2018-06-03, 11:26
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
När träffade hon honom mitt i natten?
Om du menar mordkvällen så är det inte bekräftat, det är en teori.

Enligt dem som tror på att SD misshandlat henne har hon också träffat honom mordkvällen eftersom han måste vara skyldig till mordet p.g.a. misshandeln.
Då var hon rimligtvis inte rädd för honom. De rimliga förklaringarna är oftast rätt i dessa fall. Är helt orimligt att hon skulle bege sig ensam ut nattetid till planket med någon hon inte litar på.
Citera
2018-06-03, 11:28
Medlem
zippzons avatar
någon som vet om LW fortsatte med radioscouting ?
hon verkar ha börjat med det ungefär (2012) samtidigt som geocaching
många nya saker på en gång blir det....

https://www.instagram.com/p/Q_0DaVx5M5/?hl=sv&taken-by=softpocahontas
Citera
2018-06-03, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Den tillför visst tråden någonting eftersom man antar att SD troligtvis mördat LW på grund av att han misshandlat henne förut. Han är våldsam därav kapabel till mord etc.
Ska vi vara objektiva så har denna misshandel inte ägt rum då åklagaren lade ner fallet.
Varför ska diskussioner som eventuellt pekar mot att SD inte våldsam läggas ner? Jag lägger fram dem så länge det läggs fram att han är våldsam. I så fall får vi sluta lägga fram HELA misshandelsfrågan som om den aldrig ägt rum då han aldrig blev dömd.

Ska vi vara objektiva så VAR ALLA INBLANDADE på det klara med att SD brukat våld mot LW. Han erkände det själv t o m, men hade ju det som ursäkt för att hon vägrat lämna bilen. Och åklagaren konstaterade det också, men då ord stod mot ord så kunde hon inte väcka åtal.

Så att han är våldsam i pressade situationer kan vi objektivt slå fast. Hade jag bråkat med någon och denne inte lämnade bilen så hade jag lämnat bilen, inte börjat bruka våld mot den andre.

Sluta skapa falska trådsanningar. Du påstår att du är objektiv men antingen har du inte kapacitet att vara det eller så talar du inte sanning.
Citera
2018-06-03, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
någon som vet om LW fortsatte med radioscouting ?
hon verkar ha börjat med det ungefär (2012) samtidigt som geocaching
många nya saker på en gång blir det....

https://www.instagram.com/p/Q_0DaVx5M5/?hl=sv&taken-by=softpocahontas

Vad är radioscouting? Var det SD som introducerade henne till det också?
Citera
2018-06-03, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vist vore det tragiskt, det kanske inte är så heller.
Det är för att dom inte har klämt fram vem det är som
jag började tänka i dom banorna.

Kan inte se något skäl till att avvakta annars.
Det är bara en tanke.

Javisst, den tanken/teorin har också förekommit i mina tankebanor,
mycket beroende på vad vissa skribenter - som säger sig känna till
L:s familjeförhållanden - har uttryckt. Inte alls osannolikt att
fundera i de banorna.

Men det vore alltför grymt och sorgligt om den teorin skulle vara
den rätta.
Citera
2018-06-03, 11:34
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Ska vi vara objektiva så VAR ALLA INBLANDADE på det klara med att SD brukat våld mot LW. Han erkände det själv t o m, men hade ju det som ursäkt för att hon vägrat lämna bilen. Och åklagaren konstaterade det också, men då ord stod mot ord så kunde hon inte väcka åtal.

Så att han är våldsam i pressade situationer kan vi objektivt slå fast. Hade jag bråkat med någon och denne inte lämnade bilen så hade jag lämnat bilen, inte börjat bruka våld mot den andre.

Sluta skapa falska trådsanningar. Du påstår att du är objektiv men antingen har du inte kapacitet att vara det eller så talar du inte sanning.

Vilka falska trådsanningar har jag skapat? Man kan inte veta i detta läge vem av oss som har rätt eller fel TESER. Varför är du själv så säker på att han är våldsam utifrån en isolerad händelse? Det har inte förekommit rykten från andra att han varit våldsam mot varken män eller kvinnor. Sådant brukar dyka upp rätt snabbt. Bara för att en eventuellt provocerande (skrikande, hotande o.s.v.) kvinna oskadliggörs och man vill avhysa henne från sitt eget privata space gör inte en man till en våldman. Skulle det varit omvänt en kvinna som använt ett visst våld för att få ut en man ur bilen skulle det minsann inte vara en stor sak.
Senast redigerad av Rosamund 2018-06-03 kl. 11:36.
Citera
2018-06-03, 11:34
Medlem
Och ja, jag har träffat SD och HD både före och efter deras separation. Brukar inte analysera människor i detalj och dömer inte heller efter enstaka uttalanden eller situationer. Det finns sändare och mottagare. Hen kan säga en sak och jag tolkar det som en annan. Hem eller jag kan ha en dålig dag och säger för mycket eller lägger för stor vikt vid enstaka ord.

Men efter deras separation så tittade jag lite extra på deras samspel och det kändes äkta. HD var lite mer avvaktande mot SD, men SD visade sin fulla kärlek mot henne upplevde jag det. Retlig och busig, energisk och spelevink, ja sån är han. Men han tittade hela tiden till SD att han hade det bra, fast han sa retliga saker som oftast och fick onda ögat av henne. Men jag upplevde det som en kontroll att allt var OK.
Det fanns en situation när hon sa "Det får du göra". Normalt kändes det som han skulle hugga tillbaka vid det tillfället, men istället sa han "Självklart älskling", utförde det direkt. Det var nått i hennes ton som gjorde att han visste att bus inte passade sig just då. Nått som bara ett par som känner och älskar varandra gör.

Har även överhört ett samtal med SD och en potentiell kund. Han sa att han inte kunde/ville ta jobbet i sin enskilda firma, då arbetsmomentet konkurrerade med hans anställning. Även när kunden tjatade och SD nekade direkt till att ta det svart, "inget jag sysslar med".
Även om det kan vara fagra ord vid ett separat samtal och att det inte passade i hans tidsplan just då och kunde slänga sig med såna ord, så fick jag intrycket att SD har ett väldigt högt rättspatos.
Citera
2018-06-03, 11:36
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Vad är radioscouting? Var det SD som introducerade henne till det också?

inte det blekaste ,det är säker någon annan nördig smal hobby som orienterings skattjakten ;-)

http://www.radioscouter.se/

kopplat till scouter & friluftsliv iaf
Citera
2018-06-03, 11:41
Medlem
Citat:
Vilka falska trådsanningar har jag skapat? Man kan inte veta i detta läge vem av oss som har rätt eller fel TESER. Varför är du själv så säker på att han är våldsam utifrån en isolerad händelse? Det har inte förekommit rykten från andra att han varit våldsam mot varken män eller kvinnor. Sådant brukar dyka upp rätt snabbt. Bara för att en eventuellt provocerande (skrikande, hotande o.s.v.) kvinna oskadliggörs och man vill avhysa henne från sitt eget privata space gör inte en man till en våldman. Skulle det varit omvänt en kvinna som använt ett visst våld för att få ut en man ur bilen skulle det minsann inte vara en stor sak.

Om den kvinnan satt häktad misstänkt för mord på samme man? Jo, det skulle det i en objektivt hållen tråd.
Citera
2018-06-03, 11:42
Medlem
Citat:
Enligt dem som tror på att SD misshandlat henne har hon också träffat honom mordkvällen eftersom han måste vara skyldig till mordet p.g.a. misshandeln.
Då var hon rimligtvis inte rädd för honom. De rimliga förklaringarna är oftast rätt i dessa fall. Är helt orimligt att hon skulle bege sig ensam ut nattetid till planket med någon hon inte litar på.
Helt orimligt är det väl ändå inte? Att en person stämmer möte med någon som man inte känner till fullo...eller för den delen inte litar på helt. JAG TROR att polisen fångat in rätt person, men det är inte fullkomligt orimligt att det kan vara någon annan gm.
Citera
2018-06-03, 11:42
Medlem
Draifoss avatar
Citat:

Har vid ett par tillfällen själv använt mig av milt våld/tvång för att få ut en besvärlig människa ur min egen bil, och jag tror inte att det här är en alltför ovanlig erfarenhet. Steget till att slå ihjäl någon är mycket stort.
Senast redigerad av Draifos 2018-06-03 kl. 11:46.
Citera
2018-06-03, 11:45
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:

Hade också gått ur bilen med det lilla tillägget att jag rundat bilen till passagerarsidan öppnat dörren tagit tag i armen på den envisa huggormen och med kraft slängt ut kärringjäveln
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-03 kl. 11:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in