2018-06-03, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Om hon blev så rädd. Varför lämnade hon honom inte i fred efter? Varför fortsatte hon att provocera och dyka upp i hans närhet. Hon kan INTE blivit rädd. Då håller man sej ifrån personen.
Jag är tillbaka i min teori att det var Lena som inte släppte. När han inte ville längre så gav hon sej till känna så mycket hon kunde. Typiskt kvinnligt beteende, om man nu ska va sån...

Nu svamlas och famlas det för mycket, SD sitter häktad och är till så gott som säkert skyldig.
Jag har tidigare sagt detta men säger det en sista gång:
HD hade förbjudit SD att på något sätt kontakta LW.
SD kunde inte släppa henne, INTE tvärtom
Citera
2018-06-03, 07:17
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nu svamlas och famlas det för mycket, SD sitter häktad och är till så gott som säkert skyldig.

Tror det ligger något i det du skriver Sh Holmes
Du verkar veta detta till 200%
Citera
2018-06-03, 07:19
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes

Om inte jag får henne ska ingen annan få henne heller... tyvärr är detta motivet bakom många försök till mord/mord på kvinnor...
Citera
2018-06-03, 07:43
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Tror det ligger något i det du skriver Sh Holmes
Du verkar veta detta till 200%

Hur ska Sh Holmes veta med sådan säkerhet? Det är endast LW och SD som vet. Inte ens om Sh Holmes vore en av deras närmaste kan hen veta den karaktär som deras komplexa förhållande bestod av.
Senast redigerad av Rosamund 2018-06-03 kl. 07:45.
Citera
2018-06-03, 07:59
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Om inte jag får henne ska ingen annan få henne heller... tyvärr är detta motivet bakom många försök till mord/mord på kvinnor...

Läs i tråden där det framkommit i flera inlägg att det kanske var LW som inte kunde släppa honom. Varför skulle han behöva tvinga ut henne ur sin bil annars? Enligt polisen ville hon inte lämna den när de satt och pratade och därför hade han rätt att nyttja ett visst våld för att få ut henne.
Det är dessutom orimligt att hon skulle öppnat dörren för den man hon inte ville ha något att göra med mitt i natten för att bara "prata". Det kan tas på telefon och dessutom är det säkrare för LW med tanke på att hon måste varit rädd att träffa honom själv efter misshandeln, om ert resonemang med att han vägrade lämna henne ifred och hon ville komma undan stämmer.
Oavsett vem som ville mer kan SD vara skyldig förstås men p.g.a. annan anledning än den ni nämner.
Citera
2018-06-03, 08:02
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Läs i tråden där det framkommit i flera inlägg att det kanske var LW som inte kunde släppa honom. Varför skulle han behöva tvinga ut henne ur sin bil annars? Enligt polisen ville hon inte lämna den när de satt och pratade och därför hade han rätt att nyttja ett visst våld för att få ut henne.
Det är dessutom orimligt att hon skulle öppnat dörren för den man hon inte ville ha något att göra med mitt i natten för att bara "prata". Det kan tas på telefon och dessutom är det säkrare för LW med tanke på att hon måste varit rädd att träffa honom själv efter misshandeln, om ert resonemang med att han vägrade lämna henne ifred och hon ville komma undan stämmer.
Oavsett vem som ville mer kan SD vara skyldig förstås men p.g.a. annan anledning än den ni nämner.

Så SD dödar henne för att hon är för efterhängsen menar du
Citera
2018-06-03, 08:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Så SD dödar henne för att hon är för efterhängsen menar du

Jag tror inte hon var för efterhängsen heller. Det behöver väl inte vara svart eller vitt? Att hon skulle vägrat lämna hans bil vet vi inte heller med säkerhet. Jag menar bara att ingen av parterna var besatt av den andre och inte kunde släppa.
Citera
2018-06-03, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Låter som Betongjocke, han hade ju världens utläggning om vem som mördat Madde. Han pekade ut en vän och kom med en lång, väldigt beskrivande historia om vad som hänt.

https://www.flashback.org/t2650410

Nu hade vännen alibi och historien ligger nog bra nära sanningen om hur det gick till när hon dog för hans egna händer.
Det håller jag med dig om, en betongjocke kopia.
Detta bådar inte gott för den misstänkte.
Citera
2018-06-03, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Du har rätt när det gäller SDs försök att peka mot någon annan. Same old story. Vittnen som vaknat sv skrik väljer jag att tro på. Att inte ”alla” hört dem har olika förklaringar, vad gör du vid 23.30? Kollar tv-serier, lyssnar på musik eller vf. Hon har skrikit.

Samma här, jag är också övertygad om att uppgiften tidigt i tråden om paret
som hörde skrik stämmer. LW:s skrik.

(Ulf-Utredaren; jag har läst dina inlägg med uppgifter om bullerplanks
kapacitet när det gäller att minska buller/ljud och diverse decibel-
mätningar, du behöver inte upprepa det igen. Jag väljer att tro på
skriken, du är av en helt motsatt uppfattning och det är helt okej.)
Citera
2018-06-03, 08:50
Medlem
Foto på JG, LW och SD. De verkar ha haft en rolig kväll och trivas ihop. I tråden talas det mycket om misshandeln och som att relationen skulle vara negativ men det kanske var så att de alla var lika intensiva och energifyllda och fick utlopp för det genom intensivt användande av social medier och geocachande? Vid något tillfälle som det står i tråden vill någon mer än den andra och då förändrades dynamiken:
https://www.instagram.com/p/xGjzx8x5Ls/?hl=sv&taken-by=softpocahontas
Citera
2018-06-03, 09:02
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Låter som Betongjocke, han hade ju världens utläggning om vem som mördat Madde. Han pekade ut en vän och kom med en lång, väldigt beskrivande historia om vad som hänt.

https://www.flashback.org/t2650410

Nu hade vännen alibi och historien ligger nog bra nära sanningen om hur det gick till när hon dog för hans egna händer.
Ja "Historien upprepar sig först som tragedi och sedan som fars" säger Karl Marx och det är precis vad vi får uppleva. För liksom Betongjocke mördade sitt vänsterprassel har vi återigen fått bevittna tragedin i mordet på älskarinnan. Men som du mycket riktigt påpekar så stannar det inte där, utan nu ska det bli sagostund, när domstol, media och allmänhet bjuds in till en farsartad commedia assassina där alternativa gärningsmän och scenarion står på agendan
Citera
2018-06-03, 09:07
Medlem
DreamTwisters avatar
SD har alltså introducerat en ny aktör till det sorgliga dramat? Vi kan väl tills vidare benämna denne Mållgan och ser med förväntan fram mot att höra vad han utsatt LW för.

Utan att ta hänsyn till skuldfrågan vore det onekligen ett bakslag för tråden om inte SD omhäktas nästa vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in