Rickard Damm har haft för sidoprojekt vid sidan om anställningen.

Jag kastas mellan hopp och förtvivlan. Det här går för långsamt.

Det är ju ett utmärkt uppslag för en grävande journalist. Varför utreder inte SKV/polisen klanen Nujens svartbetalning?

Vinkeln kan vara att Nujens har frikort på något vis eller att alla svenskar nu kan ha svartjobb på 85000,- på sina fastigheter. Det är något väldigt märkligt kring det där. Kanske tipsa utländsk press om ingen svensk tar upp det? Det är ju som sagt svartbetalning till en blivande terrorist.
Citera
2018-06-04, 09:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Nja, det blev en snutt i eftertexterna där Özz fick skina. Özz hade ju gjort intervjun i princip oanvändbar genom sitt beteende, jag gissar på att enda anledningen till att UG lade ut extramaterialet på webben är för att Özz la upp sin skit på Youtube.
Det har jag inte tänkt på. Vet man säkert vilket som lades upp först?

Om det var Özz som triggade UG att lägga upp filmen på SVT-Play så gör det ju Özz självmål ännu större.
Citera
2018-06-04, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Ingen verkar ha uppmärksammat den tredje fastighet i byn, som köptes av Komikern och Advokaten gemensamt 2012. Även den har renoverats av misstänkt svart arbetskraft (ev var även Akilov där). Svågern har väl ansvarat även för det bygget, som för övrigt pågår nu med markarbeten runt huset. Litauerna har dock inte synts till sen i februari, trots att inre arbeten inte har avslutats.

Enne - har du fastighetsbeteckningen på den tredje fastigheten?
Citera
2018-06-04, 09:09
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Bra budskap till kommande intervjuobjekt hos JJ. Det blir bara en tagning.
Jepp, detta är verkligheten & inget jävla TV-spel där man kan backa tillbaka & köra om en spelnivå en gång till.
Citera
2018-06-04, 09:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Det är ju ett utmärkt uppslag för en grävande journalist. Varför utreder inte SKV/polisen klanen Nujens svartbetalning?

Vinkeln kan vara att Nujens har frikort på något vis eller att alla svenskar nu kan ha svartjobb på 85000,- på sina fastigheter. Det är något väldigt märkligt kring det där. Kanske tipsa utländsk press om ingen svensk tar upp det? Det är ju som sagt svartbetalning till en blivande terrorist.
Om detta inte utreds & lagförs så har vi ett nytt avdrag i svensk skattepolitik. ROT, RUT & ÖZZ, där det är ok att betala 85.000 svart per år.
Citera
2018-06-04, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Enne - har du fastighetsbeteckningen på den tredje fastigheten?

Tingstäde Furbjärs 1:26,
gatuadress: Zetterlings väg 4.
Citera
2018-06-04, 09:24
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Detta parti ur AB har nu citerats många gånger här i tråden. Jag har fetat en del av en mening:

– Jag tänker inte svara honom. Han ångrar väl sig djupt naturligtvis och det får han gärna göra och han får gärna ringa. Han har, milt uttryckt, stor brist på självinsikt och har väl problem med sin verklighetsuppfattning. Annars hade det aldrig gått till på det sättet.

Källa: https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/OnJdll/ozz-nujens-vandning-om-janne-josefsson-han-forsokte-bara-gora-sitt-j

Det där borde svida ordentligt hos ÖN när han läser det. Att bli utmålad som en som vantolkar sin omgivning och som därför fattar heltokiga beslut, kan inte vara bra för den narcissistens uppblåsta självbild.

I sak betyder det att ÖN nu blir alltmer paranoid och desperat. Han är nu som en råtta, simmande i en hink med vatten. Både han själv och vi vet att han, förr eller senare, kommer att sjunka till botten..

Tja, Özz fingertoppskänsla påminner väl mest om när Saddam Hussein klappade de små europeiska barnen han hade som gisslan, på huvudet, och sände ut i TV...

Det kanske är bra TV för en själv att spela översittare, och ändå förmedla en positiv bild av sig själv i de trakter Özz kommer i från, men funkar nog inte så bra i längden här i Sverige...

Är det nån som sett Özz vara komiker, bygger det också på översitteri? Har läst hans krönika en gång i Expressen och den påminde en hel del om nån som vet bäst (utan att göra det i verkligheten)
Citera
2018-06-04, 09:25
Medlem
Citat:

Stort tack!
Citera
2018-06-04, 09:36
Medlem
Det är samhällsatmosfären i Sverige inklusive det allt vissnare kulturklimatet (hur många av de s k humoristerna är roliga) som gjort en aggressiv nobody som Nujen till (ö)känd och mångmiljonär. Inget annat västland hade skapat ett riksalibi som Nujen som Sverige eftersom spärrarna mot uppenbar humbug i dessa friska länder slagit igen för en Nujen ungefär samtidigt han klivit ut ur det lokala kvartersgänget av vänsterrelativister, mångkulturvurmare, kulturkvalitéförstörare och sverigehatare.
Men humbugen kunde inta den stora scenen med hjälp av sossarnas fackförbund (medlemmars pengar) och kommunala inrättningar (skattepengar) för den förmenta rasismens skulle med alla tänkbara medel krossas och folket hjärntvättas av de dumma, dumma sossarna och övrigt vänsteretablissemang.
Citera
2018-06-04, 09:37
Medlem
Citat:

OK. Tack. Denna fastighet köper Özz och Debbie av Fortifikationsverket 2012.

Det kan var på 1:26 som Akilov jobbat. Har du varit framme vid den fastigheten Enne?

Kanske även omfattande reparationer gjort på Furbjärs 1:26?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in