2018-06-03, 19:30
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Varför skulle hon tas till planket om hon dödas hemma? Är det inte bättre att avlägsna sig snabbt därifrån istället för att forsla bort kroppen? Bara en liten bit bort dessutom. Ska man göra det är det ju bäst att göra det ordentligt så den kanske aldrig blir hittad.

Är inte mordet planerat, ska man ha så lite att göra på BP och offret. Det försvårar utredningsarbetet oerhört, om man inte klantat sig på andra sätt, blivit sedd, skickat sms eller ringt offret, fått besudlingar på sig eller ägodelar man inte upptäckt mm. Ju mer man kladdar runt, ju högre risk att man avsätter sitt DNA på offer eller BP och vise versa.

Skulle inte förundra mig om SD skickat ett sms till LW i efterhand:
Varför kom du inte ut? Ville bara prata lite. Kramiz!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Barnen som fanns i huset i Knutby väcktes inte av pistolskotten som dödade deras mor väl?

Har jag påpekat tidigare i tråden samt bifogat länkar på andra mord som skett med barn sovandes i huset.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Du vet inte vad du pratar om som så många andra.

Fyndplats och brottsplats är INTE densamma. Det kan vi redan slå fast i och med avspärrningarna.
Så lägg ner tramset.

Så hon blev tingad dit levande?? Som om det skulle vara mindre uppseendeväckande än att ta dit en redan död person?
Du säger ju emot dig själv...

Mängder med mord har skett i närheten av andra personer utan att det upptäckts av någon annan så ja. Hemmet är naturligtvis en stor kandidat till brottsplats. Därav fortfarande avspärrningar också.

Det som är säkert är att planket INTE är brottsplatsen med tanke på hur fort det gick att få bort avspärrningarna.
Rättsmedicin såg direkt att kroppen hade flyttats.

Taskig attityd du har. Då får vi väl tycka olika då. Jag är tämligen säker på att fyndplatsen är brottsplatsen eller väldigt nära. Men vi får väl se när FUP kommer. Jag kan så klart ha fel och inget mer med det. Kan inte se att han skulle dräpa henne hemma där hon hade 2 barn enligt uppgift. Och skriken dessutom, menar du att han efter skriken har släpat hem henne igen och dödat henne hemma framför barnen? Eller du kanske förkastar vittnesmålet helt.

Är den första att erkänna att jag hade fel om det visar sig så. Men kan inte se var annars mordet hade skett.
Citera
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror inte hon dödats i hemmet. Risken att barnen vaknade och kom nedspringande hade varit för stor. Tror hon skulle gjort livligt motstånd och det räcker gott med höga röster för att väcka barnen.

HD var närmsta granne dessutom. Han var förbjuden att ens kontakta LW i så fall blev det ingen hoplappning av äktenskapet.
Tror inte? Det är den minst troliga platsen av självklara anledningar
Citera
2018-06-03, 19:33
Medlem
flixa81s avatar
Statistiskt sett är det någon I LW:s krets som mördat henne
Hade hon varit ute och joggat t ex så hade jag trott på en för henne okänd gärningsman
Men med tanke på att hon lämnat eller blivit tvingad att lämna lägenheten sen kväll så känns det givet med en GM som hon känner.
Om det sedan är SD (vilket jag tror) återstår att se,men tror definitivt att GM är någon som LW kände
Citera
2018-06-03, 19:33
Medlem
Citat:
Ja, och en tröja eller jacka kan nog också krypas ur om hon blivit fasthållen något tag.

Tänkte mer sen kväll men går man ut till en bil och känner personen och ska bara samtala en kort stund så antar jag man kan gå in i bilen med morgonrock om hon redan hade den på sig. Däremot om man ska åka en sträcka kanske man drar på sig tröja eller en jacka. Jag undrar om SD skulle till Norge den 15 var det inte påföljande dag, 16 resan till USA var inbokad? Aningen snärjigt!
Citera
2018-06-03, 19:34
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Detta är inte Knutby. Jag tror helt enkelt inte på det scenariot.

Barn kring tonåren sover ofta tungt, det har med att göra att de växer mycket. Oavsett var de bor.
Om du tror att HD sitter med kikare på sin trädgårdsplätt 24 timmar om dygnet och håller koll på LW så låter det ju som värre än Knutby
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-06-03 kl. 19:41.
Citera
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Det fanns halvinslagna paket framme på morgonen så något hände hastigt...
Inte nödvändigtvis. Håller ofta på med flera saker samtidigt, dricker kaffe, mekar med lampa, kokar potatis, så alternerar mellan flera uppgifter typ
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tror inte? Det är den minst troliga platsen av självklara anledningar

Helt enig.
Citera
2018-06-03, 19:35
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Tänkte mer sen kväll men går man ut till en bil och känner personen och ska bara samtala en kort stund så antar jag man kan gå in i bilen med morgonrock om hon redan hade den på sig. Däremot om man ska åka en sträcka kanske man drar på sig tröja eller en jacka. Jag undrar om SD skulle till Norge den 15 var det inte påföljande dag, 16 resan till USA var inbokad? Aningen snärjigt!

Om man går en runda kring kvarterettar man kanske en tröja eller jacka
Citera
2018-06-03, 19:36
Medlem
Citat:
Barn kring tonåren sover ofta tungt, detharmed att göra att de växer mycket. Oavsett var de bor.

Man får tycka olika.
Citera
2018-06-03, 19:36
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Instämmer varför kånka på en kropp genom bostadsområdet. Vinns inget vett i det.
Ledsen jag var lite frän mot dig förut. Du har en del vettigt att tillföra. Puss puss

Bra initiativ att sluta fred! Rosamunds funderingar hör hit likaväl som någon annans. Tillsammans och var för sig kan vi kanske lyckas att fläta ihop sanningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in