Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Den tillför visst tråden någonting eftersom man antar att SD troligtvis mördat LW på grund av att han misshandlat henne förut. Han är våldsam därav kapabel till mord etc.
Ska vi vara objektiva så har denna misshandel inte ägt rum då åklagaren lade ner fallet.
Varför ska diskussioner som eventuellt pekar mot att SD inte våldsam läggas ner? Jag lägger fram dem så länge det läggs fram att han är våldsam. I så fall får vi sluta lägga fram HELA misshandelsfrågan som om den aldrig ägt rum då han aldrig blev dömd.
Ska vi vara objektiva så VAR ALLA INBLANDADE på det klara med att SD brukat våld mot LW. Han erkände det själv t o m, men hade ju det som ursäkt för att hon vägrat lämna bilen. Och åklagaren konstaterade det också, men då ord stod mot ord så kunde hon inte väcka åtal.
Så att han är våldsam i pressade situationer kan vi objektivt slå fast. Hade jag bråkat med någon och denne inte lämnade bilen så hade jag lämnat bilen, inte börjat bruka våld mot den andre.
Sluta skapa falska trådsanningar. Du påstår att du är objektiv men antingen har du inte kapacitet att vara det eller så talar du inte sanning.