2018-06-03, 13:01
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Han var ANMÄLD för misshandel som åklagaren lade ner. Det är en avgörande skillnad förstår du Rosamunnen..
Om jag anmäler dig nu, så har du alltså misshandlat mig,,eller?

Men om han inte misshandlat henne förut och hon således inte hade anledning att vara rädd, då håller inte teorin om att han är våldsbenägen och därför troligtvis mördaren.
Citera
2018-06-03, 13:02
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag kände nog att man inte var öppen för alternativ innan jag liksom försvarat SD först för att ta bort låsningen vid honom.
Vill heller inte nämna alternativa gärningsmän vid namn o.s.v. utan diskutera vad som kan ha hänt mordnatten, möjliga motiv o.s.v. Vore fel att peka ut andra med namn om SD är skyldig.

Det var ett konstigt inlägg. Är det din självpåtagna uppgift: att ta bort ”låsningen vid SD”? Vem har ålagt dig detta? Detta är ett forum där man spekulerar - för att komma framåt. Du behöver ju inte nämna andra mgm vid namn. Men det känns återigen som du inte har någon annan teori utan bara försvarar SD. Så ditt breda tänk och resonemang känns just nu väldigt smalt. Att försvara för försvarandets skull leder ju inte tråden framåt utan kan utgöra ännu en låsning.
Senast redigerad av T34Panzer 2018-06-03 kl. 13:08.
Citera
2018-06-03, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Knappast. Jag tror det var LW som ville prova något nytt. Sedan tror jag det var han som hittat någon ny, troligtvis den han bor ihop med nu. Men dom bor i samma kvarter båda föräldrarna. Så barnen har tillgång till båda.

Detta var nytt för mig. UW bor alltså med en ny kvinna/man?

Det ger oss ännu en person i detta galleri av människor.
HD sägs ha en kille men fortsätter någon slags relation med SD, LW har en kille men har någon slags relation till SD, SD separerar från HD men fortsätter relationen med densamma och tycks hänga efter LW. På detta finns det andra män som figurerar mer eller intensivt i LWs liv, antingen via geocache, kyrka eller träning. Har jag missat någon nu?
Citera
2018-06-03, 13:10
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Men om han inte misshandlat henne förut och hon således inte hade anledning att vara rädd, då håller inte teorin om att han är våldsbenägen och därför troligtvis mördaren.
Eftersom anmälan lades ner kan han inte vara våldsbenägen och mördaren.
Logisk akrobatik i den högre skolan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det var ett konstigt inlägg. Är det din självpåtagna uppgift: att ta bort ”låsningen vid SD”? Vem har ålagt dig detta? Detta är ett forum där man spekulerar - för att komma framåt. Du behöver ju inte nämna andra mgm vid namn. Men det känns återigen som du inte har någon annan teori utan bara försvarar SD. Så ditt breda tänk och resonemang känns just nu väldigt smalt. Att försvara för försvarandets skull leder ju inte tråden framåt utan kan utgöra ännu en låsning.
Klokt och bra skrivet.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det var det konstigaste inlägg jag läst idag. Är det din självpåtagna uppgift: att ta bort ”låsningen vid SD”? Vem har ålagt dig detta? Detta är ett forum där man spekulerar - för att komma framåt. Du behöver ju inte nämna andra mgm vid namn. Men det känns återigen som du inte har någon annan teori utan är bara här för att försvara SD. Så ditt breda tänk och resonemang känns just nu väldigt smalt....

Har redan framlagt en teori i början som ni kanske glömts bort. Jag frågade här om den man som hon skulle åka till Norge med hade en fru/sambo/flickvän. I så fall kunde hon blivit väldigt arg och svartsjuk. Fick inget gensvar kände jag på grund av att vi har ju en häktad så varför leta efter alternativa GM nu? Om du läser från början när jag skrev så ser du.

Sedan vill jag understryka att detta är hur jag känt, kan säkert vara fel. Är ny här dessutom.och inte van vid denna typ av diskussioner. Känns påhoppande och mobbande emellanåt mot SD men har nu fått förklarat för mig att det är så det är här.
Börjar lära mig.
Citera
2018-06-03, 13:17
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Eftersom anmälan lades ner kan han inte vara våldsbenägen och mördaren.
Logisk akrobatik i den högre skolan.

Säger detta till de som utgår från att han är mördaren enbart på grund av att han är våldsbenägen pga tidigare misshandel. Man kan inte dra sådana slutsatser i synnerhet som att det inte ens är bevisat att han är våldsam.
Citera
2018-06-03, 13:18
Medlem
Jag ska åter vara övertydlig med vad jag TROR hände, och som passar in med det vi vet rent tekniskt (mer eller mindre). Ja, jag har presenterat detta förut, men inga mot- eller medhugg. Det ända so kommit är mer eller mindre intelligensbefriat "Jag vet att SD är skyldig, 100%"...

LW hör eller ser nått ute på gatan. Det är ett par som kanske tjafsar hårdhänt med varandra eller rycker på alla garageportar. Kanske försöker dom ta hennes/barnens cykel. Nått får hennes uppmärksamhet i alla fall. jag kallar dom "pundare" nedan med visst mått av fördom.

Hon smyger ut med sin mobil och tittar till läget. Personerna går dessa 100m bort och svänger av. Hon följer efter, och vid detta tillfälle glömmer hon dörren, eller vill ha snabb reträttväg in. Med mobilen är hon beredd att ringa 112. Kanske redan gjort det och hamnat i kö. Detta skulle då förklara varför polisen ser så snabbt det som människorov när dom tittar på hennes samtalslogg.

Hon kommer till planket för att se vart dom tar vägen, men dom gömmer sig bara där.
Då uppstår handgemäng, där mannen slår på LW till hon avlider. Det är hans medföljare som skriker inför det som sker framför hennes ögon. (Detta har jag varit med om personligen och hört av andra, så beteendet är faktabaserat).
I striden tappas kläder (väldigt vanligt faktiskt. Skor, kofta, hårsnodd o.d.)

Pundarna tar det ända värdefulla hon har, mobilen, och springer iväg. När dom kommer till sans så inser dom att den är het och droppar den längs deras flyktväg.

Detta är ett mer trovärdigt händelseförlopp än att SD eller någon annan i hennes bekantskapskrets skulle "lura" ut henne just dit.
Detta förklarar logiskt dörr, plats, kläder, skrik, mobil och MOTIV.
Inget av det som skrivs om SD förklarar ovanstående logiskt. Jag säger inte ATT han är oskyldig. Jag säger att logiken inte visar åt det hållet, rent tekniskt.

Alla diskussioner om misshandeln, deras relation, SD/HD:s separation och försök till ihoplappning är för mycket spekulation som ingen vet nått om. Inget som går att bevisa åt ena eller andra hållet, bara era tycken. "Jag skulle aldrig...", "Hur kan man göra så...".
Citera
2018-06-03, 13:19
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Har redan framlagt en teori i början som ni kanske glömts bort. Jag frågade här om den man som hon skulle åka till Norge med hade en fru/sambo/flickvän. I så fall kunde hon blivit väldigt arg och svartsjuk. Fick inget gensvar kände jag på grund av att vi har ju en häktad så varför leta efter alternativa GM nu? Om du läser från början när jag skrev så ser du.

Sedan vill jag understryka att detta är hur jag känt, kan säkert vara fel. Är ny här dessutom.och inte van vid denna typ av diskussioner. Känns påhoppande och mobbande emellanåt mot SD men har nu fått förklarat för mig att det är så det är här.
Börjar lära mig.
Den mannen har inte fru eller sambo utan bor själv som ogift. Flickvän eller särbo kan man ju inte utesluta.
Om hon skulle åka specifikt med honom till Norge, i samma grupp alternativt ses där tycker jag känns lite osäkert.
Citera
2018-06-03, 13:23
Medlem
Orsas avatar
Citat:

Börjar lära mig.
Det kanske är andra som ska lära sig
Citat:
Tankar är fria - vem kan dem förbjuda?
Ja, tankar är fria - vem kan dem påbjuda?
Ingen mänska kan dem betvinga
när de vill sej bevinga:
Så är och ska förbli,
ja, tanken är fri!
(Die Gedanken sind frei i Roland von Malmborgs översättning)
Citera
2018-06-03, 13:29
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om han frågat och hon svarat nej, hade hon aldrig behövt säga upp något.

Fast hon sade väl inte upp det, för hon blev ju "biten" av geocachebuggen? Och det kanske märktes efter första gångerna de var ute med henne?
Det är väl inte värre än att bära hem en massa jox från Panduro för att man tycker hon ska scrapbooka?
Citera
2018-06-03, 13:30
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Det kan vara någon annan i bekantskapskretsen. Hon verkar ju ha varit social och aktiv. Vacker också.
Eller Eventuella fruar/sambor/flickvänner till män om hon haft älskare?
Har en känsla av att SD inte var den enda som var irriterad på henne.

Känns som du är en av de irriterade, när du nu själv tar upp det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in