2018-06-02, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Att ofredandet sker på allmän plats.

Aha, ok!

Det betyder isåfall att han sagt något olämpligt till henne på allmän plats? För det kan väl inte vara att han messar på allmän plats?

(Ursäkta mina dumma frågor här, jag försöker bara förstå... )
Citera
2018-06-02, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det var en diskussion om det i samband med att Lotta anmälde Martin Jonsson men sedan återtog anmälan om misshandel och ärendet därmed avskrevs. Han slog ihjäl henne kort efteråt.

Det är ett vanligt beteende hos misshandlade kvinnor att dom är rädda för reaktionen hos den misshandlade mannen. Att allt kanske blir värre och därför tar tillbaka anmälan. Vid allmänt åtal är polisen skyldig att utreda ärendet innan det avskrivs. Om jag fattat rätt.

LW tog inte tillbaka anmälan. SD förhördes av polisen. Åklagare lade ner.
LW hade skinn på näsan och var driven. SD har uppenbarligen, sett till sina kommande geocahceposter, förstått allvaret. Ändå fortsatte de att umgås.
Citera
2018-06-02, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det har han nog säkert. Men extremt explicita kommentarer kan ofta illa skyla över att personen kan vara nedlåtande. Läggtill det då LWs tidigare yrke pastor. Och hennes nuvarande på HVB hem, där man väl ska ha gått behandlingsassistent utbildning. Om SD betett sig som en förvuxen tonåring, om ens hälften av jarhongen från dykbloggen fanns kvar, skulle hon antagligen först tyckt det var charmigt, och risken finns att hon därefter försökt terapeuta honom mot hans vilja, en ny entusiastisk behandlingsassistent, nyligen frånskild och ett eget personligt utvecklingsprojekt? Vilket i någon mån också kan vara ett övergrepp.
Som jag ser det kan det finnas andra ingredienser än de som först verkar uppenbara.

Jag håller med dig. Det kan ju lika gärna vara så som du säger.
Och kanske hittar vi motivet när vi vet de faktiska omständigheterna. Hittar vi motivet så hittar vi GM.
Citera
2018-06-02, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
LW tog inte tillbaka anmälan. SD förhördes av polisen. Åklagare lade ner.
LW hade skinn på näsan och var driven. SD har uppenbarligen, sett till sina kommande geocahceposter, förstått allvaret. Ändå fortsatte de att umgås.

Ofredandeanmälan tog hon ju tillbaka. Och därav att den lades ner.
Citera
2018-06-02, 21:43
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Absolut. Fast jag har svårt att se att inte han har skrivit uppmuntrande grejer till LW också. Med tanke på språkbruket i dykbloggen t ex, och det faktum att flera personer som känner honom medgivit i tråden att SD är en flirtig person.

Jag tror att det ligger till såhär: båda två skrev nog från början flirtiga meddelanden till varandra. Tills LW fick nog och bröt relationen. Det jag kan tänka mig är då att SD lackade ur rejält och blev verbalt kränkande och kanske även hotfull. Dock tror jag mer på kränkande, eftersom brottsrubriceringen vid anmälan inte gällde olaga hot utan ofredande. Jag tror också att SD har varit väldigt påstridig när det gäller att upprätthålla kontakten. Man lämnar inte en narcissist, det ska ju vara på deras villkor.

Det kanske är LW som var narcissisten? Hon har väl lika många selfies som SD på diverse sociala medier? Av blogg inlägget från 2008 där hon deklarerar att hon pausar bloggen får man ju intryck att hon kanske bloggat bort sitt äktenskap?
Citera
2018-06-02, 21:44
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
jag funderar på fynden av kläder man gjorde redan 19-20/5 kan det va från SD eller från BO

https://www.youtube.com/watch?v=GUKy4vEBY5I

0:48 in i klippet ,jag blir inte riktigt klok på var man gör fynden dock
Om kläderna hittades på fyndflatsen.
Kan han ha slitit av henne kläderna?Våldtäktsförsök? Hon gjorde motstånd. Han blev galen.
Citera
2018-06-02, 21:44
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jag har väl redan kommenterat på det här tidigare? Man häktar inte vem som helst i Sverige. Att han sitter häktad överhuvudtaget är tecken på att polisen har vissa grejer på honom som pekar på att han är GM. Indicier, men dock av sådan karaktär att han blir häktad.

Så att han blir häktad är i mina ögon inte något bagatellartat, slumpmässigt där vilken oskyldigt anklagad sate som helst hamnar. Du resonerar som så att ”bara” för att det är skälig misstankegrad så är han mest sannolikt oskyldig.

Det ger oss inte rätt att anklaga honom för andra mord också med början när han var blott 18 år gammal. Det är förtal.
Citera
2018-06-02, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Helt rätt. Han var MISSTÄNKT för misshandel. Stor skillnad. Det var inte ens uppe till förhandling ju.
Då kan man inte säga att SD misshandlat L.W.

Hårklyveri, det aset misshandlade henne men det gick inte att bevisa.
Ett as som började med misshandel när han inte kunde kontrollera henne. När det inte bet blev det mord, möjligen genom misshandel till döds.
Släpper de ut han till oss, så tar vi hand om honom...
Citera
2018-06-02, 21:55
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men i detta fallet såfinns vissa inläggsom indikerar att LW kanske också var lite "udda", manisk som en del beskriver. I blogginlägg från 2008 klandrar hon sig själv för att hon försummar man och barn och därmed avse ägna mer tid åt "real life". Det är väl också kring denna tid hon skiljer sig.

En person som inte på något sätt talar illa om henne nämner att hon kunde skicka tjogvis med SMS genom nätter.
Någon annan nämnde att hon kunde vara enkelspårig. Om man inte höll med henne om något så tog hon det som att man var emot henne.
Eller att hon var pratig och ibland inte verkade bry sig i vad andra sade, alltså att det kunde vara knepigt att föra en dialog med henne.

Långt ifrån alla skulle väl störa sig på dessa egenheter, särskilt inte om man är ytligt bekant, då kanske man inte märker det. Men jag kamn ju tänka mig att det kan vara irriterande i en närmre eller yrkesmässig relation om man dryftar något man anser viktigt och väsentligt och motparten frekvent verkar vägra höra andras argument.

Har det kommit fram om skilsmässan och att hon slutar sitt jobb som pastor sker ungefär samtidigt?
Citera
2018-06-02, 21:55
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Hårklyveri, det aset misshandlade henne men det gick inte att bevisa.
Ett as som började med misshandel när han inte kunde kontrollera henne. När det inte bet blev det mord, möjligen genom misshandel till döds.
Släpper de ut han till oss, så tar vi hand om honom...

Ok då känner du både SD och LW väl? Vad gör dig så säker?
Citera
2018-06-02, 21:56
Medlem
Citat:
Ofredandeanmälan tog hon ju tillbaka. Och därav att den lades ner.

Det gjorde hon. Men den jag svarade diskuterade misshandelsanmälningar i känt fall.
Citera
2018-06-02, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
... Sen har vi ju problemet med att en tvätt vanligen eliminerar själva besudlingen, så att kriminalteknikerna inte vet varifrån de ska ta provet...
Det ska tydligen vara möjligt att hitta blod på textilier även efter flera tvättar med fluorescein.
http://www.crime-scene-investigator.net/fluoresceinmethod.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in