Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Nej det vet jag inte. Jag vet heller inte om LWs bostad fortfarande är avspärrad men någon nämnde att den var det. I vart fall har den varit avspärrad avsert längre tid efter än FP varit avspärrad. Och bostaden fick de ju ändå tillträde till flera dagar innan hon hittades på FP.
Vid misstanke om brott har man naturligtvis haft avspärrningar i LW bostad även innan kroppen hittades. När man sedermera vet att LW råkat ut för ett grovt brott håller man avspärrningarna så länge man anser sig behöva beroende på hur komplex utredningen är. Att man nu lyckats häkta en person som MT i ärendet beror på vad som kommit fram i förhör, analyssvar, vittnesuppgifter, mm.
Nu har man åtminstone en vecka ytterligare på sig att samla in mer bevisning mot den MT.
Att bostaden fortfarande är avspärrad tycker inte jag är något konstigt eftersom man oftast vill ha möjlighet att dubbelkolla saker och eventuellt göra fler undersökningar på plats.
Att man hävt avspärrningarna på FP är inte heller anmärkningsvärt då platsen var relativt isolerad och man plockat med det man tror härrör från gärningen och från BO och GM. Man har arbetat klart på platsen.
Att man endast fått den MT häktad på den lägre misstankegraden kan ha att göra med att man fortfarande väntar på svar från NFC.