2018-06-03, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast vad jag förstår så var de inte osams för att han var stökig, han hade ju anmält henne vadjagförstårför atthon frekvent var ute om nätterna och lämnade barnen ensamma?
Visserligen bodde exmannen där sonen bodde särskilt långt bort men 23.30 är väl ganska sent för att åka iväg och prata med morsan om sonen skulle till skolan dagen efter?

Vist det är ett motargument, du får gärna hitta fler.

Jag vet inte vad dom bråkade om, men enligt några i tråden ska det varit
värre än lite småtjafs.
Hur sant det är vet jag inte.
Citera
2018-06-03, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Hmm, jag vet faktiskt inte. Även om han var borta vid försvinnandet så har jag svårt att tro att en tonåring
kan leva med det här utan att en förälder lägger märke till att något inte står rätt till. De verkar ju utåt sett vara en väl fungerande familj, trots skilsmässor et. al.
Vet inte vad det är som får en del här i tråden att tro att en tonåring kan vara skyldig till detta? Hade han vart skyldig så hade han brutit ihop redan kort efteråt om han inte är en kallhamrad mördare..Vilket jag inte tror.
Citera
2018-06-03, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Teknisk logik?
Trodde logiken med statistiken inte håller med dig det minsta. Dessutom underskattar du utredarna grovt.

Vi dömer honom, då det rent statistiskt skall vara han??? Bra tänkt och resonerat - NOT!

Klart utredarna börjar med ringarna innerst och går utåt.
Till och med Möller fallet var frun misstänkt initialt, och det finns en uppsjö med andra exempel. Till och med blivit dömda och senare frikända.
Men initialt och statistisk gör utredarna helt rätt.

Skulle dom ha mer bevis skulle det tagits upp vid häktningen för att få det till sannolikt. Nu fick dom bara skäligen med det dom presenterade.
Citera
2018-06-03, 15:42
Medlem
Angående sonen...
Verkar inte vara så många som har haft tonårsbarn här. Med tonåringar är det ibland (läs OFTA) fullt krig. ”Jag verkligen HATAR dig! Du har förstört HELA mitt liv!” (Dottern fick inte gå på rejvfest när hon var 14...)

Sedan bor eller drar sig barn (och vuxna!) till den dom har lättast att få genom sin vilja, det är bekvämast eller lugnast hos.
Citera
2018-06-03, 15:55
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vist det är ett motargument, du får gärna hitta fler.

Jag vet inte vad dom bråkade om, men enligt några i tråden ska det varit
värre än lite småtjafs.
Hur sant det är vet jag inte.

Jag känner inte heller närmre till hur deras bråk såg ut. Men reagerade för det var lite udda att tonåringen anmäler föräldern. Vanligen, om tonåringen är den som är stökig, så kanske det är föräldern som efterlyser och sätter polisen efter ungen?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-06-03 kl. 16:01.
Citera
2018-06-03, 16:16
Medlem
Citat:
Ja? Och hon försvann ju på ett sätt man antar ofrivilligt under natten. Om hon slår in födelsedagspresenter det sista hon gör på kvällen förefödelsedagsfirandet så kan hon väl varit i pyjamas eller vad hon brukar sova i?
Eller vad är det inänder mot med att använda ordet Men...

Morgonrock är ett plagg som lätt kan åka av om personen blir nerdragen och ett skärp kan nog vara ett mordredskap, spekulation eftersom vi inte vet dödsorsak.
Citera
2018-06-03, 16:29
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Morgonrock är ett plagg som lätt kan åka av om personen blir nerdragen och ett skärp kan nog vara ett mordredskap, spekulation eftersom vi inte vet dödsorsak.

Smart tänkt tycker jag.
Citera
2018-06-03, 16:33
Medlem
Citat:
I radhus- och villaområden brukar varje hushåll ha sin egen tunna, en plasttunna med hjul i ena änden, som man får ha var man vill på sin egen tomt bara man drar fram den till vägen de veckodagar sopbilen kommer.

Plasttunnan på tomten är klart men där slänger man inte tidningar, förpackningar. Förekommer väl i bostadsområden soprum där du kan slänga diverse som tidningar och presentpapper som ev blev vid inslagning. Kanhända LW gick ut med skräpet om det nu fanns soprum o inte till soptunnan. GM kanske kände till hennes tider och gjorde sina turer förbi LW:s bostad för få kontakt. Hon kanske inte svara honom på hans sms. Han kanske ville säga farväl inför sin resa till USA.
Citera
2018-06-03, 16:35
Medlem
Citat:

Badrock nämnde jag redan i inlägg #3745. Det är för mig logiskt att det är ett utav plaggen som polisen hittat och omhändertagit på fyndplatsen. Sen är jag inte säker på att LW hade på sig en sådan eller om man har skylt kroppen med detta.
Citera
2018-06-03, 16:35
Medlem
Citat:

Bra tänkt.
Så den ständiga frågan, hur hamnade hon vid planket?
Citera
2018-06-03, 16:38
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Badrock nämnde jag redan i inlägg #3745. Det är för mig logiskt att det är ett utav plaggen som polisen hittat och omhändertagit på fyndplatsen. Sen är jag inte säker på att LW hade på sig en sådan eller om man har skylt kroppen med detta.

Tack för kloka tankar!
Citera
2018-06-03, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Bra tänkt.
Så den ständiga frågan, hur hamnade hon vid planket?

Kan hon varit medvetslös eller svimmat av när GM försvann så hon kunnat krypa för försöka nå hjälp och kanske hon skrek efter hon vaknat till?
Om hon höll på med den sporten så hade hon ev en bra kondition. Mörkt så GM kan misstagit sig och tror hon är död. Men ingen hjälp fanns att tillgå men som sagt vi vet inte dödsorsak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in