Citat:
Ursprungligen postat av
LilyhAmmer
Absolut. Fast jag har svårt att se att inte han har skrivit uppmuntrande grejer till LW också. Med tanke på språkbruket i dykbloggen t ex, och det faktum att flera personer som känner honom medgivit i tråden att SD är en flirtig person.
Jag tror att det ligger till såhär: båda två skrev nog från början flirtiga meddelanden till varandra. Tills LW fick nog och bröt relationen. Det jag kan tänka mig är då att SD lackade ur rejält och blev verbalt kränkande och kanske även hotfull. Dock tror jag mer på kränkande, eftersom brottsrubriceringen vid anmälan inte gällde olaga hot utan ofredande. Jag tror också att SD har varit väldigt påstridig när det gäller att upprätthålla kontakten. Man lämnar inte en narcissist, det ska ju vara på deras villkor.
Det har han nog säkert. Men extremt explicita kommentarer kan ofta illa skyla över att personen kan vara nedlåtande. Läggtill det då LWs tidigare yrke pastor. Och hennes nuvarande på HVB hem, där man väl ska ha gått behandlingsassistent utbildning. Om SD betett sig som en förvuxen tonåring, om ens hälften av jarhongen från dykbloggen fanns kvar, skulle hon antagligen först tyckt det var charmigt, och risken finns att hon därefter försökt terapeuta honom mot hans vilja, en ny entusiastisk behandlingsassistent, nyligen frånskild och ett eget personligt utvecklingsprojekt? Vilket i någon mån också kan vara ett övergrepp.
Som jag ser det kan det finnas andra ingredienser än de som först verkar uppenbara.