2018-06-03, 16:54
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Plasttunnan på tomten är klart men där slänger man inte tidningar, förpackningar. Förekommer väl i bostadsområden soprum där du kan slänga diverse som tidningar och presentpapper som ev blev vid inslagning. Kanhända LW gick ut med skräpet om det nu fanns soprum o inte till soptunnan. GM kanske kände till hennes tider och gjorde sina turer förbi LW:s bostad för få kontakt. Hon kanske inte svara honom på hans sms. Han kanske ville säga farväl inför sin resa till USA.
Det verkar inte finnas någon återvinningsstation i Hjärsta sedan de stängde den i höstas. Hänvisas till Mellersta ett par kilometer bort. Finns en några hundra meter bort på andra sidan E18 mot centrum också.
Så troligen ställer hon sådant pappersavfall i bilen?
Citera
2018-06-03, 16:55
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av songline
DNA behövs inte, det räcker med blodproteiner. Även denaturerat protein avslöjar aminosyrasekvensen och kan vara tillräckligt svårlösligt för att finnas kvar efter flera tvättar.
Om du bara vill påvisa existensen av mänskligt blod, räcker det bra. Men om du vill säkert identifiera vem blodet kommer från, måste du ha DNA. Den i proteiner uttryckta variationen mellan olika människor är alldeles för liten till det.
Citera
Medlem
En fråga. Jag tror att jag läste något inlägg om att UW var i ett annat län vid tillfället då LW mördades. När åkte han dit? På måndagsmorgonen eller på Söndagen eller tidigare? Var sonen då hos LW eller annan anhörig?
Om det visar sig att fynden i SD´s bil är av förklarliga skäl såsom att de umgicks, åkte tillsammans för sin hobby. Kan det då vara någon annan? Kan UW till slut tröttnat på LW´s sätt att behandla barnen, fick honom att se rött och att nu "Jävlar får det vara nog" typ?

Slänger mobilen eller vad det var i närheten av SD´s hus då han kanske eller troligtvis vet om misshandelsanmälan m.m.

Själv tror jag nog att de har rätt man, men om inte...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Bra tänkt.
Så den ständiga frågan, hur hamnade hon vid planket?

Jag tror ju inte att det är brottsplatsen. Den tror jag är i hemmet. Så alla diskussioner om varför LW ska ha följt med någon ut och bakom planket har varit ointressanta för mig. Kroppen har blivit forslad dit med hjälp av bil, skottkärra, cykel eller muskelkraft. Bil tror jag minst på.
Senast redigerad av Schazz 2018-06-03 kl. 16:57. Anledning: Felstavning
Citera
2018-06-03, 17:01
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Funderar på hur mycket SD+HD:s samt UW+LW:s barn har råkat få höra, se och förstå genom åren vad gäller det förmodade ”triangeldramat” men även kring det senaste om mordet. Undrar om barnen lekt ihop och kanske gått i samma skola under kortare eller längre tid? Vem/vilka hjälper dem att klara av att existera och fungera nu? Suck...sorgligt
Citera
2018-06-03, 17:05
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag tror ju inte att det är brottsplatsen. Den tror jag är i hemmet. Så alla diskussioner om varför LW ska ha följt med någon ut och bakom planket har varit ointressanta för mig. Kroppen har blivit forslad dit med hjälp av bil, skottkärra, cykel eller muskelkraft. Bil tror jag minst på.

Hur förklarar du dödsvrålen som ett par hörde? Dom bor inte långt ifrån fyndplatsen, på andra sidan vägen. Dom ringde till och med 112 samt åkte ut och letade vem som skrek så förfärligt. Där faller ju din teori lite.
Citera
2018-06-03, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz

Kanske, men jag stör mig på det här skrikvittnet, man hittar
en död kropp i alla fall åt det hållet som vittnena hört skrik.
Det blir lite väl mycket slump.
Citera
2018-06-03, 17:08
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Bra tänkt.
Så den ständiga frågan, hur hamnade hon vid planket?

Hon lär ha dödats vid planket. Allt annat är ologiskt. Speciellt med vittnesmål om dödsvrålen därifrån kring 23.30.
Citera
2018-06-03, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Hon lär ha dödats vid planket. Allt annat är ologiskt. Speciellt med vittnesmål om dödsvrålen därifrån kring 23.30.

Efter vad vi vet i nuläget kan inte jag heller se
någon annan förklaring.
Det har varit en hoper med olika förslag men inget
som har känts riktigt rätt.
Citera
2018-06-03, 17:21
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
En fråga. Jag tror att jag läste något inlägg om att UW var i ett annat län vid tillfället då LW mördades. När åkte han dit? På måndagsmorgonen eller på Söndagen eller tidigare? Var sonen då hos LW eller annan anhörig?
Om det visar sig att fynden i SD´s bil är av förklarliga skäl såsom att de umgicks, åkte tillsammans för sin hobby. Kan det då vara någon annan? Kan UW till slut tröttnat på LW´s sätt att behandla barnen, fick honom att se rött och att nu "Jävlar får det vara nog" typ?

Slänger mobilen eller vad det var i närheten av SD´s hus då han kanske eller troligtvis vet om misshandelsanmälan m.m.

Själv tror jag nog att de har rätt man, men om inte...

Det är riktigt bekvämt att luta sig tillbaka och unna sig att känna att SD är ensam GM och att fallet nu (raskt?) kommer att klaras upp. Det erkänner jag. Men kan vi unna oss att göra det till 100% ännu? Det råder delade meningar om det i forumet. ”Vem i hela världen kan man lita på”?
Citera
2018-06-03, 17:23
Medlem
Citat:
Kanske, men jag stör mig på det här skrikvittnet, man hittar
en död kropp i alla fall åt det hållet som vittnena hört skrik.
Det blir lite väl mycket slump.
Det som stör mig mest med skrikvittnet är att det inte hittades en död kropp åt det hållet förrän efter fem dagars sökande och då av privatpersoner. Tycker att det är lite märkligt ifall sos har fått larm om skrik samma kväll som försvinnandet att området inte söktes av polis.
Senast redigerad av MistressAdelharde 2018-06-03 kl. 17:24. Anledning: Skrivfel
Citera
2018-06-03, 17:23
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Efter vad vi vet i nuläget kan inte jag heller se
någon annan förklaring.
Det har varit en hoper med olika förslag men inget
som har känts riktigt rätt.

Ja och om den misstänkta är gärningsman skulle han nog fan hittat en bättre plats att gömma kroppen på ifall han skulle gjort det, med tanke på att han håller på med geocashing.

Nä fyndplatsen är brottsplatsen, till 99%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in