2018-06-02, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Jag håller med dig. Det kan ju lika gärna vara så som du säger.
Och kanske hittar vi motivet när vi vet de faktiska omständigheterna. Hittar vi motivet så hittar vi GM.
Hörde att hon pressat honom på pengar. Utpressning kan vara ett möjligt motiv.
Citera
2018-06-02, 22:04
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det ger oss inte rätt att anklaga honom för andra mord också med början när han var blott 18 år gammal. Det är förtal.
Det har du rätt i, att det är ganska absurt att dra upp andra mord som man bör testa SD mot. Han är häktad som misstänkt för ett mord som har alla ingredienser av att vara mycket personligt och är han skyldig så är det förmodligen en helt isolerad företeelse i hans liv.

Antar att det är Peter-madsen-fallet som spökar, där polisen faktiskt testat (eller uttryckt att det vore intressant att testa) Madsen mot andra mordfall eftersom hans bestialiska dåd var opersonligt och drivet av en perverterad lust att skända, mörda och stycka.
Citera
2018-06-02, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det gjorde hon. Men den jag svarade diskuterade misshandelsanmälningar i känt fall.

Jaså, då missförstod jag. Sorry. Vi diskuterade ofredandeanmälan egentligen.
Citera
2018-06-02, 22:05
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Har det kommit fram om skilsmässan och att hon slutar sitt jobb som pastor sker ungefär samtidigt?

Det verkar som det är i tidsmässigt nära samband. På blogginlägget från 2008 säger hon att hon försummat Ulf och barnen, men om det då uttrycks precis före, eller efter, som ett konstaterande?
Hon skahaslutat som pastor för "cirkus" nio år sedan, 2009 eller så.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-06-02 kl. 22:17.
Citera
2018-06-02, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squonker
Hörde att hon pressat honom på pengar. Utpressning kan vara ett möjligt motiv.

Från vem hörde du det? Och vad skulle bakgrunden till utpressningen vara? Otrohetsaffären?
Citera
2018-06-02, 22:07
Medlem
Citat:
Från vem hörde du det? Och vad skulle bakgrunden till utpressningen vara? Otrohetsaffären?
Hört på stan. Vet inte bakgrunden, men otrohet låter väl rimligt.
Citera
2018-06-02, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det har du rätt i, att det är ganska absurt att dra upp andra mord som man bör testa SD mot. Han är häktad som misstänkt för ett mord som har alla ingredienser av att vara mycket personligt och är han skyldig så är det förmodligen en helt isolerad företeelse i hans liv.

Antar att det är Peter-madsen-fallet som spökar, där polisen faktiskt testat (eller uttryckt att det vore intressant att testa) Madsen mot andra mordfall eftersom hans bestialiska dåd var opersonligt och drivet av en perverterad lust att skända, mörda och stycka.

Nej, och varför ett mord i Mariestad skulle ha med honom att göra förstår jag inte alls. Det var nog att tänka utanför boxen lite väl långt.
Citera
2018-06-02, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ok då känner du både SD och LW väl? Vad gör dig så säker?

Du svarade aldrig på min fråga om du känner SD?
Citera
2018-06-02, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Hårklyveri, det aset misshandlade henne men det gick inte att bevisa.
Ett as som började med misshandel när han inte kunde kontrollera henne. När det inte bet blev det mord, möjligen genom misshandel till döds.
Släpper de ut han till oss, så tar vi hand om honom...

Låter som att du själv har lätt att ta till våld. Obehagligt inlägg, då finns det i alla fall en som behöver låsas in.
Citera
2018-06-02, 22:23
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squonker
Hört på stan. Vet inte bakgrunden, men otrohet låter väl rimligt.

Vet om det var LW själv som gjort det eller någon pojkvän?
Citera
2018-06-02, 22:25
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Du svarade aldrig på min fråga om du känner SD?

Missade det. Gör annat som jag sa till filttoffla innan. Nej jag känner inte någon av parterna i detta fall men har följt tråden sedan början.
SD kan vara skyldig men tycker stundvis att man varit onödigt hård mot honom här så jag har inte kunnat hålla mig utan börjat skriva.
Vidare vet jag att polisen numera har lättare för att häkta män som blivit anklagade för misshandel och kvinnan sedan mördas. Har varit så många fall av kvinnor som mördats efter tidigare våld i relationer. I detta fall har jag dock en känsla av att det kan finnas andra män och även kvinnor som kan haft motiv att skada LW, som hon inte hade hunni/kunnat/velat anmäla för våld.
Men vi får se på fredag om polisen har mer på honom eller ej för det räcker inte med tidigare misshandelsanmälan enbart efter en tids häktning.
Citera
2018-06-02, 22:28
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det verkar som det är i tidsmässigt nära samband. På blogginlägget från 2008 säger hon att hon försummat Ulf och barnen, men om det då uttrycks precis före, eller efter, som ett konstaterande?

Hm det kan då finnas risk att saker i hennes tidigare arbete också har försummats vilket troligen inte arbetsgivaren gillade.
Det jag klurar kring är vad eller vilka intressen kan ha bidragit till dessa grova försummelser så att äktenskapet går i kras och man troligen måste byta arbete. Höll hon på med geocaching och annat redan då även när barnen var små?
Förlåt att jag säger det men kan hon ha strulat runt med en annan man vid den tiden? Kanske med SD om hon geocachade vid den tiden? I tidningen stod det ju att de hade haft olika slags relationer med varandra i perioder och har känt varandra mycket länge. Kanske de var ett par en kort tid innan han gifte sig med HD och hon med sin karl?
Nä, usch jag blir alldeles snurrig av alltihopa så jag måste vila mig en stund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in