2018-06-03, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
För mig är det en helt ny uppgift att UW skulle ha befunnit sig i ett annat län
vid försvinnandet. Det har istället skrivits om att det upptäcktes att L var
försvunnen när U kom till huset på morgonen tillsammans med det/de barn
som var hos honom, för att fira den yngste grabben som fyllde år den dagen.

Inlägg #3173

"Pappan var borta i annat län på arbete, så antingen var det stora killen eller styvmamman som tog emot samtalet från de bägge hemmavarande yngre barnen. Pappan UW har ett klart alibi för tidpunkten då LW försvann och upptäcktes vara försvunnen. Hans "nya" fru har varit väl insatt i sina tre styvbarns liv och har haft det äldsta boende i sitt hem. "

Verkade som om skribenten känner familjen bättre än jag gör som bara känner vissa i varje umgängskrets. Här kommer också uppgift om att UW lever med en ny kvinna.
Citera
2018-06-03, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
SD har alltså introducerat en ny aktör till det sorgliga dramat? Vi kan väl tills vidare benämna denne Mållgan och ser med förväntan fram mot att höra vad han utsatt LW för.

Utan att ta hänsyn till skuldfrågan vore det onekligen ett bakslag för tråden om inte SD omhäktas nästa vecka.
Jag kan hitta tre skäl till att SD inte vill prata med polisen om denna Mållgan:
1 SD tror verkligen att det är HD som är skyldig men vill inte ange henne om han kan bli friad på annat sätt
2 SD vill påskina att han tror att HD är skyldig men att han inte vill ange henne annat än om han kan bli friad på annat sätt.
3 Mållgan tillhör samma gren av den kinesiska maffian som kidnappade Mats Alm och SD känner sig hotad av dem om han berättar nåt
Senast redigerad av MistressAdelharde 2018-06-03 kl. 18:23. Anledning: Stavfel
Citera
2018-06-03, 18:00
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Nu pratade jag inte om polisens arbete, utan människorna som åkte och letade efter vem som skrek så förfärligt.

den som lämnade tips om skriket ,kunde aldrig lokalisera varifrån skriket kom ,därav åkte dom runt i sitt grannskap på andra sidan motorvägen och kikade ,den uppfattningen fick jag av tipset när det skrevs

sen att sos-alarm aldrig brydde sig om inringningen är ju helt horribelt
Citera
2018-06-03, 18:03
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Skitsnack. Fyndplats är INTE brottsplatsen.

Vad skulle två +40 åringar göra bakom ett plank i bästa tjuvrökarstil?

Dessutom hävdes avspärrningarna alldeles för snabbt på fyndplatsen för att det också skulle vara brottsplats.
Självklart har rättsmedicin direkt sett att kroppen flyttats och att detta inte är brottsplatsen.

BO´s hem eller bilen är brottsplatsen. Det är också dessa två platser som fortfarande, 3 veckor efter dådet, är avspärrade.
Ja vad kan 2 st 40 åringar göra bakom planket kl 23:30.
Citera
2018-06-03, 18:03
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Inlägg #3173

"Pappan var borta i annat län på arbete, så antingen var det stora killen eller styvmamman som tog emot samtalet från de bägge hemmavarande yngre barnen. Pappan UW har ett klart alibi för tidpunkten då LW försvann och upptäcktes vara försvunnen. Hans "nya" fru har varit väl insatt i sina tre styvbarns liv och har haft det äldsta boende i sitt hem. "

Verkade som om skribenten känner familjen bättre än jag gör som bara känner vissa i varje umgängskrets. Här kommer också uppgift om att UW lever med en ny kvinna.

Det var också en spekulation bakåt i tråden. Om han har en ny kvinna vid sin sida är hon inte skriven på adressen iaf. Endast U*f och N*a.
Citera
2018-06-03, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Inlägg #3173

Hur långt bort då? Och vet man vid vilken tidpunkt mordet skedde? Var han i Norrland så ja då kanske han hade alibi men om inte? Vilka hade alibi? Har man fastställt tidpunkten för när hon dog.. tror inte jag läste det någonstans bara dag hon försvann och dag när hon hittades? Kan ha missat det..
Citera
2018-06-03, 18:09
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Ja och om den misstänkta är gärningsman skulle han nog fan hittat en bättre plats att gömma kroppen på ifall han skulle gjort det, med tanke på att han håller på med geocashing.

Nä fyndplatsen är brottsplatsen, till 99%.

OM brottsplatsen är bakom planket,vilket inte jag tror,så varför skulle Stefan lämna kroppen där? Med risk för att nåt barn hittar henne. Det tror jag inte. Man ser väl till att forsla iväg kroppen oavsett, speciellt om man själv bor i området?
Citera
2018-06-03, 18:12
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
OM brottsplatsen är bakom planket,vilket inte jag tror,så varför skulle Stefan lämna kroppen där? Med risk för att nåt barn hittar henne. Det tror jag inte. Man ser väl till att forsla iväg kroppen oavsett, speciellt om man själv bor i området?

För att folk skulle/kunde ha sett något om han skulle ha börjat forsla på henne därifrån. Det var precis vid en motorväg och nära ett bostadsområde. Tror han bara la henne lite i skymundan i buskarna/träden och stack.
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Nu är du löjlig Du känner väl inte alls till något om dessa personer (närmre)

Den som är löjligt är väl du? Av uppgifter i tråden så ska det varit sonen som anmält LW till polis och/eller soc.

Det är inte särskilt vanligt med "tonårsbråk"där tonåringen anmäler föräldern t och det behöver man inte känna dem personligen för att känna till. Oftast beror "tonårsbråk" på att tonåringen är stökig, men då är det inte tonåringen som anmäler om någon anmäler den andre.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-06-03 kl. 18:15.
Citera
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals

För något barn? Det var nog han som inte ville bli hittad där. Tror inte han tänker på fler än sig själv i det läget.
Citera
2018-06-03, 18:14
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Morgonrock är ett plagg som lätt kan åka av om personen blir nerdragen och ett skärp kan nog vara ett mordredskap, spekulation eftersom vi inte vet dödsorsak.

Ja, och en tröja eller jacka kan nog också krypas ur om hon blivit fasthållen något tag.
Citera
2018-06-03, 18:15
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MistressAdelharde
Jag kan hitta tre skäl till att SD inte vill prata med polisen om denna Mållgan:
1 SD tror verkligen att det är HD som är skylldig men vill inte ange henne om han kan bli friad på annat sätt
2 SD vill påskina att han tror att HD är skylldig men att han inte vill ange henne annat än om han kan bli friad på annat sätt.
3 Mållgan tillhör samma gren av den kinesiska maffian som kidnappade Mats Alm och SD känner sig hotad av dem om han berättar nåt

Det finns ett fjärde skäl: SD VET att HD är skyldig. Är hon skyldig så VET han det. Han skulle säkert skydda sina barns mor så länge som möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in