2018-06-03, 02:33
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Nähä. Så MGM sitter inne trots att han tror sig veta hur det har gått till och att en annan gärningsman finnes
Men detta vägrar han säga...

Ja eller hur...
I princip ALLA har en annan teori om vad som hänt. ALLA. Men de döms ändå.

Det här är såklart bullshit ifrån advokaten och ingår enbart i spelet mellan åklagare och försvar. Som det alltid gör.
Inget att överhuvudtaget dra något värde på mer än att allt är precis som vanligt.

Det finns flera anledningar till att MGM sitter häktad och inte den han anser borde göra det...
Just sayin.

Självklart är det så. Det är fynd i direkt anslutning till fyndpatsen. Kläder med mera.

Vad trodde du? Att de hittade några burkar som de ska till ICa och panta för att få en gratis fika i slutet av månaden??

Det har jag förklarat två gånger här inne.

Har det skrikits i 5 minuter vid planket så har halva bostadsområdet hört detta och det har då framkommit i vittnesuppgifter vid det här laget.

Att ingen skulle ha hört detta pga bullerplank är alltså ren och skär bullshit som så mycket annat här inne.

End of story.
Du har rätt när det gäller SDs försök att peka mot någon annan. Same old story. Vittnen som vaknat sv skrik väljer jag att tro på. Att inte ”alla” hört dem har olika förklaringar, vad gör du vid 23.30? Kollar tv-serier, lyssnar på musik eller vf. Hon har skrikit.
Citera
2018-06-03, 02:35
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Och varför häktades han överhuvudtaget?

* Förmodligen pga historien som finns till BO. Han är precis rätt typ för brottet statistiskt sett. Två polisanmälningar på sig, en soppa vad gäller relationer, umgicks i samma kretsar osv osv osv.

* Vittnesuppgifter som antingen sett MGM i området under aktuell tid (vilket inte är konstigt med tanke på att han bor där) eller hört någonting.

* Spårat mobilerna. Detta har garanterat gjorts och det har visat sig att MGM är i området under aktuell tidpunkt.

* Hans egna berättelse stämmer inte överens med vittnesuppgifter. Polisen sade att misstanken har stärkts efter förhören med honom och det tyder ju på att så måste vara fallet. Han ljuger om någonting. Inte bara att han är oskyldig.

Ungefär detta räcker väl till för att häktas på skäligen misstanke.
Ingenting som direkt binder honom till brottet men till platsen och sen en kedja av händelser som sammantaget blir suspekt.

Det räcker med ett hårsstrå på fel plats och han är rökt.
Du glömde blod i hans bil och blodiga kläder i hans hus....
Citera
2018-06-03, 02:41
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag skulle satsa mina slantar på enklast möjliga scenario. Han knackar på och vill ”prata”, hon går ut för att undvika trubbel eller väcka sonen. Hon hör efter vad det gäller och föreslår att de går en runda där de inte väcker för mycket uppmärksamhet, men ändå är inom hörhåll för husen. De grälar, grälet urartar, hon skriker, han försöker kväva, men slår till sist ihjäl henne med en sten. Han avviker.
Inte så dumt tänkt av dig. Gå inte över ån efter vatten. Frågan är om det var en sten eller om han hade vapnet med sig från början, en kniv? Vad och varför ville han diskutera med henne och varför just vid den tiden? Hade han tanken att döda henne redan innan han gick dit?
Citera
2018-06-03, 03:01
Medlem
why123s avatar
En sak är säker i alla fall, efter att en man blivit anhållen och häktad går det att läsa in oändligt mycket i hans personlighet. Att han är narcissist och psykopat vet vi inget om, det kan vi inte heller avgöra på några bilder.

Sedan att jämföra honom med Martin Jonsson är ett övertramp då han är/var livsstilskriminell, det är inte vår MGM vad vi vet.
Det är troligt att han är skyldig, jag vet inte mer än att han blev utredningshäktad i en vecka.. Men i dagsläget är han inte GM utan MGM och det är stor skillnad.
Senast redigerad av why123 2018-06-03 kl. 03:03. Anledning: .
Citera
2018-06-03, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hon kanske inte fick jobba kvar som pastor
när hon skilde sig?

Knappast. Jag tror det var LW som ville prova något nytt. Sedan tror jag det var han som hittat någon ny, troligtvis den han bor ihop med nu. Men dom bor i samma kvarter båda föräldrarna. Så barnen har tillgång till båda.
Citera
2018-06-03, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
En sak är säker i alla fall, efter att en man blivit anhållen och häktad går det att läsa in oändligt mycket i hans personlighet. Att han är narcissist och psykopat vet vi inget om, det kan vi inte heller avgöra på några bilder.

Sedan att jämföra honom med Martin Jonsson är ett övertramp då han är/var livsstilskriminell, det är inte vår MGM vad vi vet.
Det är troligt att han är skyldig, jag vet inte mer än att han blev utredningshäktad i en vecka.. Men i dagsläget är han inte GM utan MGM och det är stor skillnad.

Det var en diskussion om Allmänt åtal. Jag har inte dragit ngn likhet mellan fallen. Häng med lite!
Citera
2018-06-03, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Skulle det vara så svårt att avsluta ett konto om hon nu händelsevis bara hade låtsats vara intresserad när de varit ute?
På vad sätt är det mer kontroll- och maktutövning än vilket presentkort som helst till gym, spa eller liknande? Eller till viss butik?
Eller väninnan som kom med scrapbookimgsaker från Panduro? Skulle du bli sur och "skitförbannad" om någon gav dig presentkort på ettusen på Clas Ohlson för du hellre vill handla på Jula?

Arma människor.

Om han frågat och hon svarat nej, hade hon aldrig behövt säga upp något.
Citera
2018-06-03, 05:22
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror han ville skrämma henne rejält. Om han gjort som LW beskriver med våld tryckt ner henne tills hon hade huvudet mellan benen och han i överläge med hela sin kroppstyngd kunde hålla henne där då har hon inget att sätta emot. Hon är helt i hans makt. Det kände nog LW också, hon var i en utsatt position och helt maktlös. Rädd.
Vilket förmodligen var hans uppsåt.

Om hon blev så rädd. Varför lämnade hon honom inte i fred efter? Varför fortsatte hon att provocera och dyka upp i hans närhet. Hon kan INTE blivit rädd. Då håller man sej ifrån personen.
Jag är tillbaka i min teori att det var Lena som inte släppte. När han inte ville längre så gav hon sej till känna så mycket hon kunde. Typiskt kvinnligt beteende, om man nu ska va sån...
Citera
2018-06-03, 05:34
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Mordstatistiken stödjer inte ditt påstående, många kvinnor har män som lämnar dem för andra, inte sällan oyngre kvinnor. (typ Donald Trump) men det är otroligt ovanligt att den försmådda mördar den nya kvinnan.

Haha ne, jag menar inte statistiskt. Jag menar att kvinnor KAN mer än vad man tror. En kvinna kan bli galen av svartsjuka likväl som en man. Och OM kvinnan blir sån, då är det oftast den andra kvinnan hon ger sej på. Inte mannen. Honom vill hon behålla. Bara få bort den andra kvinnan.
Jag tänker osökt på styckmordet i Askersund. Jonna, en hästtjej som ingen kunde tro skulle kunna bli helt galen,styckmördade sin rival och dumpade henne i delar i ett stenbrott. Hon åkte till sitt jobb och arbetade sitt pass med delarna i påsar i bilen......
Dessa påsar polisen bar över planket. Vad fanns i dom. Var Lena styckad kanske? Eftersom identifikationen var så svår.
Likdelar transporteras i påsar. Så gjordes i Askersund iaf. Man tar inte bårbil till det, var det nån i den tråden som sa.
Senast redigerad av Sockerhals 2018-06-03 kl. 05:37.
Citera
2018-06-03, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Kvinnorna kan vara lite diskretare...
Men Lena verkade inte vara det.. Är det kanske skillnad på svenskar och utlandsfödda ? Eller det var hennes personlighet ? Eller han uppfattade henne fel ? En del män kan inte läsa av en kvinnas beteende..
Citera
2018-06-03, 06:51
Medlem
SPAMZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Ah, jag fick leta lite innan jag hittade det! Läskigt är att SysterHax också har en identisk kommentar som HerrTeamDavidsson över LWs post.

Kan man alltså dra slutsatsen att det är SD som ger LW hennes nick Softpocahontas?

Är det inte lite gränslöst att skapa ett konto åt en vän på en geocache-webbsajt?

SysterHax har kört ett script som kopierar alla TeamDavidsson-logggarna och loggar i hennes nya användarnamn. Först kommer en förklarande text och sedan en kopia på loggen. Det är för att de har delat på sig och hon vill få statistiken för alla hittade chacer sedan tidigare. Scriptet kan inte se vilka cacher som den ena eller andra eller båda besökt, utan det tar alla cacher som TeamDavidsson loggat.
Citera
2018-06-03, 06:59
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Att han vägrar säga vem den andra GM:en är trots att han alltså anser sig veta är väl urtypen för någon som själv är skyldig

Varför skulle man medvetet sitta inne med den informationen liksom när man själv sitter frihetsberövad i en vecka.

Detta är ju bara det vanliga spelet.

Låter som Betongjocke, han hade ju världens utläggning om vem som mördat Madde. Han pekade ut en vän och kom med en lång, väldigt beskrivande historia om vad som hänt.

https://www.flashback.org/t2650410

Nu hade vännen alibi och historien ligger nog bra nära sanningen om hur det gick till när hon dog för hans egna händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in